candyqueen_83 Skrevet 14. mai 2010 Forfatter Skrevet 14. mai 2010 Jeg vet nesten ikke hva jeg skal sammenligne den med. Teksturen er ganske lik brie, men smaken er helt annerledes. Kanskje nærmere ridderost?? Den oransje skorpen rundt (som jeg forøvrig peller av - spiser ingen slike osteskorper...) har en slags mandarinaktig lukt. Men det er ikke fruktsmak på selve osten. Men er den like mild som ridderost? Kanskje jeg skal kjøpe den hvis jeg ser den i morgen da. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 14. mai 2010 Forfatter Skrevet 14. mai 2010 Jeg synes den smaker papp :-) Hehe ) 0 Siter
morsan Skrevet 14. mai 2010 Skrevet 14. mai 2010 Men er den like mild som ridderost? Kanskje jeg skal kjøpe den hvis jeg ser den i morgen da. Ja, den er mild men smakfull. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 14. mai 2010 Skrevet 14. mai 2010 Jeg synes den smaker papp :-) I vår familie går den under navnet Spykjeks. Brodern og jeg fikk alltid servert sånne når vi hadde omgangssyke. *Urk* 0 Siter
Mammantil3 Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Focaccia er godt til ost, og raskt og enkelt å bake selv. Jeg skjønner ikke hvorfor vi alltid skal ha den samme kjedelige, smakløse kjeksen til ost. Honning og valnøtter sammen har jeg ikke prøvd. Det er godt, altså? Akasie (?) honning og valnøtter på Brie - mmmm! :-) 0 Siter
Mammantil3 Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Osteutvalget ditt er jo helt OK, det, man bør jo ta det man liker. Jeg er glad i Høng sine oster, så jeg velger ofte fra deres sortement. Som tilbehør ville jeg også tatt med paprika (snacks-typen) og stangselleri. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 15. mai 2010 Forfatter Skrevet 15. mai 2010 Osteutvalget ditt er jo helt OK, det, man bør jo ta det man liker. Jeg er glad i Høng sine oster, så jeg velger ofte fra deres sortement. Som tilbehør ville jeg også tatt med paprika (snacks-typen) og stangselleri. Tusen takk for tips. Paprika pleier vi å ha, jeg glemte det. Stangselleri skal testes ) 0 Siter
Gjest fattigmor Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Saga classic er nydelig, så liker jeg Ridderost, Camembert...ja det er veldig mye å velge imellom:0 Av tilbehør : mandariner,reddikker,druer,stangselleri for å nevne noen. forandring fryder 0 Siter
Mammantil3 Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Tusen takk for tips. Paprika pleier vi å ha, jeg glemte det. Stangselleri skal testes ) Stangselleri m/pepperost - mmmm! :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.