Gå til innhold

Ost og kjeks. Tips?

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

Jeg vet nesten ikke hva jeg skal sammenligne den med. Teksturen er ganske lik brie, men smaken er helt annerledes. Kanskje nærmere ridderost??

Den oransje skorpen rundt (som jeg forøvrig peller av - spiser ingen slike osteskorper...) har en slags mandarinaktig lukt. Men det er ikke fruktsmak på selve osten.

Men er den like mild som ridderost? Kanskje jeg skal kjøpe den hvis jeg ser den i morgen da.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg synes den smaker papp :-)

Hehe :o)

Skrevet

Men er den like mild som ridderost? Kanskje jeg skal kjøpe den hvis jeg ser den i morgen da.

Ja, den er mild men smakfull.

mariaflyfly
Skrevet

Jeg synes den smaker papp :-)

I vår familie går den under navnet Spykjeks. Brodern og jeg fikk alltid servert sånne når vi hadde omgangssyke. *Urk* :(

Skrevet

Focaccia er godt til ost, og raskt og enkelt å bake selv. Jeg skjønner ikke hvorfor vi alltid skal ha den samme kjedelige, smakløse kjeksen til ost.

Honning og valnøtter sammen har jeg ikke prøvd. Det er godt, altså?

Akasie (?) honning og valnøtter på Brie - mmmm! :-)

Skrevet

Osteutvalget ditt er jo helt OK, det, man bør jo ta det man liker. Jeg er glad i Høng sine oster, så jeg velger ofte fra deres sortement.

Som tilbehør ville jeg også tatt med paprika (snacks-typen) og stangselleri.

candyqueen_83
Skrevet

Osteutvalget ditt er jo helt OK, det, man bør jo ta det man liker. Jeg er glad i Høng sine oster, så jeg velger ofte fra deres sortement.

Som tilbehør ville jeg også tatt med paprika (snacks-typen) og stangselleri.

Tusen takk for tips. Paprika pleier vi å ha, jeg glemte det. Stangselleri skal testes :o)

Gjest fattigmor
Skrevet

Saga classic er nydelig, så liker jeg Ridderost, Camembert...ja det er veldig mye å velge imellom:0 Av tilbehør : mandariner,reddikker,druer,stangselleri for å nevne noen.

forandring fryder

Skrevet

Tusen takk for tips. Paprika pleier vi å ha, jeg glemte det. Stangselleri skal testes :o)

Stangselleri m/pepperost - mmmm! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...