Gjest Matvraket Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Hvordan lykkes med bakt potet? Sånn fra A til Å ? Noen som har oppskrift på en god kvitløkskrem/dressing eller - smør man kan bruke oppi? 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Stikk en del hull i poteten med en gaffel og pakk den inn i folie. Stek på 180 grader i halvannen time? Kjenn med en strikkepinne om den er myk gjennom. Skjær et kryss i folien og ned i poteten og brett til side, klem litt på sidene av poteten så den åpner seg og ha oppi smør eller dressing eller hva du vil ha. ) Mmmm... *fikk lyst på* 0 Siter
Axcia Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Stikk en del hull i poteten med en gaffel og pakk den inn i folie. Stek på 180 grader i halvannen time? Kjenn med en strikkepinne om den er myk gjennom. Skjær et kryss i folien og ned i poteten og brett til side, klem litt på sidene av poteten så den åpner seg og ha oppi smør eller dressing eller hva du vil ha. ) Mmmm... *fikk lyst på* ''Mmmm... *fikk lyst på*'' Nynner...*ta en potet...* 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 ''Mmmm... *fikk lyst på*'' Nynner...*ta en potet...* Nah - alt for sent på kvelden til å lage bakte poteter nå - snart tid for sengen tenker jeg. Dessuten har vi bare små poteter i huset. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Kok poteten litt mør først, da tar det mye kortere tid i stekeovnen. Ikke pakk poteten inn i folie, for da blir den kokt og ikke bakt. Stikk noen hull i poteten med en gaffel, og skjær et lite kryss på den ene siden. Jeg smører dem med olje, og setter dem på rist og på rundt 180-200 grader. Stikk i dem innimellom så kjenner du når den er ferdig. Bedre at de står litt for lenge enn litt for kort. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Nah - alt for sent på kvelden til å lage bakte poteter nå - snart tid for sengen tenker jeg. Dessuten har vi bare små poteter i huset. Små poteter er like godt om ikke enda bedre enn de store bakepotetene. Mye mer smak i dem. Jeg tar heller tre små poteter enn en stor. 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Små poteter er like godt om ikke enda bedre enn de store bakepotetene. Mye mer smak i dem. Jeg tar heller tre små poteter enn en stor. Kanskje det? Men det er alt for sent uansett, sengen roper på meg nå. ) Trøtt... 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Kanskje det? Men det er alt for sent uansett, sengen roper på meg nå. ) Trøtt... Ja, det tar jo litt tid å styre med det. Selv om de små tar kortere tid. 0 Siter
Speak Skrevet 18. mai 2010 Skrevet 18. mai 2010 Du kan pakke dem inn i folie før du legger dem i ovnen på ca. 200 grader. Men da blir poteta kokt og ikke bakt. (Selv om dette antagelig er mest vanlig) Det optimale er å legge dem i masse salt og bake dem i ovnen. Jeg stikker i dem med et grillspid for å sjekke om de er klare. 1 - 1 1/2 time er vanlig tid. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.