Gå til innhold

Det er store likheter....

Anbefalte innlegg

Gjest segunda
Skrevet

med Bibelen og Koranen.

Mye større enn ulikheter.

Gjest harikkenickfortiden
Skrevet

Det er det nok. Forskjellen er vel at enkelte muslimer tar koranen helt alvorlig (du skal drepe de ikketroende, osv), og det er vel mindre av de kristne som går helt etter bibelen.

Gjest segunda
Skrevet

Det er det nok. Forskjellen er vel at enkelte muslimer tar koranen helt alvorlig (du skal drepe de ikketroende, osv), og det er vel mindre av de kristne som går helt etter bibelen.

Slik jeg leser her så er det mange som tolker bibelen helt bokstavelig.

Skrevet

Sjekk "Lord's Resistance Army" på Google.

Eller introduksjon av dødsstraff for homofile i (kristne) Uganda.

Eller gjengen i Sør Afrika som vil ha tilbake Apartheid i Sør Afrika, siden det er Guds vilje.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Slik jeg leser her så er det mange som tolker bibelen helt bokstavelig.

Kan du gi eksempler på det, jeg husker ikke helt hva folk har skrevet.

I bibelen står det vel bla. "du skal tukte den du elsker", lurer på om det er mange som lever etter den setningen. Ikke noen jeg kjenner, iallefall. Vi pleier å "erte" hverandre med den setningen, min mann og jeg...håper ingen har hørt oss....hi hi

Skrevet

Sjekk "Lord's Resistance Army" på Google.

Eller introduksjon av dødsstraff for homofile i (kristne) Uganda.

Eller gjengen i Sør Afrika som vil ha tilbake Apartheid i Sør Afrika, siden det er Guds vilje.

Med vennlig hilsen

Ja, men det er sikkert mange andre ting en kan henvise til når det gjelder islam. Hvis en hadde satt opp en liste over alle terroraksjoner i verden: hvilken religion tror du hadde hatt mest på samvittigheten? Jeg tror: hvis en setter et tidsperspektiv, feks fra år 2000 til i dag, så vil det være mest terror begått i islams navn.

Skrevet

Ja, men det er sikkert mange andre ting en kan henvise til når det gjelder islam. Hvis en hadde satt opp en liste over alle terroraksjoner i verden: hvilken religion tror du hadde hatt mest på samvittigheten? Jeg tror: hvis en setter et tidsperspektiv, feks fra år 2000 til i dag, så vil det være mest terror begått i islams navn.

Jeg har ikke statistikken her, men av de 706 terroranslagene i Europa i 2006 (eller 2005), var over 690 begått av ikke-muslimer, og da i all hovedsak kristne (ETA; IRA; osv.)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg har ikke statistikken her, men av de 706 terroranslagene i Europa i 2006 (eller 2005), var over 690 begått av ikke-muslimer, og da i all hovedsak kristne (ETA; IRA; osv.)

Med vennlig hilsen

Hvor mange liv gikk da tapt, i sammenligning med religionene?

Skrevet

Hvor mange liv gikk da tapt, i sammenligning med religionene?

Typisk så er vel de muslimske større men færre angrep. Det har dog neppe noe spesielt med religionen å gjøre.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Typisk så er vel de muslimske større men færre angrep. Det har dog neppe noe spesielt med religionen å gjøre.

Med vennlig hilsen

Nei, det har nok mye med metodene å gjøre.

Skrevet

Nei, det har nok mye med metodene å gjøre.

Ja, det er det nok.

Menneskerettighetsforkjempere er definitivt fredeligere! ;-)

Med vennlig hilsen

Gjest segunda
Skrevet

Kan du gi eksempler på det, jeg husker ikke helt hva folk har skrevet.

I bibelen står det vel bla. "du skal tukte den du elsker", lurer på om det er mange som lever etter den setningen. Ikke noen jeg kjenner, iallefall. Vi pleier å "erte" hverandre med den setningen, min mann og jeg...håper ingen har hørt oss....hi hi

At man skal tukte den man elsker ble tatt bokstavelig leeenge. Dvs. at "du" var mannen Gud snakket til og han skulle tukte sin kone og sine barn (sin eiendom).

Gud snakket aldri til kvinner og barn, kun til menn.

Gjest MayLynn
Skrevet

Med vennlig hilsen

Det er vel fordi det ikke er i Europa man finner flest muslimer...

Skrevet

Det er vel fordi det ikke er i Europa man finner flest muslimer...

...eh.. ja, men det viser jo at muslimer generelt ikke er spesielt agressive i Europa. Tvertimot er de underrepresentert i antall terrorangrep sammenlignet med befolkningen.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...