Gå til innhold

«Den som ikke tåler å se en pupp, har et problem

Anbefalte innlegg

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

9

• jubalong70

8

• candyqueen_83

8

• willow

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har ingen problemer med det.

Fulle mennesker på byen, derimot, er ofte plagsomme.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg har ingen problemer med det.

Fulle mennesker på byen, derimot, er ofte plagsomme.

Med vennlig hilsen

Hva er plagsomt med fulle mennesker? Jeg synes de er ganske hyggelige jeg.

candyqueen_83
Skrevet

Akkurat på spisesteder syns jeg man kan la være å amme. Men om man sitter på en benk på et kjøpesenter eller hvor som helst annet sted bryr jeg meg ikke om.

Gjest togli
Skrevet

Jeg mener pupper ikke bør flashes for alle og enhver, men amming offentlig burde uansett ikke være noe problem. Jeg har selv ammet offentlig i flere år, men ingen har sett puppene mine når jeg har amma ute. Det er ikke noe problem å gjøre det diskret. Jeg hadde alltid med "gulpeklut" som dekket brystene når jeg amma.

Skrevet

Jeg mener pupper ikke bør flashes for alle og enhver, men amming offentlig burde uansett ikke være noe problem. Jeg har selv ammet offentlig i flere år, men ingen har sett puppene mine når jeg har amma ute. Det er ikke noe problem å gjøre det diskret. Jeg hadde alltid med "gulpeklut" som dekket brystene når jeg amma.

Skjønner du ikke at menn ønsker å suge på brystene dine?

Skrevet

Pupp i fobindelse med amming er helt greit.

Om det er noe som forstyrrer en i det offentlige rom, så er det uoppdragne, norske barn.

Skrevet

Jeg mener at man må ha lov til å gi barnet sitt mat når det er sultent. Man behøver ikke å flashe puppene, men være litt diskret og bruke klærne til å skjule litt.

At folk mister matlysten av å se et annet menneske spise sier mer om dem.

Skrevet

Akkurat på spisesteder syns jeg man kan la være å amme. Men om man sitter på en benk på et kjøpesenter eller hvor som helst annet sted bryr jeg meg ikke om.

Men hva skal man gjøre om man har med seg babyen på et spisested og babyen er sulten? Gå på do? Sette seg ute på gata?

Skrevet

Et spisested er vel det mest naturlige stedet å gi ungen mat?

Med vennlig hilsen

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Hylende babyer hører vel vel så mye til den private sfæren?

Så dersom man står i en situasjon at babyen er sulten, og man rekker ikke hjem i løpet av nærmeste time...så blir det å velge. La babyen hyle? Eller gi pupp litt diskre?

Jeg har alltid valgt å ta mer hensyn til babyen enn til puppe-sensitive voksne. Jeg har ammet "overralt"- på kafe, i buss, på fly, på benk, på besøk osv osv.

Men jeg viser ikke puppene til folk. Jeg er for sjenert til det, og dekket til så godt jeg kunne. Dekket sikkert veldig godt til, for en gang kom ei dame helt opp til meg, stakk hodet ned for å "dikke-dikke" på babyen. Først da oppdaget hun at amming var på gang. :-)

Gjest Elextra
Skrevet

''Akkurat på spisesteder syns jeg man kan la være å amme''

Hvorfor det? Det er vel nettopp på spisesteder man har behov for å amme, om man har med babyen.

Gjest Elextra
Skrevet

Å vise pupper og amme er for meg to helt ulike ting.

Jeg har selv ammet baby de fleste typer steder, men har ennå til gode å "flashe puppene". Tviler nesten på at noen noensinne har sett brystvorten min i forbindelse med amming på kafé eller annet offentlig sted. Det folk vil se er jo bahodet på babyen som ligger og dier. Er det påtrengende?

Skrevet

He, he, en ammende kvinne må skjule sine pupper, de med silikon kan gjerne flashe nærmest hele puppen uten at noen leer på øyelokket av den grunn.

trollemor;o)
Skrevet

Å amme er helt naturlig og jeg syns ikke det er noe problem at det ammes hvorsomhelst. Men jeg misstenker noen damer for å flashe puppene mer enn nødvendig..Kanskje bare for å provosere? Man trenger vel egentlig ikke vise frem alt?

Skrevet

ja, for meg er det en veldig privat del av kroppen. selvfølgelig er amming naturlig, men det er mye naturlig som ikke alltid er lite greit å vise i all offentlighet. selv er jeg nå gravid i femte måned, og tanken på å amme i offentlighet gjør meg mildt sagt liten. jeg orker ikke tanken. men hva gjør man om barnet er sultent og melka man tok med seg allerede er drukket opp av den lille? da gjelder det å være kreativ . pupp vil alltid være en privat kroppsdel for meg, med eller uten baby som skal ha mat. jeg skal ikke påstå at jeg mister matlysten av å se amming, jeg synes heller det er å blurre ut folks intimsoner i et offentlig rom.

Gjest speer
Skrevet

Amming på café er en uting. Det neste blir vel at man begynner å skifte bleie på café-bordet?

Skrevet

Å vise pupper og amme er for meg to helt ulike ting.

Jeg har selv ammet baby de fleste typer steder, men har ennå til gode å "flashe puppene". Tviler nesten på at noen noensinne har sett brystvorten min i forbindelse med amming på kafé eller annet offentlig sted. Det folk vil se er jo bahodet på babyen som ligger og dier. Er det påtrengende?

akkurat det er ikke påtrengende i det hele tat. tror de fleste tenker på ammende som viser hele brystet. det er der grensa blir skjøvet.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Amming på café er en uting. Det neste blir vel at man begynner å skifte bleie på café-bordet?

Ja, dersom man hjemme har til vane å amme i sofaen, for deretter å skifte bleie på stuebordet- så er sjansen stor for det.

Men de fleste skiller mellom "baderoms-aktiviteter" og mat. ;-)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

akkurat det er ikke påtrengende i det hele tat. tror de fleste tenker på ammende som viser hele brystet. det er der grensa blir skjøvet.

Jeg har ikke sett mødre vise "hele puppen" ved amming. Har du sett det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...