Gå til innhold

«Den som ikke tåler å se en pupp, har et problem

Anbefalte innlegg

Gjest Er min mening om puppeflæsh
Skrevet

Jeg synes at vi selvsakt kan amme i public...men at vi dekker diskret til hva vi driver med og at vi dekker til puppen under mating og rett etterpå.

Synes ikke det er særlig elegant å flæshe puppa bare fordi noen skal fores av dem.

Vanlig diskresjon der som alltid ellers altså :)

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

9

• jubalong70

8

• candyqueen_83

8

• willow

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest speer
Skrevet

Ja, dersom man hjemme har til vane å amme i sofaen, for deretter å skifte bleie på stuebordet- så er sjansen stor for det.

Men de fleste skiller mellom "baderoms-aktiviteter" og mat. ;-)

''a, dersom man hjemme har til vane å amme i sofaen, for deretter å skifte bleie på stuebordet- så er sjansen stor for det.''

Da er det ikke rart folk reagerer! Spise rekesmørbrød i drittlukt liker i hvertfall ikke jeg.

Gjest togli
Skrevet

Skjønner du ikke at menn ønsker å suge på brystene dine?

Og hva er sammenhengen?

Gjest sjøstjerna
Skrevet

''a, dersom man hjemme har til vane å amme i sofaen, for deretter å skifte bleie på stuebordet- så er sjansen stor for det.''

Da er det ikke rart folk reagerer! Spise rekesmørbrød i drittlukt liker i hvertfall ikke jeg.

Ja, enig med deg. Og jeg antar dette gjelder de fleste mennesker. Aktiviteter ved matbordet- og aktiviteter som foregår på baderom er to ulike ting. Man gjør ikke begge deler på samme plass.

Så faren for at du- eller jeg- ville skiftet bleie på kafebordet er rett og slett ikke-eksisterende. ;-)

Skrevet

Jeg har ikke sett mødre vise "hele puppen" ved amming. Har du sett det?

jau, ved flere tilfeller.... desverre .det er akkurat den typen amming jeg synes er litt rar. når man ikke viser noe er det jo null problem.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

jau, ved flere tilfeller.... desverre .det er akkurat den typen amming jeg synes er litt rar. når man ikke viser noe er det jo null problem.

Jeg har faktisk ikke kommet utfor amming hvor for mye vises.

Enten har jeg vært ekstremt heldig.

Eller så er jeg mindre sensitiv for det- og legger ikke merke til det?

Gjest åsheim
Skrevet

Amming på café er en uting. Det neste blir vel at man begynner å skifte bleie på café-bordet?

Så babyene skal sulte mens man er ute? Eller skal de ikke få være utenfor hjemmet i mer enn 3 timer? Eller få mat på offentlig toalett mens mor sitter på dolokket?

Gjest fra bergen
Skrevet

Så babyene skal sulte mens man er ute? Eller skal de ikke få være utenfor hjemmet i mer enn 3 timer? Eller få mat på offentlig toalett mens mor sitter på dolokket?

Det er en fin løsning.

Mary Poppins
Skrevet

''Jeg har ikke sett mødre vise "hele puppen" ved amming. Har du sett det?''

Flere ganger

Skrevet

Jeg har faktisk ikke kommet utfor amming hvor for mye vises.

Enten har jeg vært ekstremt heldig.

Eller så er jeg mindre sensitiv for det- og legger ikke merke til det?

er vel litt begge deler? jeg har jo sett både og, men man husker bedre de gangene man ser en full pupp.

for ikke så lenge siden havna jeg midt i "amme-tid" på et kjøpesenter jeg var på. da la jeg merke til diverse. de fleste var diskret, noen satt også med ryggen til, men det var to stykk som viste full pupp... det var litt... ja. rart. midt i et kjøpesenter.

jeg vil anta at jeg selv kommer til å være den som sitter med ryggen til evt dekker til som best kan. det er jo bare barnet som trenger tilgang til kroppen min, ikke resten av verden

Skrevet

jeg synes det er en selvfølge at man må få amme sitt barn på offentlige steder, men også at det er en selvfølge at den ammende utviser diskresjon.

Skrevet

Jo, hvis den ammende har bluse vil fort hele brystet synes. Bedre med en topp som trekkes opp fra undersiden enn en bluse som kneppes opp og brettes til side.

Gjest Prippen 4-barns mor
Skrevet

Jeg har fire barn, og har på mine fire kun en eneste gang ammet i det offentlige rom. Da gikk jeg inn på en kafe, fant det mørkeste hjørnet og satte meg med ryggen mot rommet, og hadde et lite teppe over skulderen. Tror ingen skjønte hva som foregikk. Eller er jeg kanskje litt prippen, for jeg syns fsktisk at det her med amming i det offentlige rom går altfor langt. Blir unge sulten og MÅ ha mat kan man i det minste finne seg et lite. skjermet hjørne. Når jeg ser folk som tar opp ungen og deretter drar genseren oppunder ørene og ammer midt i korridoren på et kjøpesenter synes jeg det er udelikat og direkte anstøtelig.

mariaflyfly
Skrevet

jeg synes det er en selvfølge at man må få amme sitt barn på offentlige steder, men også at det er en selvfølge at den ammende utviser diskresjon.

Helt enig :)

Gjest Kayia
Skrevet

Amming på café er en uting. Det neste blir vel at man begynner å skifte bleie på café-bordet?

''Det neste blir vel at man begynner å skifte bleie på café-bordet?'' Det har jeg faktisk opplevd. Venninnen min og jeg hadde akkurat fått mat servert, og ble fort forsynt for å si det sånn. Min venninne sa litt spørrende "unnskyld, men vi tenkte å spise nå vi?" hvorpå den godt voksne nybakte mamma'n sa "jeg måtte ta det nå sjø, for hun blir så lett sår". ;-) Hehe, noen er seg selv nærmest... :)

candyqueen_83
Skrevet

Men hva skal man gjøre om man har med seg babyen på et spisested og babyen er sulten? Gå på do? Sette seg ute på gata?

Finne seg en benk et annet sted ja. Jeg syns faktisk det er uappetittlig.

candyqueen_83
Skrevet

''Akkurat på spisesteder syns jeg man kan la være å amme''

Hvorfor det? Det er vel nettopp på spisesteder man har behov for å amme, om man har med babyen.

Hvorfor det? Man kan vel amme før eller etter man selv spiser? Jeg syns hvertfall det. Og må man absolutt amme der andre spiser så kan man hvertfall sørge for å dekke til litt. Er utrolig mange som blotter alt de har.

candyqueen_83
Skrevet

Ja, det har jeg sett. Ganske mange ganger. Og det er det jeg nå forbinder med amming på spisested. Utrolig uappetittlig.

Skrevet

Jeg må bare le litt av trådens debatanter; en pupp er for meg verken apetittvekkende eller uapetittelig, det er bare en - tja - en pupp. Med et spedbarn foran er det en matstasjon, verken mer eller mindre.

Bleieskift på bordet, derimot, det er uapetittelig.

En pupp er da bare en pupp.

Morsom tråd!

Skrevet

Finne seg en benk et annet sted ja. Jeg syns faktisk det er uappetittlig.

Og hvis man da sitter på en restaurant, må man løpe rundt omkring til man finner seg en benk en eller annen plass - kanskje ute i regnet?

*skjønner ikke*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...