Gå til innhold

«Den som ikke tåler å se en pupp, har et problem

Anbefalte innlegg

Gjest fra bergen
Skrevet

Jeg må bare le litt av trådens debatanter; en pupp er for meg verken apetittvekkende eller uapetittelig, det er bare en - tja - en pupp. Med et spedbarn foran er det en matstasjon, verken mer eller mindre.

Bleieskift på bordet, derimot, det er uapetittelig.

En pupp er da bare en pupp.

Morsom tråd!

Nuvel. Det kan jo hende at noen mister matlysten?

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

9

• jubalong70

8

• candyqueen_83

8

• willow

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Kayia
Skrevet

Å vise pupper og amme er for meg to helt ulike ting.

Jeg har selv ammet baby de fleste typer steder, men har ennå til gode å "flashe puppene". Tviler nesten på at noen noensinne har sett brystvorten min i forbindelse med amming på kafé eller annet offentlig sted. Det folk vil se er jo bahodet på babyen som ligger og dier. Er det påtrengende?

Helt enig. Jeg ammet i offentlige rom selv, men uten at noen kan komme og si at de så puppene mine av den grunn. ;-) Sist de var til offentlig skue var i de glade sole-seg-toppløs-dagene på midten av 80-tallet - my lord...

Skrevet

Jeg var ikke klar over at pupper eller andre kroppsdeler er uappetittelige. Jeg var tydeligvis ikke informert nok.

Selvfølgelig skal de som er komfortabel med det få amme hvor de ønsker. Jeg har aldri sett en brystvorte på kafè, men så har jeg heller ikke nistirret når noen skal mate barnet sitt heller.

Personlig er jeg bluferdig nok til å kun amme på do. Kanskje like greit at jentungen har gått over til flaske, for amming på do er veldig lite koselig og det framstår ikke som spesielt hygenisk.

Gjest Kayia
Skrevet

Jeg har ikke sett mødre vise "hele puppen" ved amming. Har du sett det?

''Jeg har ikke sett mødre vise "hele puppen" ved amming. Har du sett det?'' Mange ganger :) Jeg har faktisk sluttet å gå på en kafe i byen fordi den er 'erobret' av småbarnsmødre. Der har jeg sett mer pupp enn fjortisen min ser på Paradise Hotel (arhg... ja han og kompisene ser ja...), og som jeg sa et annet sted her: bleieskift har blitt utført ved bordet.

Men egentlig er det lydnivået på 2-åringene og de sløve mødrene deres som syns at alle vi andre "må tåle l i t t lyd da..."som har fått meg til å unngå stedet - det er noe med at når en selv ikke har med seg småttiser vil man helst slippe fem 2-åringer som springer rundt og rundt og rundt og roper, hehe... Det er vel som hevn for dette jeg omtrent a l l t i d ender opp ved siden av småbarnsfamileiene på fly tenker jeg, argh... ;-)

*Legger hodet på hoggestabben*

Gjest Elextra
Skrevet

Hvorfor det? Man kan vel amme før eller etter man selv spiser? Jeg syns hvertfall det. Og må man absolutt amme der andre spiser så kan man hvertfall sørge for å dekke til litt. Er utrolig mange som blotter alt de har.

Har aldri sett noen blotte alt de har, de fleste dekker seg til så godt de kan og som oftest ser man bare bakhodet på babyen.

Og man ammer jo ikke akkurat mens man spiser, men et kafebesøk varer jo fort et par timer og man bruker også tid dit og hjem etterpå, så amming på kaféen er praktisk og nødvendig.

Jeg fatter bare ikke at det gjør noe.

Skrevet

''Jeg har ikke sett mødre vise "hele puppen" ved amming. Har du sett det?'' Mange ganger :) Jeg har faktisk sluttet å gå på en kafe i byen fordi den er 'erobret' av småbarnsmødre. Der har jeg sett mer pupp enn fjortisen min ser på Paradise Hotel (arhg... ja han og kompisene ser ja...), og som jeg sa et annet sted her: bleieskift har blitt utført ved bordet.

Men egentlig er det lydnivået på 2-åringene og de sløve mødrene deres som syns at alle vi andre "må tåle l i t t lyd da..."som har fått meg til å unngå stedet - det er noe med at når en selv ikke har med seg småttiser vil man helst slippe fem 2-åringer som springer rundt og rundt og rundt og roper, hehe... Det er vel som hevn for dette jeg omtrent a l l t i d ender opp ved siden av småbarnsfamileiene på fly tenker jeg, argh... ;-)

*Legger hodet på hoggestabben*

Da må du jo bare være glad til at noen mødre er fornuftige nok til å plugge igjen munnen på skrikerungene ;)

Gjest Kayia
Skrevet

Da må du jo bare være glad til at noen mødre er fornuftige nok til å plugge igjen munnen på skrikerungene ;)

Hihi, har du rett i ;-) Syns forøvrig hverken ungeskrik eller pupper er det store problemet sånn til hverdags da... :)

candyqueen_83
Skrevet

Og hvis man da sitter på en restaurant, må man løpe rundt omkring til man finner seg en benk en eller annen plass - kanskje ute i regnet?

*skjønner ikke*

Man kan i hvertfall sitte med ryggen til de fleste, eller i en krok da. Og dekke seg ordentlig til. De jeg reagerer på er de som fullstendig blotter seg, og det er MANGE. Faktisk de fleste jeg har sett.

candyqueen_83
Skrevet

Har aldri sett noen blotte alt de har, de fleste dekker seg til så godt de kan og som oftest ser man bare bakhodet på babyen.

Og man ammer jo ikke akkurat mens man spiser, men et kafebesøk varer jo fort et par timer og man bruker også tid dit og hjem etterpå, så amming på kaféen er praktisk og nødvendig.

Jeg fatter bare ikke at det gjør noe.

De fleste jeg har sett har faktisk blottet seg fullstendig, og ikke sitti godt gjemt i en krok. Jeg har faktisk ikke lyst til å ha melkesprengte pupper flasha oppi trynet på meg når jeg er på kafe.

Skrevet

Man kan i hvertfall sitte med ryggen til de fleste, eller i en krok da. Og dekke seg ordentlig til. De jeg reagerer på er de som fullstendig blotter seg, og det er MANGE. Faktisk de fleste jeg har sett.

Jeg har aldri sett noen som blotter seg, og om man så litt mer enn nødvendig ville det heller ikke skadet noen.

Med vennlig hilsen

Skrevet

De fleste jeg har sett har faktisk blottet seg fullstendig, og ikke sitti godt gjemt i en krok. Jeg har faktisk ikke lyst til å ha melkesprengte pupper flasha oppi trynet på meg når jeg er på kafe.

Hvis du har et problem med bryst, så er vel det enkleste at du ikke går på kafé, eller tar deg en tur til en psykolog for å få ryddet litt opp?

Du kan da ikke forvente at andre ikke skal gå på kafé fordi du ikke liker dem?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nuvel. Det kan jo hende at noen mister matlysten?

Da foreslår jeg en tur til en god psykolog.

Gjest fra bergen
Skrevet

Da foreslår jeg en tur til en god psykolog.

Muligvis møtes der da.

Skrevet

Muligvis møtes der da.

Jeg jobber ikke som psykolog.

Skrevet

Jeg er helt enig i at man skal være diskret, og ikke flashe puppene til gud og hvermann. Men jeg synes det er trist hvis folk ikke takler at man _diskret_ gir barnet sitt mat på den måten naturen har ment det.

Skrevet

Jeg er helt enig i at man skal være diskret, og ikke flashe puppene til gud og hvermann. Men jeg synes det er trist hvis folk ikke takler at man _diskret_ gir barnet sitt mat på den måten naturen har ment det.

Det går selvsagt helt fint for de aller fleste.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det går selvsagt helt fint for de aller fleste.

Med vennlig hilsen

Ja, heldigvis gjør det det. Bare så synd med dem som reagerer så voldsomt - klarer ikke å forstå det, jeg...

Skrevet

Ja, heldigvis gjør det det. Bare så synd med dem som reagerer så voldsomt - klarer ikke å forstå det, jeg...

Det er de som har problemer, og ikke oss andre. Det vil alltid være noen som reagerer uansett hva man gjør.

Med vennlig hilsen

candyqueen_83
Skrevet

Er man diskret så er det egentlig helt greit, da ser man det kanskje ikke en gang. Men etter at jeg har sett såpass mange damer dra genseren så langt opp de klarer, og vise alt virker det på meg som det er normalen. Og det syns jeg er kvalmt når jeg skal spise.

Gjest fra bergen
Skrevet

Jeg jobber ikke som psykolog.

Det vet jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...