Gå til innhold

Bilde av kongefamilien på do

Anbefalte innlegg

Donaldplakater

Mack-øl-reklame

Hårekplakat

Motorsykkelposter fra 1989

Høres bra ut! :-)

På gammeldassen på mine foreldres hytte hadde vi på 80-tallet en illustrert påskevettregel-oversikt med tande-P i hovedrollen. Han var jo adskillig "hottere" da enn nå... Husker bl a "meld fra hvor du går", der han iført fullt skiantrekk pekte på nærmeste pub.

Etter at det ble ny dass, ble gammeldassen satt fyr på, og med den også Tande-P! :-)

Fortsetter under...

Gjest akkurat som jeg skulle sagt det selv

Tidligere tider ble avispapir brukt som do-papir.

Det var repsektløst å tørke seg bak med kongefamilien, så disse ble derfor revet ut og hengt opp.

I Halden, på festningen, ligger en restaurant som heter Kurtisen. Her er det bilde av Haakon og Mette-Marit på dodørene :)

''Tidligere tider ble avispapir brukt som do-papir. Det var repsektløst å tørke seg bak med kongefamilien, så disse ble derfor revet ut og hengt opp.''

God forklaring. :-) Men andre kommer mer velfortjent på toalett-papiret: http://z.about.com/d/politicalhumor/1/0/g/H/osama_tp.jpg

• 5 år senere...

Annonse

Tidligere tider ble avispapir brukt som do-papir.

Det var repsektløst å tørke seg bak med kongefamilien, så disse ble derfor revet ut og hengt opp.

I Halden, på festningen, ligger en restaurant som heter Kurtisen. Her er det bilde av Haakon og Mette-Marit på dodørene :)

Takk for oppklaringen!

Anonymkode: af757...390

Åh minner, husker bestemoren min hadde bilde av Kong Olav på utedoen :)
Det var litt skummelt på utedoen om natta, for det var en skog rett ved huset og jeg var redd for å møte udyr...

broren min måtte alltid følge meg og vi hadde med lommelykt, men av og til køddet han med meg og låste meg inne :(

Noe annet jeg var redd var rotter i doen... for jeg så faktisk en svær rotte ned i dassen en gang, og var livredd for at den skulle hoppe opp og bite meg i rumpa, så jeg pleide å legge masse dopapir så jeg så hva som var der... LOL :)

Andre minner om utedass, er at det var skrevet med tusj på veggen noen doregler...

En var: 

I toalettpapirets trange tider,

bruk papirets begge sider,

tenk da også på en venn,

og rull den opp igjen.

(lovely!!!!!!!)

og en på gammel nynorsk:

Når hasten er komen,

og lauvet er borte,

då tek eg meg ein 

mosedott 

og turker mi ræuv.

(oversatt: Når høsten er kommet, og løvet er borte, da tar jeg meg en mosedott og tørker ræva mi!) hohoho

nei, dette var morsomt gitt. Savner utedassen. Også den spesielle lukta da :D Yummy!

Heldigvis slapp jeg å tømme utedassen.... hahahhaha

Anonymkode: 0a632...bbc

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...