Gå til innhold

Hva er det med min mamma ?

Anbefalte innlegg

Gjest niitaa
Skrevet

I dag sa hun at hun ville spandere bunad på meg.Ville gi meg det i gave.MEN før jeg skulle få den så måtte jeg slanke meg, for sånn som jeg ser ut så kan jeg ikke gå i bunad.

Jeg takket selvsagt nei til bunaden.

Hun har kritisert min vekt, mitt hår og mine handlinger hele livet.Jeg kjenner at jeg er i ferd med å eksplodere men vet ikke hvor jeg skal gjøre av sinnet.

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• nick

10

• Angustia

5

• hidi, the scorpion

2

• EnolaGay

2

Skrevet

Har du forsøkt å løpe det av deg?

Så ufint svar! Har du ingen i RL å la det gå ut over?

Skrevet

Så ufint svar! Har du ingen i RL å la det gå ut over?

Hva var det som var ufint med det?

Gjest harikkenickfortiden
Skrevet

For det første så vil jeg si at bunad passer på alle kroppsformer, tykk som tynn. Og for det andre så hadde jeg gjort som deg, sagt nei til bunad, når du får sånne fornærmelser slengt med på kjøpet. Mødre kan være de verste kritikere, det har jeg også fått erfare!

Gjest niitaa
Skrevet

Har du forsøkt å løpe det av deg?

Hva mener du ?

Gjest har slike jeg og...
Skrevet

Huff, føler med deg, men det var nesten en lettelse å høre at andre har slike mødre også.

Jeg sliter med en mor som alltid har kritisert meg og som enda gjør det. Nå er jeg leder i egen bedrift og omsetter for 10 mill i året, men får likevel dritt fra henne, både ang kropp og hvordan jeg driver firmaet mitt.

Må nesten le.

Faren min er også i samme leia.

Selv har de ikke mye å vise til etter et langt liv, men likevel er de flinke til å kritisere andre. Det gjelder ikke bare meg..

Skrevet

Jaja. Velkommen i klubben av kvinner med onde dumme mødre!

Lukk ørene for dama. HUN har et problem hun IKKE kan slanke bort... og det må jo være mye verre. Tross alt.

Alle kan gå i bunad, man skal være mer eller mindre marsboer for ikke å være pen i nasjonaldrakt.

Gjest briller er kjekt
Skrevet

Jaja. Velkommen i klubben av kvinner med onde dumme mødre!

Lukk ørene for dama. HUN har et problem hun IKKE kan slanke bort... og det må jo være mye verre. Tross alt.

Alle kan gå i bunad, man skal være mer eller mindre marsboer for ikke å være pen i nasjonaldrakt.

''Alle kan gå i bunad, man skal være mer eller mindre marsboer for ikke å være pen i nasjonaldrakt.''

Det er veldig mange stygge nasjonaldrakter, og det er et økende antall folk som med hell kunne jogget av seg flere kilo flesk. Alt er penere på normalvektige folk.

Skrevet

''Alle kan gå i bunad, man skal være mer eller mindre marsboer for ikke å være pen i nasjonaldrakt.''

Det er veldig mange stygge nasjonaldrakter, og det er et økende antall folk som med hell kunne jogget av seg flere kilo flesk. Alt er penere på normalvektige folk.

Er du moren min? Du høres ut som det.

Gjest briller er kjekt
Skrevet

Er du moren min? Du høres ut som det.

Hvilken del av innlegget mitt medfører ikke riktighet?

Dette er noe alle vet og mener, men ikke sier høyt. Det har med etikette å gjøre. Men gudbedre det var mye stygt som luftet seg i går!

Det er en helsemessig skandale at folk vralter rundt i et lass med valker. Jeg er glad jeg ikke jobber i helsesektoren når disse blir gamle og må løftes rundt.

Skrevet

Om du virkelig er overvektig, kan jo kanskje bunaden være en hjelp for å komme ned i normalvekt.

Skrevet

Hvilken del av innlegget mitt medfører ikke riktighet?

Dette er noe alle vet og mener, men ikke sier høyt. Det har med etikette å gjøre. Men gudbedre det var mye stygt som luftet seg i går!

Det er en helsemessig skandale at folk vralter rundt i et lass med valker. Jeg er glad jeg ikke jobber i helsesektoren når disse blir gamle og må løftes rundt.

Og jeg er glad for at jeg ikke jobber innen helsesektoren, og at jeg ikke er den som må si til den røykende person at h"n har lungekreft. Det er jeg virkelig glad for.

Gjest harikkebrillerfortiden
Skrevet

Det kan du ha rett i.

Gjest niitaa
Skrevet

Huff, føler med deg, men det var nesten en lettelse å høre at andre har slike mødre også.

Jeg sliter med en mor som alltid har kritisert meg og som enda gjør det. Nå er jeg leder i egen bedrift og omsetter for 10 mill i året, men får likevel dritt fra henne, både ang kropp og hvordan jeg driver firmaet mitt.

Må nesten le.

Faren min er også i samme leia.

Selv har de ikke mye å vise til etter et langt liv, men likevel er de flinke til å kritisere andre. Det gjelder ikke bare meg..

Jeg har mann og barn, utdannelse og god jobb.Men jeg er nok ikke bra nok for henne uansett.

Mine søsken er mer overvektige enn meg, og de kler bunaden veldig sier hun.

Ja, ja ..

Jeg har takket nei uansett.

Bare kjekt å høre andres tanker :)

Skrevet

Hva mener du ?

Bruk energien fra forbannelsen ved å spenne på deg joggeskoene og gå/løp en tur. Det er få ting som gir så bra treningsboost som sinne.

På et helt generellt nivå så ser jeg ikke stor forskjell på en belønning for å slutte å røyke, og en belønning for å gå ned i vekt, selv om den siste nok sårer mest.

Skrevet

For det første så vil jeg si at bunad passer på alle kroppsformer, tykk som tynn. Og for det andre så hadde jeg gjort som deg, sagt nei til bunad, når du får sånne fornærmelser slengt med på kjøpet. Mødre kan være de verste kritikere, det har jeg også fått erfare!

Bunader har en lei tendens til å gjøre dere feitere enn dere er, så overvekt gjør ikke saken særlig bedre. At bunad passer for alle vil jeg få lov til å protestere mot.

Gjest niitaa
Skrevet

Bruk energien fra forbannelsen ved å spenne på deg joggeskoene og gå/løp en tur. Det er få ting som gir så bra treningsboost som sinne.

På et helt generellt nivå så ser jeg ikke stor forskjell på en belønning for å slutte å røyke, og en belønning for å gå ned i vekt, selv om den siste nok sårer mest.

Men når mora mi er 86 og jeg er 40 da har hun vel ingeting med min vekt ?Og det å gå en gave med den intensjonen til en voksen datter da sier det seg vel selv at jeg reagerer ?

Skrevet

Og enda bedre hadde det vært om folk kunne godta hverandre slik de er!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...