Gå til innhold

Hva er det med min mamma ?

Anbefalte innlegg

Gjest ngaigon
Skrevet

Hva svarer du når hun holder på slik?

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• nick

10

• Angustia

5

• hidi, the scorpion

2

• EnolaGay

2

Gjest ngaigon
Skrevet

Bunader har en lei tendens til å gjøre dere feitere enn dere er, så overvekt gjør ikke saken særlig bedre. At bunad passer for alle vil jeg få lov til å protestere mot.

Er enig med deg i at bunad passer best for slanke og veldreide kropper. Det er nå engang sånn at ikke alle er så "heldige" å få være slanke. Kanskje skyldes dette sykdom, kanskje legger man veldig lett på seg.

Jeg synes det er ganske usmakelig å påpeke andre menneskers utseende. Det virker som om du, og mange flere med deg, tror at tykke mennesker er dumme? Tror du virkelig ikke at et overvektig mennesker er veldig klar over at hun/han burde slanke seg? Det er kanskje dette de forsøker hver evige dag, men det er for mange ikke så enkelt.

Jeg f.eks går på endel medisiner som gjør at kiloene sitter fast. I tillegg blir jeg i dårlig form, kjennes ut som influensa og da er det veldig vanskelig å finne motivasjon til å trene. Har du forsøkt å trene når du er syk? Hva om du var slik hele tiden?

Gjest verinoca
Skrevet

Har du forsøkt å løpe det av deg?

Timingen din er fullstendig talentløs. Hvor kommer all aggresjonen _din_ fra?

Skrevet

Hvilken del av innlegget mitt medfører ikke riktighet?

Dette er noe alle vet og mener, men ikke sier høyt. Det har med etikette å gjøre. Men gudbedre det var mye stygt som luftet seg i går!

Det er en helsemessig skandale at folk vralter rundt i et lass med valker. Jeg er glad jeg ikke jobber i helsesektoren når disse blir gamle og må løftes rundt.

''Det er veldig mange stygge nasjonaldrakter, og det er et økende antall folk som med hell kunne jogget av seg flere kilo flesk. Alt er penere på normalvektige folk.

– briller er kjekt''

Håper du porovoserer nå:-/

At man har ulike preferanser innen bunader eller andre klær er bare sunt, men å påstå at normalvektige ser best ut uansett antrekk??

Er normalvektig sjøl, og har mine synspunter på ulike antrekk. Ser likevel STOR forskjell på hvordan ulike mennesker bærer dem! Holdning, sjøltillit, sjarm, gangelag, personlighet osv, osv er heilt klart avgjørende i så måte - en normalvektig person kan framstå som uunnselig, grå og kjedelig, og en overvektig som elegant, flott og spennende.

''Dette er noe alle vet og mener, men ikke sier høyt. Det har med etikette å gjøre. Men gudbedre det var mye stygt som luftet seg i går!

Det er en helsemessig skandale at folk vralter rundt i et lass med valker. Jeg er glad jeg ikke jobber i helsesektoren når disse blir gamle og må løftes rundt.

– briller er kjekt''

Det er MANGE grunner til overvekt. Det diskvalifiserer uansett ikke til manglende intelligens, sjarm, helse eller sex appeal - og vice versa :-)

Gjest verinoca
Skrevet

Dette er noe alle vet og mener, men ikke sier høyt. Det har med etikette å gjøre. Men gudbedre det var mye stygt som luftet seg i går!

Var det godt å få det ut?

Gjest niitaa
Skrevet

Hva svarer du når hun holder på slik?

Jeg svarer ikke så mye, biter det i meg ...Men jeg takket nei til bunaden.

Gjest erfaren sykepleier
Skrevet

De verste å jobbe for i helsesektoren er de som har levd supersunt og er dødsbitre fordi likevel har fått en sykdom. Bitre og bedrevitende er de mildt sagt ikke lett å hanskes med. Til og med misunnelig på de feite som ikke svinner hen etter første cellegiftkur.

Skrevet

Jeg svarer ikke så mye, biter det i meg ...Men jeg takket nei til bunaden.

''Jeg svarer ikke så mye, biter det i meg ...''

Dette må være vondt og vanskelig! Veit ingenting om deres forhold pr i dag, annet at du skriev at kritikken har vedvart i mange år.

Er det mulig å konfrontere henne? Direkte, pr telefon, e-post eller brev?

''Men jeg takket nei til bunaden.''

Under disse forutsetningene støtter jeg deg i det, lykke til :-)

Gjest har slike jeg og...
Skrevet

Bunader har en lei tendens til å gjøre dere feitere enn dere er, så overvekt gjør ikke saken særlig bedre. At bunad passer for alle vil jeg få lov til å protestere mot.

Men jeg er jo like feit uansett om jeg har bunad på eller ei. Det der er bare dumt å si. Man kan ikke sjule at man er tykk. Og hvorfor skulle jeg det?

Gjest niitaa
Skrevet

Dette må være vondt og vanskelig! Veit ingenting om deres forhold pr i dag, annet at du skriev at kritikken har vedvart i mange år.

Nei jeg kommer nok ikke til å konfrontere henne...Desverre.

Gjest niitaa
Skrevet

Skrevet

''Nei jeg kommer nok ikke til å konfrontere henne...Desverre.''

Så synd at du har et slikt forhold til henne og omvendt..

Det du skriver er hjerteskjærende, og kunne muligens bli løst med en konstruktiv samtale (om det er misforståelser som er utgangspunktet eller ikke).

Har dere andre familiemedlemmer eller nære bekjente som kan "mekle"? Familievernkontor er kanskje litt dramatisk ift mor - datter - situasjon, men en mulighet.

Føler med deg, og lykke til :-)

Gjest niitaa
Skrevet

Det du skriver er hjerteskjærende, og kunne muligens bli løst med en konstruktiv samtale (om det er misforståelser som er utgangspunktet eller ikke).

Har dere andre familiemedlemmer eller nære bekjente som kan "mekle"? Familievernkontor er kanskje litt dramatisk ift mor - datter - situasjon, men en mulighet.

Hun er 86 år, helsa er nedadgående og jeg har vel bare resignert.

Prøver vel bare å beskytte meg selv så godt det er mulig.

Skrevet

Hun er 86 år, helsa er nedadgående og jeg har vel bare resignert.

Prøver vel bare å beskytte meg selv så godt det er mulig.

''Hun er 86 år, helsa er nedadgående og jeg har vel bare resignert. Prøver vel bare å beskytte meg selv så godt det er mulig.''

Leit, men kanskje det er siste sjanse? Vel verdt et forsøk i stedet for å klandre seg sjøl i ettertid?

Meiner ikke å legge ansvaret på deg eller å gi deg skyldfølelse. Føler fortsatt veldig med deg! Men er dette en mulighet til å tilgi hverandre og vise "ekte" følelser?

Uansett er din størrelse (bunad eller ikke) ikke forenelig med din intelligens, sjarm, sex-appeal, bunadbæring e.l. :-)

Skrevet

Er enig med deg i at bunad passer best for slanke og veldreide kropper. Det er nå engang sånn at ikke alle er så "heldige" å få være slanke. Kanskje skyldes dette sykdom, kanskje legger man veldig lett på seg.

Jeg synes det er ganske usmakelig å påpeke andre menneskers utseende. Det virker som om du, og mange flere med deg, tror at tykke mennesker er dumme? Tror du virkelig ikke at et overvektig mennesker er veldig klar over at hun/han burde slanke seg? Det er kanskje dette de forsøker hver evige dag, men det er for mange ikke så enkelt.

Jeg f.eks går på endel medisiner som gjør at kiloene sitter fast. I tillegg blir jeg i dårlig form, kjennes ut som influensa og da er det veldig vanskelig å finne motivasjon til å trene. Har du forsøkt å trene når du er syk? Hva om du var slik hele tiden?

Jeg tror det er mange (meg selv inkludert) som bruker all verdens unnskyldninger for ikke å trene. På toppen troner stoffskiftet og en "ødelagt" forbrenning. Det går bare ikke, altså! Jeg blir ikke kvitt kiloene!

På med joggesko, kutt søtsaker og drittmat, og kiloene raser av. I tillegg er det godt mulig at selv en som deg ville følt seg mye bedre etterhvert.

Gjest ngaigon
Skrevet

Jeg tror det er mange (meg selv inkludert) som bruker all verdens unnskyldninger for ikke å trene. På toppen troner stoffskiftet og en "ødelagt" forbrenning. Det går bare ikke, altså! Jeg blir ikke kvitt kiloene!

På med joggesko, kutt søtsaker og drittmat, og kiloene raser av. I tillegg er det godt mulig at selv en som deg ville følt seg mye bedre etterhvert.

Har du prøvd å være kronisk syk? Du begynner å trene, blir liggende og syk, trener og blir liggende osv. Hvor lenge tror du at du hadde greid å holde motivasjonen oppe i en sånn situasjon?

Så er det maten. Jeg går på en ganske streng karbofri diet hele tiden. Vekta står bom fast, men den øker ikke.

Til og med ungene mine reagerer når jeg sier jeg skal begynne på treningesstudio igjen. De vet at det går 2-3 dager og så er mor liggende i flere dager.

Virker som du tror dette er så fryktelig enkelt? Tror du ikke at overvektige mennesker forsøker å gå ned i vekt? Du må ikke dømme mennesker før du vet hva som kan ligge bak av årsaker.

Ha en fin dag!

Skrevet

Har du prøvd å være kronisk syk? Du begynner å trene, blir liggende og syk, trener og blir liggende osv. Hvor lenge tror du at du hadde greid å holde motivasjonen oppe i en sånn situasjon?

Så er det maten. Jeg går på en ganske streng karbofri diet hele tiden. Vekta står bom fast, men den øker ikke.

Til og med ungene mine reagerer når jeg sier jeg skal begynne på treningesstudio igjen. De vet at det går 2-3 dager og så er mor liggende i flere dager.

Virker som du tror dette er så fryktelig enkelt? Tror du ikke at overvektige mennesker forsøker å gå ned i vekt? Du må ikke dømme mennesker før du vet hva som kan ligge bak av årsaker.

Ha en fin dag!

Nei, jeg tror ikke det er så enkelt, og forskjellige mennesker har forskjellige problemer. Jeg plages med ryggen, og når det er som verst, så kan jeg ikke trene. Samtidig så er problemene størst når jeg ikke har trent på en stund, det har med å ha ryggen i bevegelse samt å bygge opp musklaturen.

Du trenger ikke gå på helsestudio for å trene. Bare det å gå har en effekt. Kanskje du legger lista litt for høyt?

Skrevet

Timingen din er fullstendig talentløs. Hvor kommer all aggresjonen _din_ fra?

Aggresjon? Hva då, aggresjon? Jeg har ikke puls over 70, så jeg er ikke helt med på hva du snakker om.

Gjest verinoca
Skrevet

Aggresjon? Hva då, aggresjon? Jeg har ikke puls over 70, så jeg er ikke helt med på hva du snakker om.

Tviler ikke.

Gjest mer allsidige enn vi tror
Skrevet

''Familievernkontor er kanskje litt dramatisk ift mor - datter - situasjon, men en mulighet.

''

Uenig! Familivernkontorene er absolutt rett instans for å få hjelp, det er ikke kun i forb. med skilsmisser at de stiller opp. Fastlåste mønstre innad i familien som helst skal brytes opp for å komme seg videre er mer enn nok grunn til å kontakte et familievernkontor :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...