Gå til innhold

Valg av pc-merke = Haster!

Anbefalte innlegg

Gjest Takk så supermye
Skrevet

Pc har kræsja og jeg har ikke tid til å sjekke hva det er før i neste uke, men må ha meg pc innen i morgen kveld. Må helst handle i dag pga installeringer etc som tar tid.

Har hatt Acer, liker ikke kundebehandlinga

HP, grei pc og god kundebehandling

Hva med Packard Bell?

Hva med Dell?

Hvilket slag kan jeg gå for, og hvilken ikke? Hvorfor/hvorfor ikke?

Stabilitet, kvalitet et bra på pc, kundebehandling etc er bra hos lev.

Pc i prissjikte 5-7000.- Må ta alle oppgaver, bildebehandling, film, etc.

Har flere på lur, handles helst hos Elkjøp pga godt kundeforhold. Men jeg kjenner ikke til alle merkene, slik som Packarden og Dell og sånn.

Hjelp meg er du snill, har fryktelig dårlig tid.

Gjest Takk så supermye
Skrevet

Har god erfaring med Dell.

Takk.

Skrevet

Jeg ville valgt Acer, med Dell på andreplass og HP på tredje

Styr unna Packard Bell

Gjest Takk så supermye
Skrevet

Jeg ville valgt Acer, med Dell på andreplass og HP på tredje

Styr unna Packard Bell

Ok, tusen takk. Acer drar jeg litt på, den som har kræsja er det og det er lite kundevennlig service hos Acer, og lite lett å få styret med ting, og for å få svar på hva det kanskje kunne være så måtte jeg ut med nesten 11 kr. minutter i support på en pc som er halvannet år :(

HP har en del kjedelige pc`r men de vi har hjemme har turet og gått tålig greit, kundeservicen er veldig bra.

Gjest Takk så supermye
Skrevet

Acer

Takk, men det er Acer jeg har nå, og måtte bytte batteriet når pc var bare et år gammel, og nå har det altså røket ant et kort inni eller noe. Kundebehandlinga hos Acer er virkelig ikke bra heller.

Utover det så er selve pc`n kjempeflott.

Så kvier meg litt for ny Acer.

Gjest Takk så supermye
Skrevet

Hva med de merkene?

Skrevet

Hva med de merkene?

Snakker du bærbar eller desktop PC?

Hvis det er bærbar er det to merker jeg vil anbefale, og som jeg har *lang* erfaring med:

Toshiba, som jeg har brukt siden 1996, og som jeg omtrent aldri har hatt noe som helst problem med. De går som en klokke, og er blant de absolytt mest pålitelige bærbare i undersøkelser. Jeg har reist med dem utallige ganger, og de bare virker.

Lenovo, som er "bedrifts PCer" (altså, solid bygget for å være pålitelige) er også utrolig solide PCer. Godt konstruert, super service, og pålitelige.

Jeg har undersøkt mye, og kan vanskelig se for meg at jeg kjøper andre merker.

Med vennlig hilsen

Gjest Takk så supermye
Skrevet

Snakker du bærbar eller desktop PC?

Hvis det er bærbar er det to merker jeg vil anbefale, og som jeg har *lang* erfaring med:

Toshiba, som jeg har brukt siden 1996, og som jeg omtrent aldri har hatt noe som helst problem med. De går som en klokke, og er blant de absolytt mest pålitelige bærbare i undersøkelser. Jeg har reist med dem utallige ganger, og de bare virker.

Lenovo, som er "bedrifts PCer" (altså, solid bygget for å være pålitelige) er også utrolig solide PCer. Godt konstruert, super service, og pålitelige.

Jeg har undersøkt mye, og kan vanskelig se for meg at jeg kjøper andre merker.

Med vennlig hilsen

Takk. Thosiba har jeg aldri hatt. Lenovo har jeg i arbeidspc :)

Ja, det er bærbar jeg snakker om, glemte å skrive det.

Skrevet

Takk. Thosiba har jeg aldri hatt. Lenovo har jeg i arbeidspc :)

Ja, det er bærbar jeg snakker om, glemte å skrive det.

"Thosiba" er "uvanlig", men Toshiba, derimot, er veldig gode! ;-)

Med mindre du er 100% sikker på at du *bare* skal bruke den hjemme ville jeg valgt en bærbar med innebygget 3G-modem (med SIM-kortet i selve PCen), slik at du slipper de grusomme USB-donglene. Da kan du være på internett overalt det er mobildekning.

Samtidig - når du kjøper bærbar, kjøp ekstra DRAM (minne). Det er veldig billig (koster noen få hundre kroner), og får maskinen din til å kjøre langt fortere. Det er den absolutt mest effektive metoden til en rask maskin.

Med vennlig hilsen

Gjest Nerda
Skrevet

Takk.

Acer = Æsj, dårlige erfaringer. Kanskje har jeg fått katta i sekken et par ganger, men jeg har hatt veldig mye tull med to Acer-laptoper jeg har hatt fra Travelmate serien.

Jeg kunne gått for den Del Pc'n der tror jeg. Aldri hatt merket selv, men jeg kjenner et par som sverger til det.

LeNovo er jo knall, har en selv, men da må du (som du sikkert vet) opp i pris.

Jeg har ellers hatt god erfaring med HP sine stasjonære maskiner. Tror de bærbare skal være helt greie også.

Mary Poppins
Skrevet

Jeg ser du blir anbefalt å ikke kjøpe Packard Bell, men vil bare si at jeg er meget fornøyd med dette merket.

Gjest mallet
Skrevet

Hva med de merkene?

Har hatt flere merker av bærbare, og har vært mest fornøyd med Toshiba. Aldri noe tull med den. Dell er ganske greie med service og sånt, men til gjengjeld har det vært mye krøll med Dell-maskinene jeg har hatt, så det vil jeg ikke ha igjen.

Skrevet

Jeg har en Multicom Compaq og har hatt den i 2,5 år og er kjempefornøyd. Man kan åpne den og rense f.eks vifte og likevel ikke miste garantien som er på tre år. De har veldig god service og er kjempehyggelige når jeg ringer.

Man kan også velge størrelsen på minne og harddisken når man kjøper og velge forskjellige andre ting som noen liker å ha og andre ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...