Gå til innhold

Skilsmisse...

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

oi, fikk helt sjokk da jeg leste dette :o

Så for meg deg i et lykkelig ekteskap jeg..

Hmm, ja, det er rart med det... Alle så på oss som et lykkelig par.. Og vi trives godt sammen, men fra min side bare som venner. Vennskapet vil vi beholde, men det er jo ikke nok kun med vennskapelige følelser for en du er gift med ;)

Tror dette kom som et sjokk på de fleste som står oss nær :-/

Fortsetter under...

• Svar 130
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Axcia

5

• Lillemus

4

• Colette

2

• meg__123!

2

Skrevet

Hmm, ja, det er rart med det... Alle så på oss som et lykkelig par.. Og vi trives godt sammen, men fra min side bare som venner. Vennskapet vil vi beholde, men det er jo ikke nok kun med vennskapelige følelser for en du er gift med ;)

Tror dette kom som et sjokk på de fleste som står oss nær :-/

Det må føles rart :/

Det var kanskje en rar 17mai igår da vil jeg tro...

Gjest Kayia
Skrevet

Huff, dette var leit å lese togli, men som jeg forstår deg så er det lavt konfliktnivå rundt bruddet? Mange føler lettelse når man endelig har greid å ta tak i en situasjon som har virket låst og vært energikrevende i lengre tid, så det trenger ikke bre bli tunge dager framover.

Mitt råd til deg er å være åpne med venninnene dine om hva du kan ha behov for fremover, og ellers ta kontakt med familievernkontoret slik at dere får startet mekling og satt opp saværsavtale i forhold til barna.

Trøsteklem fra

Gjest togli
Skrevet

Det må føles rart :/

Det var kanskje en rar 17mai igår da vil jeg tro...

Det føles veldig merkelig..... Litt sånn naturstridig liksom ;)

Og 17.mai var litt rar, ja.. Men vi bestemte oss for å ikke offentliggjøre noe før igår kveld (kun nærmeste familie og venner som visste).

Gjest togli
Skrevet

Huff, dette var leit å lese togli, men som jeg forstår deg så er det lavt konfliktnivå rundt bruddet? Mange føler lettelse når man endelig har greid å ta tak i en situasjon som har virket låst og vært energikrevende i lengre tid, så det trenger ikke bre bli tunge dager framover.

Mitt råd til deg er å være åpne med venninnene dine om hva du kan ha behov for fremover, og ellers ta kontakt med familievernkontoret slik at dere får startet mekling og satt opp saværsavtale i forhold til barna.

Trøsteklem fra

Takk skal du ha og du treffer spikeren på hodet....

De siste årene har jeg vel følt at vi nesten gikk og "vokta" på hverandre for å finne ut av den andres humør etc... Ikke noen god følelse :-/ men krangle har vi gjort lite av. Jeg tror dette skal gå bra selv om vi nok har tøffe uker foran oss... Spaniaturen i sommer skal gjennomføres for barnas skyld :)

Mary Poppins
Skrevet

Oi!! Fikk helt hjerte i halsen da jeg leste dette, enda jeg bare kjenner deg via nettet! Huff dette var trist lesning togli!!:-(

Har desverre ingen råd å gi deg, men håper hele skillsmisseprosessen går så bra som den kan gå..

*stor klem*

Annonse

Gjest togli
Skrevet

Oi!! Fikk helt hjerte i halsen da jeg leste dette, enda jeg bare kjenner deg via nettet! Huff dette var trist lesning togli!!:-(

Har desverre ingen råd å gi deg, men håper hele skillsmisseprosessen går så bra som den kan gå..

*stor klem*

Takk skal du ha for gode ord, MP :)

*klem*

Gjest Kayia
Skrevet

Takk skal du ha og du treffer spikeren på hodet....

De siste årene har jeg vel følt at vi nesten gikk og "vokta" på hverandre for å finne ut av den andres humør etc... Ikke noen god følelse :-/ men krangle har vi gjort lite av. Jeg tror dette skal gå bra selv om vi nok har tøffe uker foran oss... Spaniaturen i sommer skal gjennomføres for barnas skyld :)

Syns det høres ut som dere har muligheten for å gjennomføre et skånsomt brudd både for små og store jeg togli. Kan hende får dere en finere ferie nå som katta er ute av sekken og dere slipper å gå å vokte på hverandre? Så lenge dere har vennskapet inntakt kan dere jo bare slappe av og være venner, uten andre forventninger og dertilhørende potensielle skuffelser i luften...

Caloni Makaroni
Skrevet

Det var veldig leit å høre, togli...Jeg har ingen råd å komme med, men noen vennlige tanker sendes! :)

Gjest togli
Skrevet

Syns det høres ut som dere har muligheten for å gjennomføre et skånsomt brudd både for små og store jeg togli. Kan hende får dere en finere ferie nå som katta er ute av sekken og dere slipper å gå å vokte på hverandre? Så lenge dere har vennskapet inntakt kan dere jo bare slappe av og være venner, uten andre forventninger og dertilhørende potensielle skuffelser i luften...

Sant det... :)

Gjest togli
Skrevet

Det var veldig leit å høre, togli...Jeg har ingen råd å komme med, men noen vennlige tanker sendes! :)

Tusen takk for det Caloni :)

candyqueen_83
Skrevet

Oi, jeg fikk nesten litt sjokk når jeg leste innlegget var fra deg. Har liksom tenkt at dere har vært det perfekte paret, og hatt det så bra :o( Man føler nesten at man kjenner mange her inne.

Har ingen råd, men lykke til med hele prosessen. Håper alt går rolig for seg, og at det går bra med barna oppi dette.

Gjest togli
Skrevet

Oi, jeg fikk nesten litt sjokk når jeg leste innlegget var fra deg. Har liksom tenkt at dere har vært det perfekte paret, og hatt det så bra :o( Man føler nesten at man kjenner mange her inne.

Har ingen råd, men lykke til med hele prosessen. Håper alt går rolig for seg, og at det går bra med barna oppi dette.

Vi har nok virka som det "perfekte" paret utad og på mange måter har vi hatt det fint og vist hverandre respekt, gjort det rette osv... Dette handler mest om at de rette følelsene har mangla fra min side. Når man kjenner at det kun er vennskap igjen, så må man bare få ut finger'n og det er jeg litt stolt over at jeg klarte (jeg som er så "skikkelig" ;-))

Takk - og klem :)

Annonse

Skrevet

Huff, så trasig å høre! Men du virker som ei fornuftig og oppegående dame, så det er sikkert både gjennomtenkt og den riktige løsninga for nettopp dere.

Mine tips er at dere tenker igjennom så mye som mulig, og skriv det gjerne ned. Skriv ned hvordan dere ønsker å gjøre det i forhold til barna. Snakk med barna, og juster eventuelt i forhold til deres ønsker. Skriv ned hvordan dere ønsker å dele alt fra hus til skruer og knappenåler. Siden du har tatt initiativet, så kan det hende at han ikke er så interessert i å være aktiv, men presenter lister for han og få kommentarer. Jeg er ikke skilt selv, men ei venninne av meg gjorde det slik da hun og mannen gikk fra hverandre. Og det å tenke så grundig gjennom alle detaljer, og særlig i forhold til barna, har hjulpet dem mye med å opprettholde et praktisk og greit forhold til hverandre i ettertid. Også når nye partnere kom inn i bildet.

Dere får ha lykke til - det er uansett ikke en trivelig situasjon, men av og til nødvendig for å komme seg videre.

Gjest togli
Skrevet

Huff, så trasig å høre! Men du virker som ei fornuftig og oppegående dame, så det er sikkert både gjennomtenkt og den riktige løsninga for nettopp dere.

Mine tips er at dere tenker igjennom så mye som mulig, og skriv det gjerne ned. Skriv ned hvordan dere ønsker å gjøre det i forhold til barna. Snakk med barna, og juster eventuelt i forhold til deres ønsker. Skriv ned hvordan dere ønsker å dele alt fra hus til skruer og knappenåler. Siden du har tatt initiativet, så kan det hende at han ikke er så interessert i å være aktiv, men presenter lister for han og få kommentarer. Jeg er ikke skilt selv, men ei venninne av meg gjorde det slik da hun og mannen gikk fra hverandre. Og det å tenke så grundig gjennom alle detaljer, og særlig i forhold til barna, har hjulpet dem mye med å opprettholde et praktisk og greit forhold til hverandre i ettertid. Også når nye partnere kom inn i bildet.

Dere får ha lykke til - det er uansett ikke en trivelig situasjon, men av og til nødvendig for å komme seg videre.

Tusen takk for nyttige tips og gode ord :) *noterer*

*klem*

Skrevet

Oj. Den var uventa. :-(

Håper dere klarer å få til en"god" prosess, og at vennskapet beholdes.

Lykke til!

Gjest Elextra
Skrevet

Det var veldig overraskende og trist å høre, togli.

Lykke til i prosessen videre.

Klem,

Gjest togli
Skrevet

Oj. Den var uventa. :-(

Håper dere klarer å få til en"god" prosess, og at vennskapet beholdes.

Lykke til!

Satser på det :) Takk :)

Gjest togli
Skrevet

Det var veldig overraskende og trist å høre, togli.

Lykke til i prosessen videre.

Klem,

Takk :)

*klem*

Skrevet

Da vil jeg si som Dr. Phil sier:

Er du helt følelsesmessig ferdig med mannen din? Kan du gå ut av forholdet og ikke ha noen form for bitterhet? Vil du takle at han finner seg en ny kjæreste?

Hvis du kan svare ja på dette, er du klar til å skille deg.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...