Gå til innhold

Skilsmisse...

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

hva har skjedd????

Er det du som er "naboen" min? ;)

Egentlig ingenting som har "skjedd"... Vi har vært kjærester over halve livet, siden vi var 16 og 17... Man endrer seg mye som menneske fra man er "et barn" til man er "godt voksen".. De "riktige" følelsene er der ikke mer (iallefall ikke fra min side) og da var det på tide å gjøre opp status. Har vært i tenkemodus sikkert i to år nå - og kjenner jeg gjorde det rette tilslutt. Ingen vonde følelser mellom oss og vi prater fint sammen. Felles fokus på at ungene skal bli minst mulig skadelidende. Jeg fikk til og med sagt til mannen min..eh..eksen.. at jeg ikke kunne valgt en bedre far til mine barn - og det mener jeg :)

Bedre å skilles nå enn å vente til vi evt ikke tålte trynet på hverandre mer ;)

Fortsetter under...

• Svar 130
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Axcia

5

• Lillemus

4

• Colette

2

• meg__123!

2

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Takk jubalong :)

Hadde ikke trodd det skulle skje meg, nei... Kjærlighet er skummel..den kan slukne og da er man i trøbbel :-/

Ja, kjærlighet trenger næring. Og det er man to om å ta seg av. Alternativt blir det tatt litt på skift. :-)

Jeg ser du har fått mange støtteerklæringer.

Hva er fordelene med skilsmisse? Vil dere alle få det bedre? Hvem får det bedre? Du, han, barna?

Når jeg leser gjennom tråden, får jeg inntrykk at du forlater han fordi du ikke føler mer enn vennskap?

Dere må gjøre det som blir rett for dere. Men følelsene i et langvarig forhold kan gå opp og ned.

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, kjærlighet trenger næring. Og det er man to om å ta seg av. Alternativt blir det tatt litt på skift. :-)

Hva er fordelene med skilsmisse? Vil dere alle få det bedre? Hvem får det bedre? Du, han, barna?

Når jeg leser gjennom tråden, får jeg inntrykk at du forlater han fordi du ikke føler mer enn vennskap?

Dere må gjøre det som blir rett for dere. Men følelsene i et langvarig forhold kan gå opp og ned.

Gosh, tror du virkelig ikke hun har vurdert dette grundig?

Gjest det siste vi trodde om dere
Skrevet

Egentlig ingenting som har "skjedd"... Vi har vært kjærester over halve livet, siden vi var 16 og 17... Man endrer seg mye som menneske fra man er "et barn" til man er "godt voksen".. De "riktige" følelsene er der ikke mer (iallefall ikke fra min side) og da var det på tide å gjøre opp status. Har vært i tenkemodus sikkert i to år nå - og kjenner jeg gjorde det rette tilslutt. Ingen vonde følelser mellom oss og vi prater fint sammen. Felles fokus på at ungene skal bli minst mulig skadelidende. Jeg fikk til og med sagt til mannen min..eh..eksen.. at jeg ikke kunne valgt en bedre far til mine barn - og det mener jeg :)

hva med "i gode og onde dager"??

Gjest togli
Skrevet

''Ja, kjærlighet trenger næring. Og det er man to om å ta seg av. Alternativt blir det tatt litt på skift. :-)''

Gudene skal vite at jeg har prøvd ;)

''Hva er fordelene med skilsmisse? Vil dere alle få det bedre? Hvem får det bedre? Du, han, barna?''

På sikt tror jeg alle vil få det bedre... Barna merker jo også at ting ikke er som de skal fordi vi liksom går og "vokter" på hverandre (hvilket humør er h*n i idag? osv)

''Når jeg leser gjennom tråden, får jeg inntrykk at du forlater han fordi du ikke føler mer enn vennskap?

Dere må gjøre det som blir rett for dere. Men følelsene i et langvarig forhold kan gå opp og ned.''

Når man allerede i flere år har opplevd at man kun har vennskapelige følelser for partneren, så føler jeg det blir feil (både for ham og for meg). Jeg er klar over at følelser svinger, men det er nettopp det de ikke har gjort...

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Gosh, tror du virkelig ikke hun har vurdert dette grundig?

Sånn _generelt_ så synes jeg folk gir opp for fort- og forventer for mye av ekteskap.¨

Men enhver historie er jo unik, så jeg kan jo ikke si at dette gjelder for trådstarter.

Annonse

Gjest Elextra
Skrevet

Sånn _generelt_ så synes jeg folk gir opp for fort- og forventer for mye av ekteskap.¨

Men enhver historie er jo unik, så jeg kan jo ikke si at dette gjelder for trådstarter.

''Sånn _generelt_ så synes jeg folk gir opp for fort- og forventer for mye av ekteskap.¨''

Hvordan kan du vite at folk generlet gir for fort opp og forventer for mye?

Gjest togli
Skrevet

hva med "i gode og onde dager"??

Sant det... Sikkert derfor det ikke ble skilsmisse for flere år siden... :/

Vi har egentlig ikke hatt noen "onde dager".. men man bør ha spesielle følelser for den man f.eks. skal ha intimt samvær med osv.

Skrevet

Sant det... Sikkert derfor det ikke ble skilsmisse for flere år siden... :/

Vi har egentlig ikke hatt noen "onde dager".. men man bør ha spesielle følelser for den man f.eks. skal ha intimt samvær med osv.

hva med pause da???

Gjest sjøstjerna
Skrevet

''Sånn _generelt_ så synes jeg folk gir opp for fort- og forventer for mye av ekteskap.¨''

Se på skilsmisse-statistikken. Den taler for seg.

Jeg synes folk generelt gir seg for fort. Et ekteskap eller samboerskap er en "jobb". Man er to ulike individer med alt dette medfører.

At følelsene roer seg/misforståes til å ikke være der- tror jeg er ganske vanlig.

Gjest togli
Skrevet

Jeg tror nok endel gir opp for fort, men slik er det ikke for alle... For vår del varte det i 22 år og vi har hatt problemer i mange år allerede. Hadde vi gitt opp fort, så hadde vi vært skilt for noen år siden.

Gjest Elextra
Skrevet

Se på skilsmisse-statistikken. Den taler for seg.

Jeg synes folk generelt gir seg for fort. Et ekteskap eller samboerskap er en "jobb". Man er to ulike individer med alt dette medfører.

At følelsene roer seg/misforståes til å ikke være der- tror jeg er ganske vanlig.

Ja, ganske lett å anta at alle andre gir opp for fort, det er bare en selv som vurderer ting grundig i forkant.

Gjest togli
Skrevet

hva med pause da???

Det er derfor man har separasjon... Da vil man jo finne ut om forholdet er liv laga allikevel...

Annonse

Skrevet

Det er så bra å høre noen ta en skilsmisse så voksent og ordentlig som det dere gjør:-)

Håper ting ordner seg fremmover, da.

Gjest togli
Skrevet

Det er så bra å høre noen ta en skilsmisse så voksent og ordentlig som det dere gjør:-)

Håper ting ordner seg fremmover, da.

Tusen takk for gode ord cathlin :)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg tror nok endel gir opp for fort, men slik er det ikke for alle... For vår del varte det i 22 år og vi har hatt problemer i mange år allerede. Hadde vi gitt opp fort, så hadde vi vært skilt for noen år siden.

Jeg synes det blir for enkelt å si at folk gir opp for fort. Selvfølgelig forekommer det, men det finnes helt sikkert også par som holder sammen som egentlig burde gått fra hverandre.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Ja, ganske lett å anta at alle andre gir opp for fort, det er bare en selv som vurderer ting grundig i forkant.

Riktig.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg synes det blir for enkelt å si at folk gir opp for fort. Selvfølgelig forekommer det, men det finnes helt sikkert også par som holder sammen som egentlig burde gått fra hverandre.

Det enkleste?

Det enkleste i slike tråder, er å nikke og være enig. ;-) *Tøyser med deg nå*

Jeg gjentar at jeg ikke kan uttale meg om trådstarters sak. Jeg snakket på generelt grunnlag vedr dette med å gi opp ekteskap for fort.

Gjest togli
Skrevet

Helt klart :)

Man har bare et liv og bør gjøre det beste ut av det. Når man kjenner at hverdagen blir et slit fordi forholdet ikke gir en noe mer, så er det på tide å ta en tenkepause...

Skrevet

Det enkleste?

Det enkleste i slike tråder, er å nikke og være enig. ;-) *Tøyser med deg nå*

Jeg gjentar at jeg ikke kan uttale meg om trådstarters sak. Jeg snakket på generelt grunnlag vedr dette med å gi opp ekteskap for fort.

det er en kjent sak at skilsmisse er blitt en mote

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...