Gå til innhold

Skilsmisse...

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

det er en kjent sak at skilsmisse er blitt en mote

Ja, jeg er opptatt av å holde meg oppdatert på hva som er siste mote ;-P

Fortsetter under...

• Svar 130
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Axcia

5

• Lillemus

4

• Colette

2

• meg__123!

2

Gjest det siste vi trodde om dere
Skrevet

lykke til med barna da....

Gjest prust
Skrevet

Kjære kjære togli!

Dette var trist å høre for familien - i alle fall den nærmeste tiden. Men tross dette virker dere som om dere klarer å ha fokus på å gjøre det beste for barna.

Jeg selv har foreldre som ikke har bodd sammen siden 1981 - men de har gjort alt de kan for at vi barna skulle føle at vi var en familie likevel - i alle år.

Gjest Elextra
Skrevet

''Ja, jeg er opptatt av å holde meg oppdatert på hva som er siste mote ;-P''

LOL - tragikomisk.. :-)

Gjest togli
Skrevet

Kjære kjære togli!

Dette var trist å høre for familien - i alle fall den nærmeste tiden. Men tross dette virker dere som om dere klarer å ha fokus på å gjøre det beste for barna.

Jeg selv har foreldre som ikke har bodd sammen siden 1981 - men de har gjort alt de kan for at vi barna skulle føle at vi var en familie likevel - i alle år.

Det vil også vi prøve på :)

Sommerens spaniatur blir gjennomført som normalt selv om vi voksne egentlig ikke har så veldig lyst å reise dit sammen nå, men for ungene gjør vi alt :)

Takk prust :)

Annonse

Gjest togli
Skrevet

''Ja, jeg er opptatt av å holde meg oppdatert på hva som er siste mote ;-P''

LOL - tragikomisk.. :-)

;-P

Gjest togli
Skrevet

Den meglingen var bare en formalitet for oss. Hos oss var det også et veldig udramatisk brudd egentlig og vi var enige om det aller meste da vi kom til megling - så det var bare for å få den meglingsattesten man må legge ved separasjonspapirene. Vi hadde bare en meglingstime, om det er flere som er obligatorisk nå vet jeg ikke.

Jeg tror også dette vil gå veldig greit for vår del. Vi er skummelt enige omkring det meste ;)

Det er visst bare en time obligatorisk megling nå, ja. Sjekka det ut på en side på nettet isted...

Gjest solfryd
Skrevet

Har ikke noen gode råd å gi, vil bare ønske dere alle alt godt. Håper ting vil ordne seg for til det beste for dere alle.

Gjest togli
Skrevet

Har ikke noen gode råd å gi, vil bare ønske dere alle alt godt. Håper ting vil ordne seg for til det beste for dere alle.

Takk skal du ha :)

Skrevet

Takk jubalong :)

Hadde ikke trodd det skulle skje meg, nei... Kjærlighet er skummel..den kan slukne og da er man i trøbbel :-/

Ja, det er en risikosport ;)

*Knuseklem*

Skrevet

''Ja, kjærlighet trenger næring. Og det er man to om å ta seg av. Alternativt blir det tatt litt på skift. :-)''

Gudene skal vite at jeg har prøvd ;)

''Hva er fordelene med skilsmisse? Vil dere alle få det bedre? Hvem får det bedre? Du, han, barna?''

På sikt tror jeg alle vil få det bedre... Barna merker jo også at ting ikke er som de skal fordi vi liksom går og "vokter" på hverandre (hvilket humør er h*n i idag? osv)

''Når jeg leser gjennom tråden, får jeg inntrykk at du forlater han fordi du ikke føler mer enn vennskap?

Dere må gjøre det som blir rett for dere. Men følelsene i et langvarig forhold kan gå opp og ned.''

Når man allerede i flere år har opplevd at man kun har vennskapelige følelser for partneren, så føler jeg det blir feil (både for ham og for meg). Jeg er klar over at følelser svinger, men det er nettopp det de ikke har gjort...

En separasjon/ skilsmisse er alltid trasig når man står midther synes jeg det virker som en fornuftig løsnng dere har kommet fram til.

Å mistrives i et ekteskap er ingen god følelse og kan skape mye vondt blod mellom eketefeller, jeg snaker av egen erfaring. Jeg sier som de andre her, kontakt familievernkontoret. Selv om dere nå virker eninge om det meste kan det fort skjære seg og da er det godt å ha en nøytral tredjepart.

Ønsker dere alt godt.

Skrevet

hva med "i gode og onde dager"??

''hva med "i gode og onde dager"??

– det siste vi trodde om dere''

Antar at du kjenner "togli" m/fam siden du svarer slik?

Det gjør ikke jeg, men har fått et inntrykk av henne og familien via DOL i ca 6 mnd,

Det viktigste inntrykket for min del er hennes svar i denne tråden; de har den beste innstillinga ift barna, hverandre og framtidig materiell fordeling.

Ønsker familien "togli" lykke til, og er sikker på at de har de beste forutsetninger for å få til det beste for barn og voksne :-)

Annonse

Skrevet

hva med pause da???

Ferdig med jobben i bunadspolitiet, og gått over til skilsmissepolitiet? ;)

Skrevet

Uff, det var leit å høre togli! :-(

*klem*

Skrevet

Tusen takk for nyttige tips og gode ord :) *noterer*

*klem*

Huff, så trist... god klem herfra også! Tenker på dere!

Et tips herfra... vi var også verdens beste venner, helt til han fikk ny partner. Jeg angrer bittert på at jeg var snill og føyelig, og skrev under der det passet seg på samværskontrakten med barna. Vi glemte å skrive dato på den, derfor er den gyldig "for all fremtid". Det anbefales å skrive kontrakt for ei viss tid i slengen, et til to år kanskje, før det skrives ny.

Jeg er stuck, i alle fall, og han bruker kontrakten mot meg for alt det er verdt...

Lykke til!

Skrevet

Takk skal du ha og du treffer spikeren på hodet....

De siste årene har jeg vel følt at vi nesten gikk og "vokta" på hverandre for å finne ut av den andres humør etc... Ikke noen god følelse :-/ men krangle har vi gjort lite av. Jeg tror dette skal gå bra selv om vi nok har tøffe uker foran oss... Spaniaturen i sommer skal gjennomføres for barnas skyld :)

''men krangle har vi gjort lite av''

Kanskje dere skulle ha krangla litt mer? ;-)

Skrevet

Som så mange andre her sier - det hadde jeg ikke ventet ut fra sånn jeg har "lært å kjenne deg" her inne...

Ønsker deg masse lykke til i tiden fremover - håper dere løser alt til det beste for små og store... Dere har i hvert fall et godt utgangspunkt ved at dere er gode venner, noe som er flott for barna også :)

Gjest Shira :o)
Skrevet

En god klem til deg togli *goklem*

Noen ganger er det bare det beste, og jeg tviler ikke på at dere gjør det beste ut av det.

Skrevet

Takk skal du ha Lillemus :)

Jeg husker din skilsmisseprosess og trøster meg med at det virker som du har det bedre nå enn når du var gift ;)

*klem*

Jeg har ikke hatt det så bra noen gang! :o)

Det høres ut som dere har en skilsmisseprosess som er ganske lik vår, udramatisk (vi hadde våre diskusjoner den høsten da, men ikke noe veldig dramatisk) og med ungenes beste i sentrum. Det er et godt utgangspunkt for et godt samarbeide videre og et godt liv videre for dere begge to. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...