Gå til innhold

Skilsmisse...

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

En separasjon/ skilsmisse er alltid trasig når man står midther synes jeg det virker som en fornuftig løsnng dere har kommet fram til.

Å mistrives i et ekteskap er ingen god følelse og kan skape mye vondt blod mellom eketefeller, jeg snaker av egen erfaring. Jeg sier som de andre her, kontakt familievernkontoret. Selv om dere nå virker eninge om det meste kan det fort skjære seg og da er det godt å ha en nøytral tredjepart.

Ønsker dere alt godt.

Det er obligatorisk med samtale hos familievernkontoret, så dit skal vi uansett :)

Takk for omtanken :)

Fortsetter under...

• Svar 130
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Axcia

5

• Lillemus

4

• Colette

2

• meg__123!

2

Gjest togli
Skrevet

Uff, det var leit å høre togli! :-(

*klem*

*klemme tilbake*

Gjest togli
Skrevet

Huff, så trist... god klem herfra også! Tenker på dere!

Et tips herfra... vi var også verdens beste venner, helt til han fikk ny partner. Jeg angrer bittert på at jeg var snill og føyelig, og skrev under der det passet seg på samværskontrakten med barna. Vi glemte å skrive dato på den, derfor er den gyldig "for all fremtid". Det anbefales å skrive kontrakt for ei viss tid i slengen, et til to år kanskje, før det skrives ny.

Jeg er stuck, i alle fall, og han bruker kontrakten mot meg for alt det er verdt...

Lykke til!

Huff :(

Jeg føler jeg kjenner mannen min så godt at jeg vet han ikke ville brukt ungene mot meg, men klart man kan aldri vite 100 % sikkert...

Takk for omtanken :)

Gjest togli
Skrevet

''men krangle har vi gjort lite av''

Kanskje dere skulle ha krangla litt mer? ;-)

Hehe, jeg orka ikke å krangle for det ble bare misstemning i huset ;) Vi har egentlig sjelden hatt noe å krangle om egentlig...

Gjest togli
Skrevet

Som så mange andre her sier - det hadde jeg ikke ventet ut fra sånn jeg har "lært å kjenne deg" her inne...

Ønsker deg masse lykke til i tiden fremover - håper dere løser alt til det beste for små og store... Dere har i hvert fall et godt utgangspunkt ved at dere er gode venner, noe som er flott for barna også :)

Takk for det du :)

Gjest togli
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1274248707' post='4361841]

En god klem til deg togli *goklem*

Noen ganger er det bare det beste, og jeg tviler ikke på at dere gjør det beste ut av det.

Takk shira :)

*klem*

Annonse

Gjest togli
Skrevet

Jeg har ikke hatt det så bra noen gang! :o)

Det høres ut som dere har en skilsmisseprosess som er ganske lik vår, udramatisk (vi hadde våre diskusjoner den høsten da, men ikke noe veldig dramatisk) og med ungenes beste i sentrum. Det er et godt utgangspunkt for et godt samarbeide videre og et godt liv videre for dere begge to. :o)

*puster lettet ut* :)

Skrevet

Dere må i hvert fall innom familievernkontoret ettersom dere har barn. Dere bør også vurdere om dere trenger advokat for å få en riktig fordeling. (Man kan gjerne bruke samme advokat dersom man er enige)

Et lite råd er at du også må fokusere mye på barna nå slik at ikke de føler skyld, og at du gjør det som er best for dem. (Og heller svelge noen kameler selv) Men det har du sikkert tenkt gjennom allerede.

Vil bare ønske deg lykke til i en periode som sikkert blir tøff!!!

Gjest togli
Skrevet

Dere må i hvert fall innom familievernkontoret ettersom dere har barn. Dere bør også vurdere om dere trenger advokat for å få en riktig fordeling. (Man kan gjerne bruke samme advokat dersom man er enige)

Et lite råd er at du også må fokusere mye på barna nå slik at ikke de føler skyld, og at du gjør det som er best for dem. (Og heller svelge noen kameler selv) Men det har du sikkert tenkt gjennom allerede.

Vil bare ønske deg lykke til i en periode som sikkert blir tøff!!!

Takk skal du ha for gode råd og omtanke :)

*klem*

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Dette var leit togli, men det høres ut som det er gjennomtenkt og at dette er det beste for dere.

*Klem*

Gjest togli
Skrevet

Dette var leit togli, men det høres ut som det er gjennomtenkt og at dette er det beste for dere.

*Klem*

Takk : Vel gjennomtenkt, ja... men trist lell :-/

*klem*

Skrevet

*klem*

Selvfølgelig. Jeg husker godt at det ikke var det å bli alene som var det verste, men følelsen av det at man ikke fikk AS Familien & Partner til å fungere.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

*klem*

Det forstår jeg godt togli. Ikke bare lett å bryte av etter mange år, kan jeg tenke meg. Det må være veldig vemodig. Godt at dere klarer å beholde vennskapet og at dere er enige om ting, da sparer dere ungene og dere selv for mye.

Annonse

Gjest togli
Skrevet

Det forstår jeg godt togli. Ikke bare lett å bryte av etter mange år, kan jeg tenke meg. Det må være veldig vemodig. Godt at dere klarer å beholde vennskapet og at dere er enige om ting, da sparer dere ungene og dere selv for mye.

Tror vi skal greie å komme oss velberga ut av dette her, ja :)

Gjest dolberta
Skrevet

Som alltid blir jeg lei meg og trist når jeg hører at folk skal skilles (har vært gjennom det selv) Og sier som flere andre: I didnt see that one coming.... (det sa de fleste om oss også)

Jeg tenker ofte at om man bare fikk litt hjelp og veiledning på et tidligere tidspunkt så kunne mange skilsmisser vært unngått (også vår)

Vi hadde tilnærmet likt utgangspunkt som dere, og vi har klart å beholde et godt vennekskap og samarbeidet fungerer utmerket, men fortsatt fem år etterpå synes jeg det er sårt at vi ikke fikk det til..... Det er så mange situasjoner hvor jeg skulle ønske at vi hadde klart oss.. Lillemus beskrev godt følelsen i et av innleggene her...

Sender deg og dine en dose gode tanker, og ønsker dere så gode dage som muligt i en fase som vil være smertefull og vanskelig (ikke minst for barna)

Jeg er sikker på at dere vil klare å ha dem i fokus ut fra hvordan jeg "kjenner" deg her fra dol.....

Klem fra

Skrevet

Huh?

Nå fikk jeg litt lyst til å skrive et trist og leit svar, men ett eller annet sier meg at du har bra kontroll på situasjonen. Du har alltid slått meg som en som har hodet skrudd på den rette veien.

Så kanskje jeg kan si...gratulerer?

Så snart er den en MILF med hipsters og odelsrett på markedet. Det er en bonus for en eller annen der ute. Trur eg.

Lykke til!

Skrevet

Huh?

Nå fikk jeg litt lyst til å skrive et trist og leit svar, men ett eller annet sier meg at du har bra kontroll på situasjonen. Du har alltid slått meg som en som har hodet skrudd på den rette veien.

Så kanskje jeg kan si...gratulerer?

Så snart er den en MILF med hipsters og odelsrett på markedet. Det er en bonus for en eller annen der ute. Trur eg.

Lykke til!

''Så snart er den en MILF med hipsters og odelsrett på markedet. Det er en bonus for en eller annen der ute.''

Du legger inn aksjer på rett vis, nick *haha* du svinger selvsagt innom landsdelen i sommer... ;-)

Skrevet

''Så snart er den en MILF med hipsters og odelsrett på markedet. Det er en bonus for en eller annen der ute.''

Du legger inn aksjer på rett vis, nick *haha* du svinger selvsagt innom landsdelen i sommer... ;-)

Skulle ikke vært meg imot, men det blir i så fall med en kniv i ryggen. Sheila er nok ikke like begeistret.

togli har alltid vært en dolbabe.

Skrevet

Skulle ikke vært meg imot, men det blir i så fall med en kniv i ryggen. Sheila er nok ikke like begeistret.

togli har alltid vært en dolbabe.

1) Du har sikkert rett. Om ikke i ryggen, så...(fyll inn det som passer)

2) enig. togli er pen!

Gjest togli
Skrevet

Som alltid blir jeg lei meg og trist når jeg hører at folk skal skilles (har vært gjennom det selv) Og sier som flere andre: I didnt see that one coming.... (det sa de fleste om oss også)

Jeg tenker ofte at om man bare fikk litt hjelp og veiledning på et tidligere tidspunkt så kunne mange skilsmisser vært unngått (også vår)

Vi hadde tilnærmet likt utgangspunkt som dere, og vi har klart å beholde et godt vennekskap og samarbeidet fungerer utmerket, men fortsatt fem år etterpå synes jeg det er sårt at vi ikke fikk det til..... Det er så mange situasjoner hvor jeg skulle ønske at vi hadde klart oss.. Lillemus beskrev godt følelsen i et av innleggene her...

Sender deg og dine en dose gode tanker, og ønsker dere så gode dage som muligt i en fase som vil være smertefull og vanskelig (ikke minst for barna)

Jeg er sikker på at dere vil klare å ha dem i fokus ut fra hvordan jeg "kjenner" deg her fra dol.....

Klem fra

Tusen takk for et reflektert innlegg :)

*klem*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...