Gå til innhold

Faen åh

Gjest tror barnet mitt har tulla/nettakusjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mistenker 10-åringen og en kamerat for å ha hatt det gøy på en nettauksjon. Tror de har lagt inn bud på en filleting- og selvfølgelig ikke betalt. Fant en epost med purring på ikke-betalt vare. På nettsidene til auksjonen står det at falske bud vil bli strafferettslig forfulgt. Nå har jeg helt vondt, for her skjer det så mye for tiden at dette bare er toppen av kaka. Hva gjør jeg nå- bortsett fra å ta "forelesning" om nettvett? Kontakte nettstedet? Satse på at det med politianmeldelse er skremselspropaganda? Og kan nettstedet spore vår ip adresse direkte, eller går det gjennom politiet?

Gjest ta det med ro
Skrevet

ingenting som skjer, det er bare noe de skriver for å få pengene sine,har gjort samme jeg også fått purring og ikke gjort mer

Skrevet

ingenting som skjer, det er bare noe de skriver for å få pengene sine,har gjort samme jeg også fått purring og ikke gjort mer

Jeg må uansett snakke med gutten min. Men hva om selskapet sender saken til inkasso. Nå har de jo laget gebyr for ikke-avhentet/betalt vare. Vil det kunne havne som en politisak med sporing tilbake til vår adresse da? Jeg blir helt paranoid her.

Skrevet

Jeg tror ikke man kan kjøpe på nett før man er 18 år. Skriv til nettauksjonen at sønnen din og kompisen hans er 10 år og at du ikke visste om det så tror jeg ikke det er mere de kan gjøre.

Gjest slapp avvvvvvvvvv
Skrevet

Jeg må uansett snakke med gutten min. Men hva om selskapet sender saken til inkasso. Nå har de jo laget gebyr for ikke-avhentet/betalt vare. Vil det kunne havne som en politisak med sporing tilbake til vår adresse da? Jeg blir helt paranoid her.

Slapp av. Guttene har ikke lov til å bestille noe før de er 18 år. Les litt om rettigheter på nettet om slikt istedenfor å poste hysteriske innlegg.

Gjest ta det med ro
Skrevet

nei.

Skrevet

Slapp av. Guttene har ikke lov til å bestille noe før de er 18 år. Les litt om rettigheter på nettet om slikt istedenfor å poste hysteriske innlegg.

Takk, takk. Den hysteriske skal gå å legge seg nå.

Skrevet

Ta kontakt med nettauksjonen og forklar hva som har skjedd, hvor gammel sønnen din er, og beklag så mye.

Da tror jeg saken er ute av verden.

Skrevet

Ingen barn og ungdom under 18 år kan etter norsk lovgiving (vergemålsloven) på egenhånd forplikte seg økonomisk.

Send en mail og forklar at det dreier seg om et barn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...