Gå til innhold

rift i kjole - tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdager nå at jeg har klart å få en rift i den nye kjolen jeg køpte til 17. mai. Æsj ergelig. Lurer jo på om noen har noen gode råd til om det går an å fikse. Kolen består av en underkjoledel, og en overkjole i tynt, tynt stoff, nesten som Chiffon. Jeg har fått et trekantrift på den tynne overkjolen, Det kan nok ikke sys, tror det bare vil rakne opp igjen. Kjoledelen der det har raknet er i noe mellom-mose-grønnaktig farge, sånn midt i mellom lys og mørk . Kan dette fikses, eller må jeg anse kjolen som tapt?

Fortsetter under...

brilleslangen
Skrevet

det florlette gjennomsiktige stoffet ytterst vil nok være vanskelig å reparere vil jeg tro. Du kan jo selvsagt prøve å feste det sammen med tape slik at det holder seg der det skal for deretter å prøve å lime sammen stoffendene med ei tynn stripe gjennomsiktig lim, og så fjerne tapen når limet er tørt.. Men jeg aner ikke hvilket lim du kan bruke eller om dette kan holde, men kan jo likevel være verdt et forsøk... Det kan jo liksom ikke bli verre hvis kjolenlikevel er ødelagt og ikke kommer til å bli brukt mer i den tilstanden den er...

Gjest Dolores77
Skrevet

Så kjedelig, samme skjedde med min finkjole, bare at her var det i underskjørtet, men et skikkelig stygt rift, tror ikke det går an å reparere... vises ikke så kjempegodt uten at man studerer da, overskjørtet er litt gjennomsiktig, men det er en ganske sid kjole, så tror man må studere nøye for å se. Likevel veldig kjedelig.

Dette var en sånn finfinkjole, som man kun bruker et par ganger i bryllup osv... men få rvel neppe solgt den med den riften.

Men det er en todelt kjole med korsett overdel,

så mulig jeg kan få sydd eller kjøpt en ny underdel....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...