Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å gå opp i lønn uansett ved jobbytte? Nå har jeg akkurat gått opp i lønn der jeg jobber nå og skal bytte jobb på sensommeren. Burde jeg forvente lønnsøkning da? Vet jeg nå tjener mer enn de med tilsvarende erfaring og utdanning dit jeg skal, så bør kanskje bare være førnøyd?

Hva ville du gjort?

Gjest Elextra
Skrevet

''Er det vanlig å gå opp i lønn uansett ved jobbytte? ''

Nei, det er nok ingen selvfølge.

'' Burde jeg forvente lønnsøkning da?''

Kfr. over.

Mary Poppins
Skrevet

Hei

Nei det er ingen selvfølge at du skal ha en høyere lønn i den nye jobben.

Gjest mallet
Skrevet

Det er vanlig å forhandle om lønn når man får tilbud om en ny jobb. Hvis du allerede har akseptert jobbtilbudet kan du ikke forvente at lønnen endres i forhold til det du avtalte da du aksepterte, uansett om du i mellomtiden har gått opp i lønn på nåværende arbeidsplass.

Skrevet

Det er vanlig å forhandle om lønn når man får tilbud om en ny jobb. Hvis du allerede har akseptert jobbtilbudet kan du ikke forvente at lønnen endres i forhold til det du avtalte da du aksepterte, uansett om du i mellomtiden har gått opp i lønn på nåværende arbeidsplass.

Nei, det skjønner jeg. Har ikke forhandlet noe enda. Vet ikke om jeg har grunnlag til å gjøre det når situasjonen er slik den er. Tror jeg bare sier meg fornøyd med slik det er nå. Uff, skulle hatt litt mere "baller" når det kommer til slik forhandlinger. Er for snill tror jeg.

Men takk for svar!=)

Skrevet

Hei

Nei det er ingen selvfølge at du skal ha en høyere lønn i den nye jobben.

Nei, selvfølge er det ikke. Bare lurte på om det var vanlig at folk flest fikk forhandlet seg frem til det likevel;)

Skrevet

Trodde man hadde gjort seg ferdig med lønnsforhandling når man takket ja til jobben. I alle fall var det avklart når jeg skrev under kontrakt, de gangene jeg fikk ny jobb.

Skrevet

Mener du at du skal skifte jobb innen samme firma? Har du allerede høyere lønn enn dine fremtidige kolleger, vil du trolig få veldig lite tillegg de første årene, slik at dine kolleger tar deg igjen...

Skrevet

Trodde man hadde gjort seg ferdig med lønnsforhandling når man takket ja til jobben. I alle fall var det avklart når jeg skrev under kontrakt, de gangene jeg fikk ny jobb.

Har takket ja, men ikke fått tilsendt kontrakt/tilbud enda. Men er forespeilet å ikke gå opp i lønn, men forhandlingene er ikke over. Når jeg signerer er alt i boks ja. Enig der.

Skrevet

Mener du at du skal skifte jobb innen samme firma? Har du allerede høyere lønn enn dine fremtidige kolleger, vil du trolig få veldig lite tillegg de første årene, slik at dine kolleger tar deg igjen...

Nei, ikke i samme firma. Skal fra en liten til en større bedrift og tjente bedre i den gamle jobben enn de med tilsvarende utdanning og erfaring har i den nye jobben.

Skrevet

Nei, ikke i samme firma. Skal fra en liten til en større bedrift og tjente bedre i den gamle jobben enn de med tilsvarende utdanning og erfaring har i den nye jobben.

Da vil du nok få samme lønn som de du skal jobbe med, om ansiennitet og evt kvalifikasjoner er noenlunde like.

Skrevet

Har takket ja, men ikke fått tilsendt kontrakt/tilbud enda. Men er forespeilet å ikke gå opp i lønn, men forhandlingene er ikke over. Når jeg signerer er alt i boks ja. Enig der.

Å ja.

Jeg har ikke pleid å takke ja, før alt er i boks, inkludert lønn.

Skrevet

Det er selvsagt ingen sammenheng med at du går opp i lønn ved ny jobb. Den nye jobben tilbyr jo deg en lønn som de synes er riktig i forhold til hva du kan og skal gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...