Gå til innhold

Grilling...

Anbefalte innlegg

Gjest glad i mat!
Skrevet

Idag er det endelig varmt!! =) Og nå tenkte jeg at vi skulle benytte oss av godværet mens det er her, og grille. Men så viser det seg at grillen ikke ser ut etter i fjor. Den er helt rusten! Har nå prøvd å vaske den, men er den rusten, så er den rusten!! Blir det kanskje helseskadelig å spise mat fra den grillen nå da?? =(

Gjest lever enda
Skrevet

Hei, jeg tror ikke at dette er skadelig. Vi har alltid brukt ei stor gryte med rist. Dette har vi gjort i veldig mange år, hele gryta er rusten. Har også mange steder sett grillrister fulle av rust. Dette tror jeg kun blir et ekstra jerntilskudd til kroppen. De koker jo også ost i rustne, gamle jerngryter :-)

Skrevet

Om selve grillen er rusten gjør nok ingenting, men du bør få bort rusten på risten som maten ligger på. Gå på med Svint, det tar alt sånt. Vår grill hadde, selv etter grundig rengjøring i høst fått mugg på seg, så vi har hatt grundig helskrubb med salmiakk og zalo, og svint på ristene. Og nå er den så god som ny.

Gjest lever enda
Skrevet

Om selve grillen er rusten gjør nok ingenting, men du bør få bort rusten på risten som maten ligger på. Gå på med Svint, det tar alt sånt. Vår grill hadde, selv etter grundig rengjøring i høst fått mugg på seg, så vi har hatt grundig helskrubb med salmiakk og zalo, og svint på ristene. Og nå er den så god som ny.

Er det bedre å spise vaskemidler enn rust?

Skrevet

Er det bedre å spise vaskemidler enn rust?

Vel, vi hører faktisk til de som skyller oppvaska ertter seg. I rent vann. Så også grillrista.

Skrevet

Rust er ikke farlig. Man får bare litt ekstra jerntilskudd. Du kan jo gå over med stålull så får du vekk det verste.

Skrevet

Jeg legger grillmaten på aluminiumsfolie/-brett, jeg!! Uansett, altså. OG da gjør det ikke noe om grillen "ikke ser ut", heller!!!

Gjest lever enda
Skrevet

Vel, vi hører faktisk til de som skyller oppvaska ertter seg. I rent vann. Så også grillrista.

Det er jo selvsagt opp til hver enkelt :-). Jeg har spist masse rust i løpet av mitt liv og jeg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...