Gå til innhold

Pleier du å sende en melding

Anbefalte innlegg

Gjest kerla
Skrevet

Når du har avtale et sted med noen venner eller kjente og ikke kan komme?

Gjest oisanngitt
Skrevet

For det første har det vel ingen hensikt å starte en egen tråd om dette?

For det andre er vel de fleste enige i at han godt kunne sendt deg en melding, men reaksjonen din når han ikke gjorde det er det vi reagerer på.

For å svare på spørsmålet ditt: Ja jeg pleier å sende en melding og si ifra dersom jeg blir forhindret fra å komme i en avtale.

Gjest Elextra
Skrevet

Fikk du ikke klare nok svar i andre tråden?

Skrevet

Ja, det er normal oppførsel dersom man har en konkret avtale. Men det virker jo som han så på denne avtalen som mye mindre forpliktende enn det du gjorde. Men jeg synes ikke det var noen grunn til å tilte fullstendig slik du gjorde.

Skrevet

Ja, hvis jeg har en avtale med bare én person sender jeg melding.

Hvis jeg har avtale med en jentegjeng, sender jeg gjerne melding til bare én av jentene og ikke alle sammen.

Hvis jeg skal i et møte, forening el. ville jeg neppe sendt melding om jeg ble forhindret fra å møte.

Gjest kerla
Skrevet

Ja, det er normal oppførsel dersom man har en konkret avtale. Men det virker jo som han så på denne avtalen som mye mindre forpliktende enn det du gjorde. Men jeg synes ikke det var noen grunn til å tilte fullstendig slik du gjorde.

Du aner egentlig ikke hva du snakker om. Han hadde avtale med meg. Vi skulle møtes i foreningen og så skulle vi gå derfra sammen.

Gjest kerla
Skrevet

Fikk du ikke klare nok svar i andre tråden?

Jo du trenger ikke å svare i denne tråden.

Gjest kerla
Skrevet

For det første har det vel ingen hensikt å starte en egen tråd om dette?

For det andre er vel de fleste enige i at han godt kunne sendt deg en melding, men reaksjonen din når han ikke gjorde det er det vi reagerer på.

For å svare på spørsmålet ditt: Ja jeg pleier å sende en melding og si ifra dersom jeg blir forhindret fra å komme i en avtale.

Takk da har du svart at du ville gjort slik jeg forventer. Da trenger ikke du å svare flere ganger i denne tråden.

Gjest kerla
Skrevet

Ja, hvis jeg har en avtale med bare én person sender jeg melding.

Hvis jeg har avtale med en jentegjeng, sender jeg gjerne melding til bare én av jentene og ikke alle sammen.

Hvis jeg skal i et møte, forening el. ville jeg neppe sendt melding om jeg ble forhindret fra å møte.

Så hvis du skal møte en person et offisielt sted så sender du ikke melding siden det er andre rundt?

Skrevet

Så hvis du skal møte en person et offisielt sted så sender du ikke melding siden det er andre rundt?

Kommer litt an på settingen. Er det organisert trening, frimerkeklubb eller lign. ville jeg nok ikke ha gitt beskjed.

Men er det slik at jeg har en fast sparre partner på boksinga, eller pleid å ta en kaffe med venninnen i frimerkeklubben etter møtet, ville jeg kanskje ha gitt beskjed.

Jeg mener nå at en slik setting, der folk møter opp uavhengig av min deltakelse ikke er like forpliktende mht å gi beskjed om at man ikke kan komme. Når de likevel pleier å være 15 stk som kommer, kan jeg egentlig ikke skjønne at én fraværende person har så mye å si.. Det er jo stadig noen som ikke kan komme på slike treff.

Men det er jo klart at man har mer kontakt med enkelte, og er det slik at det var meningen du skulle være med han hjem etterpå, er jo saken en annen.

Kan hende han ikke hadde samme forventning om at dere skulle være sammen den kvelden etter foreningen...

Og siden du skulle dit uansett, tenkte han ikke at det var viktig å gi beskjed.

Gjest kerla
Skrevet

Kommer litt an på settingen. Er det organisert trening, frimerkeklubb eller lign. ville jeg nok ikke ha gitt beskjed.

Men er det slik at jeg har en fast sparre partner på boksinga, eller pleid å ta en kaffe med venninnen i frimerkeklubben etter møtet, ville jeg kanskje ha gitt beskjed.

Jeg mener nå at en slik setting, der folk møter opp uavhengig av min deltakelse ikke er like forpliktende mht å gi beskjed om at man ikke kan komme. Når de likevel pleier å være 15 stk som kommer, kan jeg egentlig ikke skjønne at én fraværende person har så mye å si.. Det er jo stadig noen som ikke kan komme på slike treff.

Men det er jo klart at man har mer kontakt med enkelte, og er det slik at det var meningen du skulle være med han hjem etterpå, er jo saken en annen.

Kan hende han ikke hadde samme forventning om at dere skulle være sammen den kvelden etter foreningen...

Og siden du skulle dit uansett, tenkte han ikke at det var viktig å gi beskjed.

Jeg hadde ikke dratt hvis jeg ikke skulle møte han, og det var to hundre mennesker der. Mer vil jeg ikke si om den settingen.

Gjest Dolores77
Skrevet

Klart det, enten melding eller ringe.

Har man en avtale har man en avtale. Kan ikke bare la være å møte opp.

Samme gjelder om man er invitert og vedkommende som inviterte venter på svar, da må man svare enten på sms eller ringe og si om man kan eller ikke kan komme slik at vedkommende kan legge andre planer om det ikke blir noe av.

Gjest kerla
Skrevet

Klart det, enten melding eller ringe.

Har man en avtale har man en avtale. Kan ikke bare la være å møte opp.

Samme gjelder om man er invitert og vedkommende som inviterte venter på svar, da må man svare enten på sms eller ringe og si om man kan eller ikke kan komme slik at vedkommende kan legge andre planer om det ikke blir noe av.

Takk jeg er helt enig.

mariaflyfly
Skrevet

Ja, det synes jeg er normal høflighet.

Gjest kerla
Skrevet

Ja, det synes jeg er normal høflighet.

Fint da er vi enige.

candyqueen_83
Skrevet

Ja, det er vel ren folkeskikk.

Gjest kerla
Skrevet

Ja, det er vel ren folkeskikk.

Det mener jeg også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...