Gå til innhold

Pleier du å sende en melding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, så sant det er strøm på mobilen... (veldig lite sannsynlig at det ikke er det). Trodde det var normal høflighet.

Gjest kerla
Skrevet

Ja, så sant det er strøm på mobilen... (veldig lite sannsynlig at det ikke er det). Trodde det var normal høflighet.

Det er bra at det er flere som er enige med meg i det.

Skrevet

Ja, med mindre jeg ringer og gir beskjed.

trollemor;o)
Skrevet

Ja, så sant vi har en fast avtale så gjør jeg det. Er avtalen litt vag og jeg vet at det er mange somskal komme, kan det tenkes at jeg dropper det.

Skrevet

Da pleier jeg å ringe. Men det minste man kan gjøre er vel å sende en melding.

Skrevet

Kommer litt an på settingen. Er det organisert trening, frimerkeklubb eller lign. ville jeg nok ikke ha gitt beskjed.

Men er det slik at jeg har en fast sparre partner på boksinga, eller pleid å ta en kaffe med venninnen i frimerkeklubben etter møtet, ville jeg kanskje ha gitt beskjed.

Jeg mener nå at en slik setting, der folk møter opp uavhengig av min deltakelse ikke er like forpliktende mht å gi beskjed om at man ikke kan komme. Når de likevel pleier å være 15 stk som kommer, kan jeg egentlig ikke skjønne at én fraværende person har så mye å si.. Det er jo stadig noen som ikke kan komme på slike treff.

Men det er jo klart at man har mer kontakt med enkelte, og er det slik at det var meningen du skulle være med han hjem etterpå, er jo saken en annen.

Kan hende han ikke hadde samme forventning om at dere skulle være sammen den kvelden etter foreningen...

Og siden du skulle dit uansett, tenkte han ikke at det var viktig å gi beskjed.

''Jeg mener nå at en slik setting, der folk møter opp uavhengig av min deltakelse ikke er like forpliktende mht å gi beskjed om at man ikke kan komme. Når de likevel pleier å være 15 stk som kommer, kan jeg egentlig ikke skjønne at én fraværende person har så mye å si.. Det er jo stadig noen som ikke kan komme på slike treff. ''

Ja, det kommer jo helt an på settingen. Hadde du og jeg f eks sunget i samme kor, og så sa vi til hverandre "ses på øving i neste uke", så hadde jeg ikke ventet sms fra deg om du ikke kunne komme.

Gjest kerla
Skrevet

''Jeg mener nå at en slik setting, der folk møter opp uavhengig av min deltakelse ikke er like forpliktende mht å gi beskjed om at man ikke kan komme. Når de likevel pleier å være 15 stk som kommer, kan jeg egentlig ikke skjønne at én fraværende person har så mye å si.. Det er jo stadig noen som ikke kan komme på slike treff. ''

Ja, det kommer jo helt an på settingen. Hadde du og jeg f eks sunget i samme kor, og så sa vi til hverandre "ses på øving i neste uke", så hadde jeg ikke ventet sms fra deg om du ikke kunne komme.

Men hva hvis dere hadde snakket sammen og bestemt å møtes etter 17. mai. Avtalen ble å møtes på dette stedet som er felles og så finne på noe etterpå. Hadde du da sendt SMS? Eller kanskje svart tlf.?

Skrevet

Men hva hvis dere hadde snakket sammen og bestemt å møtes etter 17. mai. Avtalen ble å møtes på dette stedet som er felles og så finne på noe etterpå. Hadde du da sendt SMS? Eller kanskje svart tlf.?

Det blir for mange detaljer til at jeg klarer å se for meg situasjonen. Men folk er forskjellige mht hvor "flinke" de er til å varsle og hva som skal til før de mener at de har en spesifikk avtale og ikke bare en "intensjonsavtale" med noen andre.

Generelt sett er vel jeg veldig kjapp til å sende sms'er om dette og hint, men registrerer at mange ikke er som meg, og i særdeleshet ikke menn.

Gjest kerla
Skrevet

Det blir for mange detaljer til at jeg klarer å se for meg situasjonen. Men folk er forskjellige mht hvor "flinke" de er til å varsle og hva som skal til før de mener at de har en spesifikk avtale og ikke bare en "intensjonsavtale" med noen andre.

Generelt sett er vel jeg veldig kjapp til å sende sms'er om dette og hint, men registrerer at mange ikke er som meg, og i særdeleshet ikke menn.

Det behovet mitt til å skrive om denne episoden i går har vært særdeles fengende for mange. Håper det resulterer i noe bra.

Skrevet

''Men hva hvis dere hadde snakket sammen og bestemt å møtes etter 17. mai. Avtalen ble å møtes på dette stedet som er felles og så finne på noe etterpå. Hadde du da sendt SMS? Eller kanskje svart tlf.?''

Jeg er ikke "morsan" og har heller ikke lest hele tråden, men i ditt tilfelle hadde jeg definitivt sagt fra pr sms eller telefon.

Gjest kerla
Skrevet

''Men hva hvis dere hadde snakket sammen og bestemt å møtes etter 17. mai. Avtalen ble å møtes på dette stedet som er felles og så finne på noe etterpå. Hadde du da sendt SMS? Eller kanskje svart tlf.?''

Jeg er ikke "morsan" og har heller ikke lest hele tråden, men i ditt tilfelle hadde jeg definitivt sagt fra pr sms eller telefon.

Han har for lengst bedt om unnskyldning og innrømmet at han var tankesløs. Han har fått tilgivelse, og vi har fått snakket ordentlig sammen;-)

Det er utrolig morsomt hvor mye sympati en stakkars mann har fått på dol fordi jeg ble sint på han;-) Og de få dol-mannfolka har holdt seg laaaaaaaaaaaaangt unna, forståelig nok;-)

Skrevet

Han har for lengst bedt om unnskyldning og innrømmet at han var tankesløs. Han har fått tilgivelse, og vi har fått snakket ordentlig sammen;-)

Det er utrolig morsomt hvor mye sympati en stakkars mann har fått på dol fordi jeg ble sint på han;-) Og de få dol-mannfolka har holdt seg laaaaaaaaaaaaangt unna, forståelig nok;-)

''Og de få dol-mannfolka har holdt seg laaaaaaaaaaaaangt unna, forståelig nok;-)''

Kanskje de (også) var redde for Big Kahunas vrede? ;-)

Gjest kerla
Skrevet

''Og de få dol-mannfolka har holdt seg laaaaaaaaaaaaangt unna, forståelig nok;-)''

Kanskje de (også) var redde for Big Kahunas vrede? ;-)

Ja og vet du hvor deilig det var å få ut følelsene, og hvor utrolig lykkelig jeg er for det;-)

Stakkars dolgutta....;-(

Skrevet

Nettopp :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...