Gå til innhold

Greier ikke å sovne

Anbefalte innlegg

Gjest kerla
Skrevet

Jeg har tatt en sovepille nå, men greier ikke å sovne likevel. Sov ca. en time siste natt så jeg er helt utslitt.

Gjest Elextra
Skrevet

Å legge seg for å sove om tankene farer rundt i hodet er vel sjelden vits i. Hva med å ta seg en 20 minutters spasertur ute? Du kommer til å sovne som et barn etterpå! :-)

Skrevet

Jeg pleier å få sove hvis jeg setter på en lydbok eller podcast som "overdøver" tankene mine. Du kan jo prøve?

mariaflyfly
Skrevet

Jeg har en lydbok med drama av Jon Fosse. Har aldri sovna fortere i hele mitt liv enn da jeg skulle høre på den.

Fra spøk til alvor: Stå opp og gå deg en halvtimes tur. Her er det fortsatt 19 grader ute. Litt frisk luft er godt for kropp og sjel. Så kan du sette på litt klassisk musikk når du skal legge deg seinere, det pleier å funke for meg.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har en lydbok med drama av Jon Fosse. Har aldri sovna fortere i hele mitt liv enn da jeg skulle høre på den.

Fra spøk til alvor: Stå opp og gå deg en halvtimes tur. Her er det fortsatt 19 grader ute. Litt frisk luft er godt for kropp og sjel. Så kan du sette på litt klassisk musikk når du skal legge deg seinere, det pleier å funke for meg.

''Jeg har en lydbok med drama av Jon Fosse. Har aldri sovna fortere i hele mitt liv enn da jeg skulle høre på den.''

lol

mariaflyfly
Skrevet

''Jeg har en lydbok med drama av Jon Fosse. Har aldri sovna fortere i hele mitt liv enn da jeg skulle høre på den.''

lol

Pensumdritt... Men anbefales altså som verdens beste sovemedisin.

Skrevet

Ei jeg gikk på skole sammen med en gang fortalte at om hun ikke fikk sove så fant hun frem rettslære-boka, da sovnet hun med en gang. :o)

Gjest Funket for meg
Skrevet

Legg deg et sted hvor du kan sette TV på tidsavbrudd, det funker for mange når tankene kverner for mye. Lese funker ikke for meg, for da må jeg selv sørge for å lese, men på TV rusler og går det noe som får tankene vekk hele tida. Og VIPS så sover en. Verdt et forsøk!

Gjest Nerda
Skrevet

Søvnproblemer er noe herk! Særlig når sovepilla ikke funker og man er kjørt.

Personlig blir jeg mer våken om jeg går meg tur liksom. Men hvis det er et rolig sted ute man ikke må gå så langt til, et sted hvor det er fint å se rundt seg (ved sjøen f.eks.). Det synes jeg er beroligende.

Mange profesjonelle sier at dersom man ikke har fått sove innen et kvarter-tjue min, så kan man stå opp å finne på noe annet vel og mer ikke sånt som girer opp. Det kan være å drikke en kopp varm te. Mange synes varm melk med honning i er beroligende. Jeg liker den teen som heter wata (staving...) te. Er beroligende og selges på helsekost.

Selv bruker jeg også lydbøker på senga. Man kan bare snu seg over når man ikke orker å høre mer :)

Hvis du har kroniske søvnproblemer burde du kanskje vurdere hva du tar for å få sove og eventuelle tiltak for å få bedre netter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...