Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bosch'en vår tok kvelden for et par dager siden, og jeg får levert en ny Asko i dag.

Har dere en sånn, og hva mener dere? Det sto mellom den og en Siemens med bestikkskuff. Den var 800 kr billigere, men det var et eller annet med organiseringen av Askoen som tippet meg i den retningen.

Så?

Skrevet

Vi har alltid hatt Siemens, mye fordi de er så stillegående. Men det kommer jo an på hvor mye man bruker kjøkkenet utenom måltidene.

Jeg tror egentlig ikke oppvaskmaskiner er så veldig forskjellige. Det blir et spørsmål om hvilke detaljer man legger mest vekt på, og om det er et interessant tilbud på et eller annet merke.

Skrevet

Vi har alltid hatt Siemens, mye fordi de er så stillegående. Men det kommer jo an på hvor mye man bruker kjøkkenet utenom måltidene.

Jeg tror egentlig ikke oppvaskmaskiner er så veldig forskjellige. Det blir et spørsmål om hvilke detaljer man legger mest vekt på, og om det er et interessant tilbud på et eller annet merke.

Støymessig skiller det kun 2 dB, men det er innredningen som jeg ble overrasket over. Der er det store forskjeller. Bla om man kan legge ned skillene i bunnen for å få plass til gryter, etc. Askoen virker mye mere praktisk. Siemens har bestikkskuff, men den stjeler litt plass fra glasshylla, og om den er så praktisk er jeg usikker på.

Gjest Elextra
Skrevet

Støymessig skiller det kun 2 dB, men det er innredningen som jeg ble overrasket over. Der er det store forskjeller. Bla om man kan legge ned skillene i bunnen for å få plass til gryter, etc. Askoen virker mye mere praktisk. Siemens har bestikkskuff, men den stjeler litt plass fra glasshylla, og om den er så praktisk er jeg usikker på.

Alle maskiner har vel bestikkskuff? Eller mener du en slik "hyll" som står over glassene, kanskje? En slik har vi, og den er lett å ta av og på. Vi bruker den egentlig bare unntaksvis, ellers ligger den på en hylle under vasken.

Skrevet

Alle maskiner har vel bestikkskuff? Eller mener du en slik "hyll" som står over glassene, kanskje? En slik har vi, og den er lett å ta av og på. Vi bruker den egentlig bare unntaksvis, ellers ligger den på en hylle under vasken.

Ja, det var det jeg mente. Hvor gjør dere av bestikket nå da? Den har bare skuff, ikke den vanlige stablekurven som de fleste maskinene har.

Askoen kan flytte denne kurven fra den ene siden av maskinen, til den andre. Veldig praktisk.

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, det var det jeg mente. Hvor gjør dere av bestikket nå da? Den har bare skuff, ikke den vanlige stablekurven som de fleste maskinene har.

Askoen kan flytte denne kurven fra den ene siden av maskinen, til den andre. Veldig praktisk.

Vi bruker bare den vanlige stablekurven, ja. Også hos oss kan denne flyttes frem og tilbake og også tas helt ut. Veldig praktisk å ta den ut når det skal ryddes.

Skrevet

Det samme skjedde her og jeg fallt for ASKO av samme grunn som deg! Genial inndeling og stor innvendig. Veldig fornøyd med den jeg. :0)

Skrevet

Vi har kjøpt Asko begge gangene. Som hos deg pga innredningen. Den er lett å fylle pga at innredningen kan varieres. I tillegg er innredningen karftig, ikke så "slærkete" som i en del andre maskiner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...