Gå til innhold

Pakistanere brenner norske flagg

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo

Thailand er faktisk et av de få landene i verden som har "lesè majeste" i lovverket, altså, at det er en meget alvorlig sak å fornærme kongen på noen som helst måte.

Utover det bør du selvsagt ta deg en tur til Harlem, og tegne bilder av svarte slik de ble fremstilt i bøkene til misjonærer for 50 år siden!

Med ønsker om en fredelig fremtid

Hehe, jeg håper ikke du på ramme alvor tror jeg kødder med kongen i Thailand. ;)

Da tror jeg ikke jeg hadde hatt nettilgang på en stund. ;)

Fra alvor til spøk: De som hetser muslima på Facebook har nok langt mindre hederlige motiver enn ytringsfriheten.

Fortsetter under...

• Svar 124
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

50

• hidi, the scorpion

21

• Dorthe

6

• ShitDiddelyDo

2

Hehe, jeg håper ikke du på ramme alvor tror jeg kødder med kongen i Thailand. ;)

Da tror jeg ikke jeg hadde hatt nettilgang på en stund. ;)

Fra alvor til spøk: De som hetser muslima på Facebook har nok langt mindre hederlige motiver enn ytringsfriheten.

Jeg vet det; gruppen som er "Against bla bla bla" er faktisk større enn den som er for å tegne.

I USA har de også begynt å tegne Muhammed med kritt på fortauet. Muslimene går også med kritt, tegnet et par boksehansker på, og føyer til "Muhammed Ali"!

Med vennlig hilsen

Gjest segunda

Hvis de vil bo i Norge har de å respektere våre regler.

Hvis ikke - mosh ut!

Skjønner de blir provosert av at noen trykker kariktaturtegningene,

men det er ikke staten Norge sin skyld.

De har fått og fått,

og hva får vi i takk? JO, de brenner flagget vårt.

Snakk om takknemlighet!

Hvem er de, og hvem er vi?

Gjest segunda

Trakasseringen av muslimer i dag minner meget om trakasseringen av jøder rundt 1930.

De ble også demonisert, betegnet som "fundamentalister", og man påstod at de ville overta Tyskland/Norge/Europa.

Akkurat som man sier om muslimer i 2010.

Hvordan blir det i 2030?

Annonse

Javel kom med argumentene. Jesus var jøde, men var født lenge før Islam ble stiftet. Slik jeg forstår hans ord så hadde han lik respekt for alle raser og religioner. Er du enig?

Han favoriserte jøder:

"Jesus nekter å hjelpe en kvinne fordi hun ikke er jøde Først når hun sier seg enig i at hun er bare for en hund å regne, får hun hjelp. (Jødene pleide å kalle hedningene for «hunder».)

Jesus brøt opp og drog derfra til landet omkring Tyrus og Sidon. En kanaaneisk kvinne fra disse traktene kom og ropte: «Herre, du Davids sønn, miskunn deg over meg! Min datter blir hardt plaget av en ond ånd.» Men han svarte henne ikke et ord. Disiplene vendte seg da til ham og bad: «Ta deg av henne, hun roper etter oss.» Men han svarte: «Jeg er ikke sendt til andre enn de bortkomne sauene i Israels folk.» Da kom hun og kastet seg ned for ham og sa: «Herre, hjelp meg!» Han svarte: «Det er ikke rett å ta brødet fra barna og gi det til hundene.» «Det er sant, Herre,» sa kvinnen, «men hundene får jo spise smulene som faller fra bordet hos herrene deres.» Da sa Jesus til henne: «Kvinne, din tro er stor. Det skal bli som du vil.» Og datteren ble frisk i samme stund.

Matt. 15:21-28"

Husk også:

"(...) det er en skam for en mann å ha langt hår.

1. Kor. 11:14"

;-)

Med vennlig hilsen

hidi, the scorpion

Javel kom med argumentene. Jesus var jøde, men var født lenge før Islam ble stiftet. Slik jeg forstår hans ord så hadde han lik respekt for alle raser og religioner. Er du enig?

''Er du enig?''

Nei!

Eneste vei til Gud, er gjennom Jesus.

hidi, the scorpion

Han favoriserte jøder:

"Jesus nekter å hjelpe en kvinne fordi hun ikke er jøde Først når hun sier seg enig i at hun er bare for en hund å regne, får hun hjelp. (Jødene pleide å kalle hedningene for «hunder».)

Jesus brøt opp og drog derfra til landet omkring Tyrus og Sidon. En kanaaneisk kvinne fra disse traktene kom og ropte: «Herre, du Davids sønn, miskunn deg over meg! Min datter blir hardt plaget av en ond ånd.» Men han svarte henne ikke et ord. Disiplene vendte seg da til ham og bad: «Ta deg av henne, hun roper etter oss.» Men han svarte: «Jeg er ikke sendt til andre enn de bortkomne sauene i Israels folk.» Da kom hun og kastet seg ned for ham og sa: «Herre, hjelp meg!» Han svarte: «Det er ikke rett å ta brødet fra barna og gi det til hundene.» «Det er sant, Herre,» sa kvinnen, «men hundene får jo spise smulene som faller fra bordet hos herrene deres.» Da sa Jesus til henne: «Kvinne, din tro er stor. Det skal bli som du vil.» Og datteren ble frisk i samme stund.

Husk også:

;-)

Med vennlig hilsen

Jesus var 100% prosent jøde, og oppfylte jødeloven, noe ingen mennesker hadde gjort før Han.

Derved var loven kommet tilende, og to bud sto igjen, nemlig kjærlighetsbudene;)

Annonse

Gjest segunda

Han favoriserte jøder:

Husk også:

;-)

Med vennlig hilsen

Jesus valgte menn for disipler fordi det var mest naturlig. Jeg har hatt diskusjon med katolske prester og nonner om at det er fordi han da bestemte at menn skulle styre kirken. Jeg påstår at han valgte menn fordi det var slik det var den gangen. Enda den dag i dag så ville ikke en flokk kvinner gi opp alt og løpe etter en mann som utgir seg for å være profet.

Han favoriserte jøder fordi han var jøde selv, men det er godt mulig å tolke mye fra hans ord og gjerninger slik at han ikke gjorde forskjell på raser og religioner.

Det er i hvert fall helt klart for meg at han ville ikke ha bifalt jødeutryddelsene under andre verdenskrig siden han var jøde selv.

Gjest segunda

Jesus var 100% prosent jøde, og oppfylte jødeloven, noe ingen mennesker hadde gjort før Han.

Derved var loven kommet tilende, og to bud sto igjen, nemlig kjærlighetsbudene;)

Og kjærlighetsbudene betyr kjærlighet til alle mennesker, og da må du elske muslimer, respektere dem og ære på samme måte som alle andre mennesker.

Hidi, greier du det?

hidi, the scorpion

Det er ikke det jeg spurte om. Jeg spurte om du var enig i at Jesus respekterte alle mennesker uansett rase og religion. Så kan vi ta veien til Gud etterpå.

Jesus var jøde, så Han hadde sitt folk i øye, først og fremst. Men Han visste at det skulle komme en stor skare, som kun hadde tro;) Og det er oss.

Jesus eksluderer alle religioner med ordene; "Ingen kommer til Herren utenom gjennom meg"!

Gjest segunda

Jesus var jøde, så Han hadde sitt folk i øye, først og fremst. Men Han visste at det skulle komme en stor skare, som kun hadde tro;) Og det er oss.

Jesus eksluderer alle religioner med ordene; "Ingen kommer til Herren utenom gjennom meg"!

Jeg trodde og tror at Jesus budskap handler om å elske alle mennesker, ikke ekskludere dem.

Jeg kalle rmeg kristen fordi det er det budskapet jeg følger. Alle mennesker er like mye verdt, og det er det jeg er opplært i at var Jesus budskap.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...