Gå til innhold

Pakistanere brenner norske flagg

Anbefalte innlegg

Gjest segunda

Selvfølgelig! Ingen mennesker på denne jord, har levd uten å "synde"! Kun Jesus var ufeilbarlig.

Hva er det å være ufeilbarlig? Det har vært perioder hvor sex har blitt sett på som feil. Det blir det ikke i dag. Hvis Jesus hadde sex med Maria Magdalena var han da en mann med lyster som feilet, eller en ufeilbarlig mann med naturlige behov?

Fortsetter under...

• Svar 124
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

50

• hidi, the scorpion

21

• Dorthe

6

• ShitDiddelyDo

2

Gjest harikkenickfortiden

Du skriver: " Hvis de blir såret av at Muhammed tegnes, burde de kanskje ha evnen til å tenke seg at vi nordmenn blir såret av at flagget vårt brennes."

...eh...? Hvem gjorde hva først?

"Vi" sårer "dem", og "de" brenner det norske flagget som takk for sist.

Oi, så du synes det er voksent og fint å ha hevntanker? Det kommer ikke fram i andre tråder, så det var jo fint å se hvordan du egentlig tenker....

Oi, så du synes det er voksent og fint å ha hevntanker? Det kommer ikke fram i andre tråder, så det var jo fint å se hvordan du egentlig tenker....

Nei, jeg synes begge sider (de som tegner Muhammed for å provosere) og de som reagerer på dette, er like barnslige.

Poenget her er at reaksjonen er som forventet, og det bør ikke overraske "berrefjord".

Jesus valgte menn for disipler fordi det var mest naturlig. Jeg har hatt diskusjon med katolske prester og nonner om at det er fordi han da bestemte at menn skulle styre kirken. Jeg påstår at han valgte menn fordi det var slik det var den gangen. Enda den dag i dag så ville ikke en flokk kvinner gi opp alt og løpe etter en mann som utgir seg for å være profet.

Han favoriserte jøder fordi han var jøde selv, men det er godt mulig å tolke mye fra hans ord og gjerninger slik at han ikke gjorde forskjell på raser og religioner.

Det er i hvert fall helt klart for meg at han ville ikke ha bifalt jødeutryddelsene under andre verdenskrig siden han var jøde selv.

Selv om jeg er enig i at en moderne Jesus sannsynligvis ville vært enig med deg, så er det ingen som vet det. Det blir mer eller mindre gjetting, basert på hva vi i våre dager mener en liberal Jesus ville ment og sagt.

Hadde du ment noe annet, ville du sannsynligvis ment at Jesus ville ment det også. Det gjelder jo for de fleste, bortsett fra på Sørlandet, hvor de har denne kommentaren om alkohol:

"Vi vet at Jesus gjorde vann til vin, men vi liker det ikke!"

;-)

Med vennlig hilsen

Gjest segunda

Selv om jeg er enig i at en moderne Jesus sannsynligvis ville vært enig med deg, så er det ingen som vet det. Det blir mer eller mindre gjetting, basert på hva vi i våre dager mener en liberal Jesus ville ment og sagt.

Hadde du ment noe annet, ville du sannsynligvis ment at Jesus ville ment det også. Det gjelder jo for de fleste, bortsett fra på Sørlandet, hvor de har denne kommentaren om alkohol:

"Vi vet at Jesus gjorde vann til vin, men vi liker det ikke!"

;-)

Med vennlig hilsen

Jeg skrev at det er godt mulig å tolke det slik....osv. Mye av det som sies at Jesus har sagt er aktuelt i dag.

Jeg har skrevet det før at jeg er uenig i det jeg opplever som rigid tolkning av kristendom. Noen ganger minner slike argumenter om kriteriene for autisme hvor alt tolkes bokstavelig og ikke med snev av abstrakt tolkning.

Annonse

Gjest berrefjord

Deg eller dem, eller begge?

De fleste forstår at å tegne karikaturer kun for å provoser har fint lite med ytringsfriheten å gjøre, men langt mer med trakassering.

Er det ytringsfrihet å brenne det norske flagget?

Det er en yttring, men slik herværk kan ikke sammenlignes med en liten tegning.

Gjest berrefjord

Deg eller dem, eller begge?

De fleste forstår at å tegne karikaturer kun for å provoser har fint lite med ytringsfriheten å gjøre, men langt mer med trakassering.

Er det ytringsfrihet å brenne det norske flagget?

Om nå frykter man terror under forball-VM:

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10007022

Lederen for "tegn en Muhammend"-gruppen på Facebook har forøvrig nå mottatt mer enn 30 drapstrulser.

Hvem andre enn muslimer er det som oppfører seg slik?

Om nå frykter man terror under forball-VM:

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10007022

Lederen for "tegn en Muhammend"-gruppen på Facebook har forøvrig nå mottatt mer enn 30 drapstrulser.

Hvem andre enn muslimer er det som oppfører seg slik?

Tja - vi europeere har jo verdensrekord i å starte verdenskriger, for eksempel. For ikke å snakke om "vanlige" kriger.

Gjest flaggdag

Du skriver: " Hvis de blir såret av at Muhammed tegnes, burde de kanskje ha evnen til å tenke seg at vi nordmenn blir såret av at flagget vårt brennes."

...eh...? Hvem gjorde hva først?

"Vi" sårer "dem", og "de" brenner det norske flagget som takk for sist.

Da er det vel greit at vi brenner deres flagg da, når de brenner vårt,. Eller??

Da er det vel greit at vi brenner deres flagg da, når de brenner vårt,. Eller??

Ja, hvis du ønsker å være like idiotisk som flaggbrennerne og karikaturtegnerne.

Jeg ville dog satt pris på hvis dere fant dere en ørken for dere selv, slik at vi andret slapp å bli involvert i barnehagekrangelen deres.

På forhånd takk!

Gjest harikkenickfortiden

Tja - vi europeere har jo verdensrekord i å starte verdenskriger, for eksempel. For ikke å snakke om "vanlige" kriger.

Nå må du ikke være diskriminerende mot europeere! Det er ikke alle europeere som var enig i dette.

Annonse

Gjest flaggdag

Ja, hvis du ønsker å være like idiotisk som flaggbrennerne og karikaturtegnerne.

Jeg ville dog satt pris på hvis dere fant dere en ørken for dere selv, slik at vi andret slapp å bli involvert i barnehagekrangelen deres.

På forhånd takk!

Haha, det var den rette personen som sa det:)))

Gjest berrefjord

Hvorfor ikke?

For de fleste troende er det nok langt mer signifikant enn det de fleste nordmenn føler om noen brenner det norske flagget på andre siden av jorden.

Flaggbrenning, voldlige demonstrasjoner med nedbrenning av ambassader etc. er faktisk mer alvorlig en stakkars tegning i en avis.

Nå må du ikke være diskriminerende mot europeere! Det er ikke alle europeere som var enig i dette.

Nettopp. Det er jo akkurat det jeg vil illustrere - akkurat som ikke alle europeere starter verdenskriger, så er det ikke alle muslimer som tyr til vold.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...