Gå til innhold

Pakistanere brenner norske flagg

Anbefalte innlegg

Ikke som jeg husker, og hvis jeg gjorde det, så var det jo fordi en eller annen preste-skikkelse ba elevene gjøre det.

Hmm....

Kanskje det er så lenge siden jeg gikk på skolen at Jesus ikke var født enda?

Med vennlig hilsen

Jeg har tegningen min av Jesu oppstandelse. Jesus var allerede steget til himmelen og vakta var bak grava.

Jeg har også tegnet Jesus i våre hjerter.

Jeg hatet å tegne så mora mi gjemte kristendomsboka mi. Det er mange morsomme tegninger der altså.

Fortsetter under...

• Svar 124
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

50

• hidi, the scorpion

21

• Dorthe

6

• ShitDiddelyDo

2

Jeg har tegningen min av Jesu oppstandelse. Jesus var allerede steget til himmelen og vakta var bak grava.

Jeg har også tegnet Jesus i våre hjerter.

Jeg hatet å tegne så mora mi gjemte kristendomsboka mi. Det er mange morsomme tegninger der altså.

Jeg har nok ikke noe slikt! :-)

Jeg har noen bøker fra universitetet. Kanskje noen fra IB.

Med vennlig hilsen

hidi, the scorpion

Jeg tar det at siden du ikke evner å diskutere sak, så er det de samme gamle personangrepene dine? Ta dem et annet sted.

Så lenge du holder på, så har du meg i hælen:)

Ikke lenge før alle på DOL, innser hva du er, akkurat som forrige gang;)

Jeg har nok ikke noe slikt! :-)

Jeg har noen bøker fra universitetet. Kanskje noen fra IB.

Med vennlig hilsen

Jeg hadde verdens mest religiøse og kjipe frøken. Hun er en av dem som ikke har fått riktig navn i boka til Roy Jakobsens "Seierherrer". De hyggelige lærerne har han faktisk brukt riktig navn på

Annonse

Jeg hadde verdens mest religiøse og kjipe frøken. Hun er en av dem som ikke har fått riktig navn i boka til Roy Jakobsens "Seierherrer". De hyggelige lærerne har han faktisk brukt riktig navn på

Jeg hadde en lærer som slo en kamerat av meg i hodet med Bibelen fordi han ikke trodde nok.

Og på en skole jeg var innom så hadde vi en "prestefrue" som lærer en stund.

Det ble jo folk av oss likevel, muligvis på tross av disse lærerne.

Med vennlig hilsen

Jeg hadde en lærer som slo en kamerat av meg i hodet med Bibelen fordi han ikke trodde nok.

Og på en skole jeg var innom så hadde vi en "prestefrue" som lærer en stund.

Det ble jo folk av oss likevel, muligvis på tross av disse lærerne.

Med vennlig hilsen

Kanskje det var sunt å ha slike lærere i kristendom, vi lærte ganske mye om hva som var uakseptabelt å tro på.

Kanskje det var sunt å ha slike lærere i kristendom, vi lærte ganske mye om hva som var uakseptabelt å tro på.

En av mine søstre (som er ateist) har døpt ungene, slik at når de kommer i opprørstiden i ungdommen så blir de ateister. Hun var redd for at hvis de allerede var ateister, så ville de melde seg inn i en eller annen kirke!

Med vennlig hilsen

En av mine søstre (som er ateist) har døpt ungene, slik at når de kommer i opprørstiden i ungdommen så blir de ateister. Hun var redd for at hvis de allerede var ateister, så ville de melde seg inn i en eller annen kirke!

Med vennlig hilsen

*knegg*

En tidligere kollega fortalte at sønnen hans i tenårene var sint på foreldrene for at han ikke var døpt, for derved hadde de fratatt han muligheten av å melde seg ut i protest! :-)

Med vennlig hilsen

Det gjorde eldstemannen min så han og minstemann ble døpt på likt. Dattera mi har heldigvis vettet i behold.

Annonse

hidi, the scorpion

Med vennlig hilsen

''En av mine søstre (som er ateist) har døpt ungene, slik at når de kommer i opprørstiden i ungdommen så blir de ateister. Hun var redd for at hvis de allerede var ateister, så ville de melde seg inn i en eller annen kirke!''

Så hun stolte ikke på sine egne barns intelligens...?

Flotte eksempler du drar frem.

hidi, the scorpion

Det gjorde eldstemannen min så han og minstemann ble døpt på likt. Dattera mi har heldigvis vettet i behold.

''Dattera mi har heldigvis vettet i behold.''

Skjønner ikke helt det? Ville det være _så_ forferdelig om din datter trodde på Jesus?

Jeg er troende, men jeg "forkynner" ikke i hytt og pine, men alle mine venner vet hva jeg tror på. Hva slags liv de eller jeg lever, er aldri oppe til debatt.....

Er det virkelig nedverdigende å ha en kristen i familien?

Skjønner ikke helt det? Ville det være _så_ forferdelig om din datter trodde på Jesus?

Jeg er troende, men jeg "forkynner" ikke i hytt og pine, men alle mine venner vet hva jeg tror på. Hva slags liv de eller jeg lever, er aldri oppe til debatt.....

Nå er jo ikke alle kristne så ille som deg, men dette er det du har skrevet for få minutter siden:

''Kjære tid, du påstår å ha en viktig jobb, men du klarer å være her heltid?

En av sjefene dine ble kvinne....? Tror ikke et ord som kommer fra deg. Slike som deg elsker oppmerksomhet, og vil gjøre alt for å få det. Uansett hvem det måtte gå utover.

Noe så patetisk......''

Mener du dette er skrevet i tråd med den kristne tro?

hidi, the scorpion

Nå er jo ikke alle kristne så ille som deg, men dette er det du har skrevet for få minutter siden:

''Kjære tid, du påstår å ha en viktig jobb, men du klarer å være her heltid?

En av sjefene dine ble kvinne....? Tror ikke et ord som kommer fra deg. Slike som deg elsker oppmerksomhet, og vil gjøre alt for å få det. Uansett hvem det måtte gå utover.

Noe så patetisk......''

Mener du dette er skrevet i tråd med den kristne tro?

''Mener du dette er skrevet i tråd med den kristne tro?''

Sannhet?

Absolutt!

Jeg gråt under hele dåpen så forferdelig synes jeg det var. Og presten og jeg hadde diskutert i flere timer for jeg ville ikke opp til alterringen under dåpen men jeg måtte. Og ikke ville jeg si ja heller, synes det var kjipt å stå og lyve i kirken. Egentlig ville jeg ikke møte opp i det hele tatt, men jeg måtte. Og det er siste gangen jeg har vært inne i en kirke.

Nå har jeg holdt det jeg lovte da, minstemann har gått på kristen privatskolen, men det visste jeg ikke der jeg sto der og trodde at jeg løy.

Så det var litt av et styr.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...