Gå til innhold

krabbe kjøpt i går, spise i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

den har ligget i kjøleskap... ungene orket ikke hele i går, kan de spise den i dag?

Fortsetter under...

Skrevet

Så klart den kan spises i dag

Ok, mener jeg har hørt at man MÅ spise den samme dagen, at kjøttet på krabben blir fort fordervet...

Skrevet

Det er nok kort "levetid" på krabbe. Men litt tåler den jo. Det er nok ikke alltid dagsfersk krabbe du kjøper i butikken heller:-)

Gjest fra bergen
Skrevet

Hvis den lukter OK, kan den sikkert spises. Men jeg ville ikke latt den ligge mer enn én dag.

candyqueen_83
Skrevet

Ok, mener jeg har hørt at man MÅ spise den samme dagen, at kjøttet på krabben blir fort fordervet...

Skal mye til for at noe blir bedervet på et par dager i Norge.

Annonse

Gjest Dolores77
Skrevet

Det mener da jeg :) Med mindre du er gravid skal vel krabbe oppbevart i kjøleskap gå greit. Mener faren min pleide spise krabber fra gårsdagen uten å bli syk :)

Skrevet

Skal mye til for at noe blir bedervet på et par dager i Norge.

Det tar neppe mer tid i Norge enn i andre land.

candyqueen_83
Skrevet

Det tar neppe mer tid i Norge enn i andre land.

Jeg vil tro noe kjøtt og fisk blir behandlet bedre her, og holder seg lenger enn i land med veldig høye temperaturer. Men jeg gidder ikke ta noen diskusjoner med deg om det.

Skrevet

Jeg vil tro noe kjøtt og fisk blir behandlet bedre her, og holder seg lenger enn i land med veldig høye temperaturer. Men jeg gidder ikke ta noen diskusjoner med deg om det.

Krabber blir jo kokt fra de er levende, og kjøleskapene i Norge er neppe så forskjellige fra kjøleskap i andre land.

Skrevet

Krabber blir jo kokt fra de er levende, og kjøleskapene i Norge er neppe så forskjellige fra kjøleskap i andre land.

:)

Gjest speer
Skrevet

Ikke alle som har kjøleskap, da. Og krabben kan ha vært oppbevart for varmt etter den ble kokt før den ble lagt i kjøleskapet.

Skrevet

Kan du fise i dag - kan du fjærte i morgen. Ungene dine vil komme styrket ur av det!

Annonse

Skrevet

Sist jeg kjøpte krabbe, så spurte jeg om det var greit at den ble spist dagen etter. Jeg fikk til svar at det var helt greit, og at de var mye mer holdbare enn vi tror.

Den eneste gangen jeg har blitt syk av å spise krabbe var faktisk en gang jeg spiste krabbe på boks. Og da ble jeg "dausjuk" i noen timer:-( Og jeg spiser MYE krabbe.

candyqueen_83
Skrevet

Ikke alle som har kjøleskap, da. Og krabben kan ha vært oppbevart for varmt etter den ble kokt før den ble lagt i kjøleskapet.

Ikke sant :o) Men her skal man jo bare kverulere.

Gjest speer
Skrevet

Ikke sant :o) Men her skal man jo bare kverulere.

Det er en hobby god som noen det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...