Gå til innhold

Hvilke jobber kan en sykepleier velge mellom?

Anbefalte innlegg

Gjest tips ønkses
Skrevet

Jeg er utdannet sykepleier og føler meg nesten utbrent i yrket. Jeg kunne tenke meg en jobb der jeg slapp åvære så sosial og blid hele tiden. Er det noen som kan tipse meg om jobber? Kan tenke meg omtrent hva som helst bortsett fra jobber hvor jeg må være sosial.

Skrevet

Det er ikke mange sykepleiejobber hvor man ikke trenger å være sosial tror jeg. Men du kan jo videreutdanne deg slik at du blir operasjonsykepleier? Da er det ikke så mye sosialt. Mest blod og gørr :)

Skrevet

Patologisk avd.

De døde bryr seg ikke om du er sosial! ;-)

Med vennlig hilsen

Gjest kjenner mange
Skrevet

Sykepleiere er ettertrakdede prosjektkoordinatorer / -ledere osv der man driver med helseforskning / administrasjon. Kreftforeningen, helsedirektoratet, folkehelseinstituttet osv. Samt alle pasientforbundene (diabetes, kreft, ms, hjerte-lunge, cøliaki, astma-allergi osv osv).

Sykepleiere er ofte lærere (på sosial- og helsfag osv) men det er jo også et "menneske-kontakt-yrke". Men noe helt annet enn det du har nå.

Mange sykepleiere jobber innen administrasjon på store helseinstitusjoner.

Alle steder man driver med helserettede oppgaver (legemiddelindustri eller hva som helst..) vil din bakgrunn være interessant.

Gjest Nattsykepleieren
Skrevet

Vel, jeg er ikke så sosial av meg og trives godt som nattevakt. Her er det også veldig mange jobber å velge mellom og det er variabelt hvor sosial du trenger å være. Det skal allikevel litt til før du må ha like mye pasient- og kollegakontakt som det forventes av deg på dagen. Ikke minst slepper du alle intrigene i arbeidsmiljøet som lett oppstår om dagen.

Vet ellers om mange både sykepleiere og hjelpepleiere som har fått mer kontorjobbing etterhvert som de begynner å kjenne seg utbrente.

Gjest Elextra
Skrevet

Kjenner til et par sykepleiere som har tatt noe videreutdannelse i økonomi og som har fått seg jobber som selger/produktsjef i legemiddelindustrien. Som selger må du jo være utadvent og sosial, men på en helt annen måte enn som utøvende sykepleier.

Skrevet

Saksbehandling ift tildeling av helse- og omsorgstjenester, saksbehandling på NAV-kontor, utvikling av helse- og sosiale tjenester.

Gjest Dolores77
Skrevet

Kanskje en jobb på nettet, tjenester som DOL :D Her kan du svare på

brukernes spørsmål med din sykepleierkompetanse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...