Gå til innhold

Hva synes dere?

Gjest Faktisk litt irritert nå!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Jeg forstår din venninne, men hvis du mener at barnet skal være riktig sikret så har du helt rett.''

Det var da et dualistisk svar....

Ja,reagerte også på ordlyden. Vanskelig å vite hva segunda mener med sitt to-delte svar.

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

9

• morsan

4

• hidi, the scorpion

4

• Angustia

4

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja,reagerte også på ordlyden. Vanskelig å vite hva segunda mener med sitt to-delte svar.

Ikke bry deg om det;)

Se på alle de andre svarene!

Gjest segunda
Skrevet

Min venninner jobber i helsevesenet hvor de får inn svært skadete fmennesker fra ulykker, så hun er absolutt oppegående nok til å vite hvor og hvorfor man sikrer barnet, og hvor man kan se "gjennom" fingrene.

Eksempelvis så "gidder" hun ikke bruke hjelm på sykkeltur, grunnet hun ser så teit ut.(voksen dame)For meg handler det å være et forbilde for våre barn, og velger å se "teit" ut når vi er på sykkeltur:-) Hvorfor skal ikke voksne bruke hjelp når barna skal bruke hjelm?

Det kan godt hende at jeg formulerte meg klønete, men jeg forstår hvis dette er veldig kort strekning at hun syntes det var nok med sikkerhetssele. Samtidig har du helt rett i at barn skal være sikret, og trenger ikke å argumentere for det. Hvis du sier det til henne så er det nok.

Dette med hjelm og voksne damer er tull som jeg håper få tenker på. Det er da ikke mulig å dø for skjønnheten.

Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Du er ansvarsfull, hun tar ikke ansvar. Jeg nekter å la barnet mitt kjøre med folk uten sikring. Jeg våger heller ikke ha det ansvaret det er å kjøre andres barn uten riktig sikring.

Drit i om de kaller deg hysterisk. Det er de som er dumme.

Gjest fra bergen
Skrevet

Fordi du skriver "merkelige" svar? ;-)

Har du litt "tungt" for det?

Gjest fra bergen
Skrevet

Nettopp! Skulle til å skrive det selv!

Dette argumentet minner meg veldig om det å si at røyking ikke er farlig fordi man kjenner en 90-åring som har røyka hele livet...

Men røyking er da ikke "farlig"?

Gjest verinoca
Skrevet

Nope.

Å, men det var sikkert fordi ingen brukte belte! :-)

Skrevet

Ja, du er hysterisk. Men det er jo meningen at vi skal være det nå til dags.

Ro deg ned. Ta en øl. Spis pizza. pust ut. Det går nok bra.

tzatziki1365380058
Skrevet

Nope.

Da er det jo ikke så innmari rart at du overlevde. Barn pleier, så vidt jeg vet, ikke å dø bare fordi de sitter i en bil. Det er ved kollisjoner og utforkjøringer at risikoen oppstår....

Skrevet

Det kan godt hende at jeg formulerte meg klønete, men jeg forstår hvis dette er veldig kort strekning at hun syntes det var nok med sikkerhetssele. Samtidig har du helt rett i at barn skal være sikret, og trenger ikke å argumentere for det. Hvis du sier det til henne så er det nok.

Dette med hjelm og voksne damer er tull som jeg håper få tenker på. Det er da ikke mulig å dø for skjønnheten.

Kan det ikke skje ulykker på kort strekning? Skal vi lære barna våre at vi må sikre oss fra A til C, men at det ikke er nødvendig fra A til B? Hvor er logikken og konsekvensen? Nei, jeg forstår ikke at man gamler med sikkerheten!

Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Du er ansvarsfull, hun tar ikke ansvar. Jeg nekter å la barnet mitt kjøre med folk uten sikring. Jeg våger heller ikke ha det ansvaret det er å kjøre andres barn uten riktig sikring.

Drit i om de kaller deg hysterisk. Det er de som er dumme.

:-) Vet det;-)

Skrevet

Visste nok at jeg ikke var helt ute på viddene med meningene mine, måtte bare lufte meg litt. Ble så innmari irritert på venninnen min, at det går an tenkte jeg.

Gjest segunda
Skrevet

Kan det ikke skje ulykker på kort strekning? Skal vi lære barna våre at vi må sikre oss fra A til C, men at det ikke er nødvendig fra A til B? Hvor er logikken og konsekvensen? Nei, jeg forstår ikke at man gamler med sikkerheten!

Hvis du synes det så er du i din fulle rett til det. Det skal ikke bety noe om det er korte strekninger eller ikke, men det aner meg at du og din venninne er forskjellige og at dette er ikke den eneste gangen dere har forskjellig syn på ting.

Skrevet

Siden hun betrakter det som ufarlig for barnet å kjøre uten pute/stol så kunne jo hennes eget barn sittet med vanlig sæle og barnet ditt kunne sittet i stolen? Å sitte på høyre side bak eller i midten er sikrere enn å sitte på venstre side bak.

Om du er hysterisk? Spørs jo hvordan du oppfører deg.. Syns sikring i bil er viktig selv og liker helst å kjøre barnet selv. På busstur med barnehagen sitter barna ikke i bilstoler. Det ville du vel ikke gått med på?

''Siden hun betrakter det som ufarlig for barnet å kjøre uten pute/stol så kunne jo hennes eget barn sittet med vanlig sæle og barnet ditt kunne sittet i stolen? ''

*knis* Det spørs om ikke denne venninnen hadde endret oppfaning dersom trådstarter hadde foreslått dette;-)

Skrevet

Jeg har sluppet løs eldstejenta, for hun slipper iallefall å sitte på pute ;-P

*he he* Hvis min snart-13-åringerskulle sitte på pute fortsatt. måtte ihvertfall Lillemus og andre på tilsvarende høyde også gjøre det! :-)

Skrevet

Da er det jo ikke så innmari rart at du overlevde. Barn pleier, så vidt jeg vet, ikke å dø bare fordi de sitter i en bil. Det er ved kollisjoner og utforkjøringer at risikoen oppstår....

''Barn pleier, så vidt jeg vet, ikke å dø bare fordi de sitter i en bil.''

Det måtte isåfall være pga en ekstremt sjelden og farlig varaint av Wunderbaum-allergi!

Skrevet

Nei, du er ikke hysterisk. Jeg har ikke barn, men har faktisk to puter liggende i bilen siden jeg er tante til 12 herlige unger. Det skjer ofte at det kommer melding med spørsmål om å hente X eller Y i barnehagen, så jeg synes det er greit å ha mulighet til å sikre ungene selv om vi ikke skal kjøre så langt. Og joda, selv overlevde jeg 70-tallet i baksetet på en Amazon, men det var en helt annen trafikksituasjon på den tida. Så jeg kjører ikke en meter uten fastspente unger og bikkja i bur.

Gjest togli
Skrevet

*he he* Hvis min snart-13-åringerskulle sitte på pute fortsatt. måtte ihvertfall Lillemus og andre på tilsvarende høyde også gjøre det! :-)

Når man er voksen bestemmer man selv ;-P

Skrevet

Når man er voksen bestemmer man selv ;-P

Jo, men han er 165-166 cm nå;-)

Gjest togli
Skrevet

Jo, men han er 165-166 cm nå;-)

Min snart 13-åring er 160 cm høy, så hadde unektelig sett rart ut med pute på henne også ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...