Gå til innhold

Middag?

Anbefalte innlegg

Gjest speculax
Skrevet

Lei av taco, lasagne, spaghetti, kjøttkaker osv

Har følgende å lage middag av:

Karbonader,

poteter,

potetchips,

ulike grønnsaksblandinger (frosne)

ris? Men litt lei ris...

Fiskeboller

kjøttdeig

Pølser

gulrøtter

løk

Har dere tips til noe spennende og ikke for avansert jeg kan lage

i dag? Nå er butikken stengt.

har basisting som mel, potetmel, ketchup, muligens tomatpure, diverse krydderier, buljong, salt, melk, litt rømme....

hmmmmmmmm

Gjest Shira :o)
Skrevet

Har du pasta? Bruk pølsene og grønnsaker, lag en hvit, litt tykk saus, gjerne med litt ost i, makaroni e.l og lag pølsegrateng? (supert til frysing, dersom det blir for mye)

Bruk kjøttdeigen til å lage en god kjøttpudding? Krydre den godt, og lag den løs og fin.

Lag små kjøttboller (krydre veldig godt) og ha på pizza?

Her er det litt kjedelig middag i dag, hjemmelaget pizza med kjøttdeig og bacon, tomatsaus.

I morgen skal vi ha stekt spaghetti tror jeg, med svinekjøtt.

Du kan gratinere spaghetti og tomatsausen, for å variere litt.

Lage grønnsakgrateng og ha til karbonadene, bare ha en hvit saus, litt tykk, krydre til, ha i grønnsaker og gratiner i ovnen.

Gjest trådstarter
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1274538525' post='4364067]

Har du pasta? Bruk pølsene og grønnsaker, lag en hvit, litt tykk saus, gjerne med litt ost i, makaroni e.l og lag pølsegrateng? (supert til frysing, dersom det blir for mye)

Bruk kjøttdeigen til å lage en god kjøttpudding? Krydre den godt, og lag den løs og fin.

Lag små kjøttboller (krydre veldig godt) og ha på pizza?

Her er det litt kjedelig middag i dag, hjemmelaget pizza med kjøttdeig og bacon, tomatsaus.

I morgen skal vi ha stekt spaghetti tror jeg, med svinekjøtt.

Du kan gratinere spaghetti og tomatsausen, for å variere litt.

Lage grønnsakgrateng og ha til karbonadene, bare ha en hvit saus, litt tykk, krydre til, ha i grønnsaker og gratiner i ovnen.

Takk for tips :)

Har pastaskruer da....

tenkte kanskje finne på noe med dem,

gratinert gryte... pastaskruer m- kjøttsaus og ost på toppen :D men hmm

eller seilerpatent - loffskiver med karbonade, speilegg, tomat og smeltet ost på toppen :D kjappeste hehe :D

ellers gode forslag fra Dem frue :)

Får tenke på saken. Ikke lett å finne på når jeg ikke har matlyst heller.

Skrevet

Takk for tips :)

Har pastaskruer da....

tenkte kanskje finne på noe med dem,

gratinert gryte... pastaskruer m- kjøttsaus og ost på toppen :D men hmm

eller seilerpatent - loffskiver med karbonade, speilegg, tomat og smeltet ost på toppen :D kjappeste hehe :D

ellers gode forslag fra Dem frue :)

Får tenke på saken. Ikke lett å finne på når jeg ikke har matlyst heller.

Frue *knegg* ;o)

Jeg liker gratinerte ting, så det hørtes godt ut! Og karbonadesmørbrød er også godt, lettvindt og metter.

Gjest trådstarter
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1274549387' post='4364169]

Frue *knegg* ;o)

Jeg liker gratinerte ting, så det hørtes godt ut! Og karbonadesmørbrød er også godt, lettvindt og metter.

Det ble gratinert pastagryte :D og det ble delicious!

Jeg hadde pastaskruer og pastarør, stekte Gilde kjøttdeig (pølsekjøttdeiga, den er best smak) og hadde i pastasausmiks (litt fjusk er lov når man vil ha noe kjapt), og vann og kokte opp, tilsatte litt ekstra ketchup og buljong, tilsatte en kjøttpølse fra Gilde oppskjært i biter, så blanda jeg alt i en ildfast form, litt jarlsberg blanda jeg i sausen og resten på toppen, så gratinerte jeg det i ovnen, serverte med loff med litt smør. Smakte nyyydelig, jarlsbergen ga retten en rund og litt cheese and macaroni taste :)

Til og med min kresne 2 åring likte retten :)

candyqueen_83
Skrevet

Jeg hadde pastaskruer og pastarør, stekte Gilde kjøttdeig (pølsekjøttdeiga, den er best smak) og hadde i pastasausmiks (litt fjusk er lov når man vil ha noe kjapt), og vann og kokte opp, tilsatte litt ekstra ketchup og buljong, tilsatte en kjøttpølse fra Gilde oppskjært i biter, så blanda jeg alt i en ildfast form, litt jarlsberg blanda jeg i sausen og resten på toppen, så gratinerte jeg det i ovnen, serverte med loff med litt smør. Smakte nyyydelig, jarlsbergen ga retten en rund og litt cheese and macaroni taste :)

Mener du den frosne pølsa med rødaktig plast utenpå? Syns den er skikkelig ekkel jeg :o(

Gjest trådstarter
Skrevet

Mener du den frosne pølsa med rødaktig plast utenpå? Syns den er skikkelig ekkel jeg :o(

Nei den er ikke frossen :) Det er den beste kjøttpølsa.

Tykkepølse kaller jeg det, eller middagspølse.

Godt i gryte i alle fall. Hadde det i retten pga ungen ELSKER pølse.

candyqueen_83
Skrevet

Nei den er ikke frossen :) Det er den beste kjøttpølsa.

Tykkepølse kaller jeg det, eller middagspølse.

Godt i gryte i alle fall. Hadde det i retten pga ungen ELSKER pølse.

Jeg mener kjøttdeigen.

Gjest trådstarter
Skrevet

Jeg mener kjøttdeigen.

Å ja, men denne er fersk, ikke frossen :)

Og mer økonomisk.

Kjøper en stor 700 g pølse med kjøttdeig,

deler den i to da, fryser ned det jeg ikke bruker... kjekt å ha :)

Jeg pleide bruke de kvernede før,

men den på pølse smaker mye bedre :)

candyqueen_83
Skrevet

Å ja, men denne er fersk, ikke frossen :)

Og mer økonomisk.

Kjøper en stor 700 g pølse med kjøttdeig,

deler den i to da, fryser ned det jeg ikke bruker... kjekt å ha :)

Jeg pleide bruke de kvernede før,

men den på pølse smaker mye bedre :)

Ja, er sånn 700 gr jeg mener. Syns ikke den er god i det hele tatt jeg. Men smaken er som baken :o) Middagen hørtes god ut hvertfall

Skrevet

Hørtes godt ut! :o)

Jeg revurderer den stekte spaghettien i dag, for nå ser været noenlunde OK ut, så kanskje vi heller griller, jeg hadde kjøpt inn litt diverse grillmat. Vi får se, guttungen har bursdag, så kanskje det bare blir kake ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...