Gå til innhold

Menn som bor "hjemme"....


Gjest Iris38

Anbefalte innlegg

Gjest Iris38

Kjæresten min er 38 år og bor i kjelleren til mor og far. Han har egen leilighet med egen inngang. Det viser seg at han har bodd der i 15 år (!). Han har et samboerskap bak seg og hun bodde også i kjelleren med han (8 år). Hun var 25 år da hun flyttet inn og jeg tror ikke hun eide noe av leiligheten (huset står nok i moren og farens navn). Siden han har bodd der så lenge og til og med hatt en samboer der, så lurer jeg på om han noen gang kommer til å flytte.... Jeg tviler på det når han ikke har gjort det til nå, og det kan vel være en av grunnene til at forholdet tok slutt? For hvor mange damer vil bo i kjelleren hos svigermor og svigerfar " i lengden". Det frister ikke meg og mannen har hatt fast jobb i alle år med en inntekt som tilsvarer gjennomsnittet. Det skal vel mye til for at han "bryter ut" og kjøper seg leilighet nå? Foreldrene hans er knapt fylt 60 år, faren jobber mye, så sønnen måker snø, klipper plen, skifter utepærer osv. (fungerende vaktmester).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 508
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    118

  • Dorthe

    27

  • Colette

    19

  • PieLill

    17

Mest aktive i denne tråden

Gjest Iris38

Det kan nevnes at det er uaktuelt for meg å flytte inn hos han og det er uaktuelt å flytte inn i min leilighet (for liten). Derfor må vi kjøpe noe sammens, men siden han har bodd der i så mange år, så er vel en grunn til at han ikke har flyttet enda.... Det vil si at han ikke vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Det kan nevnes at det er uaktuelt for meg å flytte inn hos han og det er uaktuelt å flytte inn i min leilighet (for liten). Derfor må vi kjøpe noe sammens, men siden han har bodd der i så mange år, så er vel en grunn til at han ikke har flyttet enda.... Det vil si at han ikke vil?

Det må du nesten spørre han om ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iris38

Det må du nesten spørre han om ;-)

Jo, men synes du ikke at det er et "faresignal" når han har bodd så lenge i kjelleren til mor og far? Det er en mann på 38 og ikke en gutt på 18.....En gutt på 18 har mage år på å flytte ut, mens en mann på 38 burde ha gjort det for leeeenge siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mallet

Det kan virke som du tar sorgene litt på forskudd, dere har tydeligvis ikke snakket om det engang? Jeg ser ikke noe galt i at en voksen mann bor i egen leilighet i samme hus som foreldrene - det som betyr noe er vel hvor uavhengig han er av foreldrene i dagliglivet. At han lager sin egen mat, tar sin egen klesvask osv. Å ta sin del av snømåking og annet forefallende utearbeid er vel nesten en selvfølge, jeg ville blitt mer bekymret om han ikke gjorde sånne ting men forventet at foreldrene skulle "ordne opp".

Gi nå mannen en sjanse til å gi sine egne tanker om temaet, før du bygger opp en hel vegg av motforestillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iris38

Det kan virke som du tar sorgene litt på forskudd, dere har tydeligvis ikke snakket om det engang? Jeg ser ikke noe galt i at en voksen mann bor i egen leilighet i samme hus som foreldrene - det som betyr noe er vel hvor uavhengig han er av foreldrene i dagliglivet. At han lager sin egen mat, tar sin egen klesvask osv. Å ta sin del av snømåking og annet forefallende utearbeid er vel nesten en selvfølge, jeg ville blitt mer bekymret om han ikke gjorde sånne ting men forventet at foreldrene skulle "ordne opp".

Gi nå mannen en sjanse til å gi sine egne tanker om temaet, før du bygger opp en hel vegg av motforestillinger.

Jeg mener at om du er 38 år og ikke har klart å kjøpe din egen leilighet, men bor i kjelleren til mor og far så er det noe som "skurrer".... Man bor ikke der om det ikke er "spesielle grunner" til det og hvertfall ikke i 15 år.... Dette gir meg "dårlige vibber"- særlig når han i tillegg har hatt en samboer der også. De kunne jo kjøpt noe sammens på sikt, men hun valgte å flytte. Det kan være flere grunner til det, men jeg vet at hun kjøpte seg leilighet like etterpå...(innen 1 år). Jeg synes ikke jeg overreagerer for han har ingen grunner som skulle tilsi at han må bo der (ikke dårlig øk., vært arb.ledig osv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest irrere

Jeg mener at om du er 38 år og ikke har klart å kjøpe din egen leilighet, men bor i kjelleren til mor og far så er det noe som "skurrer".... Man bor ikke der om det ikke er "spesielle grunner" til det og hvertfall ikke i 15 år.... Dette gir meg "dårlige vibber"- særlig når han i tillegg har hatt en samboer der også. De kunne jo kjøpt noe sammens på sikt, men hun valgte å flytte. Det kan være flere grunner til det, men jeg vet at hun kjøpte seg leilighet like etterpå...(innen 1 år). Jeg synes ikke jeg overreagerer for han har ingen grunner som skulle tilsi at han må bo der (ikke dårlig øk., vært arb.ledig osv.)

Her handler det vel ikke om å ikke klare å kjøpe seg en egen leilighet, snarere at han ikke har sett behovet. Du sier at han har økonomi til det. Hvorfor skal han bruke penger på egen bolig når han har bolig? Han valgte å bli boende der selv når han var samboer. Med tanke på hvor lenge de bodde der sammen, er det nærliggende å tro at forholdet endte av en annen grunn enn at hun ikke ønsket å bo der. Altså at de trolig begge fant den løsningen tilfredstillende. At du har andre ønsker får du evnt lufte med han og spørre hva han synes om det alternativet. Jeg ser ingen "faresignaler" i at han han bor i egen leilighet i felles bolig med sine foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iris38

Her handler det vel ikke om å ikke klare å kjøpe seg en egen leilighet, snarere at han ikke har sett behovet. Du sier at han har økonomi til det. Hvorfor skal han bruke penger på egen bolig når han har bolig? Han valgte å bli boende der selv når han var samboer. Med tanke på hvor lenge de bodde der sammen, er det nærliggende å tro at forholdet endte av en annen grunn enn at hun ikke ønsket å bo der. Altså at de trolig begge fant den løsningen tilfredstillende. At du har andre ønsker får du evnt lufte med han og spørre hva han synes om det alternativet. Jeg ser ingen "faresignaler" i at han han bor i egen leilighet i felles bolig med sine foreldre.

Ingen "faresignaler"? Jeg ser helst at svigermor har på seg sko når hun kommer på besøk, det er lett å spøre han om hjelp og forvente at det skjer raskt, jeg liker ikke å føle meg "overvåket"- ser helst at vi har litt privatliv osv. Dere som svarer må være godt voksne og ikke på vår alder. Jeg kan ikke forstå at selvstendige kvinner i 30-årene kan tenke seg å flytte inn i samme hus som "svigers". Ikke engang eie sin part....Jeg tror du har rett når du mener at han har bolig og ikke ser behovet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men synes du ikke at det er et "faresignal" når han har bodd så lenge i kjelleren til mor og far? Det er en mann på 38 og ikke en gutt på 18.....En gutt på 18 har mage år på å flytte ut, mens en mann på 38 burde ha gjort det for leeeenge siden...

Det kan jo hende både han og foreldrene trives med å bo i samme hus, og siden han tydeligvis har sin egen husholdning, er jeg ikke enig i at dette trenger å være noe faresignal.

Jeg ville i alle fall ikke ha blitt skremt bort av dette, heller ikke av tanken på å bo i samme hus som svigerforeldre hvis de var greie og respekterte retten til privatliv.

Det går an å bo slik uten at noen av partene utnytter hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo hende både han og foreldrene trives med å bo i samme hus, og siden han tydeligvis har sin egen husholdning, er jeg ikke enig i at dette trenger å være noe faresignal.

Jeg ville i alle fall ikke ha blitt skremt bort av dette, heller ikke av tanken på å bo i samme hus som svigerforeldre hvis de var greie og respekterte retten til privatliv.

Det går an å bo slik uten at noen av partene utnytter hverandre.

Enig med deg. Det er ingen grunn til å bli hysterisk i forhold til slikt. Å bo nær foreldre er ikke i seg selv et faresignal. Jeg tror jeg hadde kost meg skikkelig i samme hus (men forskjellige leiligheter) som moren min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iris38

Det kan jo hende både han og foreldrene trives med å bo i samme hus, og siden han tydeligvis har sin egen husholdning, er jeg ikke enig i at dette trenger å være noe faresignal.

Jeg ville i alle fall ikke ha blitt skremt bort av dette, heller ikke av tanken på å bo i samme hus som svigerforeldre hvis de var greie og respekterte retten til privatliv.

Det går an å bo slik uten at noen av partene utnytter hverandre.

...og å ikke eie noe som helst.... Huset eies av foreldrene. Nei, dette kan der ikke mene. Jeg har ikke kunne ha tenkt meg dette uansett om han hadde eid leiligheten eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Ingen "faresignaler"? Jeg ser helst at svigermor har på seg sko når hun kommer på besøk, det er lett å spøre han om hjelp og forvente at det skjer raskt, jeg liker ikke å føle meg "overvåket"- ser helst at vi har litt privatliv osv. Dere som svarer må være godt voksne og ikke på vår alder. Jeg kan ikke forstå at selvstendige kvinner i 30-årene kan tenke seg å flytte inn i samme hus som "svigers". Ikke engang eie sin part....Jeg tror du har rett når du mener at han har bolig og ikke ser behovet...

'' Jeg kan ikke forstå at selvstendige kvinner i 30-årene kan tenke seg å flytte inn i samme hus som "svigers". Ikke engang eie sin part...''

Men ut fra hva du har skrevet her er det jo ikke aktuelt for deg å flytte inn der; spørsmålet var hvorvidt det var et faresignal at _han_ har blitt boende i kjellerleligheten.

At du ønsker at dere heller skal finne et sted sammen, og at du ikke ønsker å bo "overvåket av svigermor" er fullt forståelig, og et helt annet spørsmål enn om det er et faresignal at han har blitt boende der.

Det er ikke alle 38-åringer som har kjøpt seg egen leilighet, og for ham har det antakelig ikke svart seg økonomisk å kjøpe en liten leilighet når han kan bo rimelig "hjemme". Men nå kan han kanskje ta skrittet sammen med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

...og å ikke eie noe som helst.... Huset eies av foreldrene. Nei, dette kan der ikke mene. Jeg har ikke kunne ha tenkt meg dette uansett om han hadde eid leiligheten eller ikke.

Din mening er visst opp og avgjort, uansett hva folk på dol måtte si :-) Så jeg synes du skal gå etter din egen oppfatning, da er dere nok ikke ment to be... :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Iris38

Din mening er visst opp og avgjort, uansett hva folk på dol måtte si :-) Så jeg synes du skal gå etter din egen oppfatning, da er dere nok ikke ment to be... :-/

Ja, da er det mange som kan tenke seg å bo gratis og ikke eie i en alder av et par og 30... Det er ganke uforståelig, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lene30

Din mening er visst opp og avgjort, uansett hva folk på dol måtte si :-) Så jeg synes du skal gå etter din egen oppfatning, da er dere nok ikke ment to be... :-/

Gutter bor hjemme, mens menn eier egen leilighet... En som er 38 er vel en mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Ja, da er det mange som kan tenke seg å bo gratis og ikke eie i en alder av et par og 30... Det er ganke uforståelig, ja...

Ulike verdier. Det er vel ingenting som tilsier at han er motstander av å eie egen bolig? Som sagt - dette må du jo spørre ham om. han har antakelig en pen sum på bok, om ikke annet. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er det mange som kan tenke seg å bo gratis og ikke eie i en alder av et par og 30... Det er ganke uforståelig, ja...

Jeg vil si at jeg støtter deg. Jeg synes ikke det er naturlig at en mann på 38 år bor hjemme hos foreldrene, og enda ikke har hatt guts nok til å skaffe seg et eget sted å bo. I mitt hode ville dette ha vært en varsellampe som blinket voldsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Gutter bor hjemme, mens menn eier egen leilighet... En som er 38 er vel en mann?

Årsaken til at han har valgt dette må hun jo spørre _han_ om. Det kan ligge mange grunner bak, men å dømme og spekulere uten anelse om årsakene er ganske nyttesløst. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulike verdier. Det er vel ingenting som tilsier at han er motstander av å eie egen bolig? Som sagt - dette må du jo spørre ham om. han har antakelig en pen sum på bok, om ikke annet. ;-)

''han har antakelig en pen sum på bok, om ikke annet. ;-)æ''

Og det skal være attraktivt? At han har snyltet på foreldrene i alle år, og lagt seg opp penger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iris38

Jeg vil si at jeg støtter deg. Jeg synes ikke det er naturlig at en mann på 38 år bor hjemme hos foreldrene, og enda ikke har hatt guts nok til å skaffe seg et eget sted å bo. I mitt hode ville dette ha vært en varsellampe som blinket voldsomt.

Ja, det er det jeg også mener. Derfor spurte jeg om alderen på noen av de som svarte, fordi jeg betviler at selvstendige jenter på noen og trevde år kunne tenke seg å flytte inn der. Ut i fra svarene så mener jeg at det er "svigers" som har svart :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...