Gå til innhold

Nissen i nettet mitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fortsatt en nisse i nettverket mitt, jeg kan høre ham le, men ser ham ikke!

Jeg får ikke opp den ene siden som lar meg sende meldekort til NAV elektronisk. Den ene siden i hele world wide web funker ikke hos meg. Og det er ikke en innstilling, jeg får fint opp nettbank, altinn og skattekortet mitt, Min side osv.

Så setter tenåringen seg i sofaen her, flikker opp sin nye ta på skjerm tast telefon, logger på nett, finner siden, logger inn (!) og sender kort for meg...

Nettverkets veier er uransakelige. Dått kom.

Skrevet

Dette er sannsynligvis en sikkerhetsinnstilling på nettleseren eller brannmuren din.

Jeg husker du skrev om dette, men husker ikke hvilken nettleser du har, og om du har forsøkt med flere?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Dette er sannsynligvis en sikkerhetsinnstilling på nettleseren eller brannmuren din.

Jeg husker du skrev om dette, men husker ikke hvilken nettleser du har, og om du har forsøkt med flere?

Med vennlig hilsen

Ja jeg har undersøkt alle innstillinger. De er helt normale.

Skrevet

Ja jeg har undersøkt alle innstillinger. De er helt normale.

Hva med å slå av brannmuren midlertidig, mens du forsøker å logge deg på?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hva med å slå av brannmuren midlertidig, mens du forsøker å logge deg på?

Med vennlig hilsen

Been there.. done that... boooouuught the T-shirt. *sukker* Og har forsøkt flere nettlesere og siden du nevnte det. Snakket med folk på NAV, MinID, Min side og alle dataguruer jeg kjenner. De ser dumt på meg alle sammen, gjentar alt jeg allerede har gjort og siden trekker de på skuldrene..

Jeg skal kjøpe meg en sånn ta på telefonting selv jeg tenker jeg! Så kan nissen ta en bolle!

Skrevet

Been there.. done that... boooouuught the T-shirt. *sukker* Og har forsøkt flere nettlesere og siden du nevnte det. Snakket med folk på NAV, MinID, Min side og alle dataguruer jeg kjenner. De ser dumt på meg alle sammen, gjentar alt jeg allerede har gjort og siden trekker de på skuldrene..

Jeg skal kjøpe meg en sånn ta på telefonting selv jeg tenker jeg! Så kan nissen ta en bolle!

Hvis du har forsøkt med flere nettlesere, og siden jeg husker du har ny Java, så må det nesten være brannmur/anti-virus-programmet.

Siden andre på samme nettverk som deg kommer inn på den siden, er det ikke routeren din eller lignende som filtrer det vekk.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hvis du har forsøkt med flere nettlesere, og siden jeg husker du har ny Java, så må det nesten være brannmur/anti-virus-programmet.

Siden andre på samme nettverk som deg kommer inn på den siden, er det ikke routeren din eller lignende som filtrer det vekk.

Med vennlig hilsen

Andre? Hva tenker du på? Nettverket mitt er sperret for andre.

Skrevet

Andre? Hva tenker du på? Nettverket mitt er sperret for andre.

Brukte ikke tenåringen i sofaen ditt nettverk? (Wifi?)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Brukte ikke tenåringen i sofaen ditt nettverk? (Wifi?)

Med vennlig hilsen

Telefon, han brukte tele2 et eller annet og surfet ikke på linja vår her nei.

Skrevet

Telefon, han brukte tele2 et eller annet og surfet ikke på linja vår her nei.

Har du andre maskiner, eller kan du be han logge seg på via wifi?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Har du andre maskiner, eller kan du be han logge seg på via wifi?

Med vennlig hilsen

Jeg har fem maskiner i huset pluss en stasjonær, og en leieboer som surfer på oss. Har prøvd alle maskinene og det samme skjer på samtlige. Har snakket med leieboer også om det.

Sønnen logget inn med en Sony Erikson mobli og brukte tele2 mobilnett, hva det nå heter..3g?

Skrevet

Bra du har en sønn/datter da :)

;0) Tenåringer er uvurderlige når det kommer til teknisk leamikk!

Skrevet

Jeg har fem maskiner i huset pluss en stasjonær, og en leieboer som surfer på oss. Har prøvd alle maskinene og det samme skjer på samtlige. Har snakket med leieboer også om det.

Sønnen logget inn med en Sony Erikson mobli og brukte tele2 mobilnett, hva det nå heter..3g?

Log den på routeren, og slå av den interne brannmuren i den.

Hva er routeren din koblet til?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Log den på routeren, og slå av den interne brannmuren i den.

Hva er routeren din koblet til?

Med vennlig hilsen

Hm...okei. Jeg må få innstallert en cd med noe administrasjonsgreier da...for ellers får jeg ikke kommet inn på routeren. Setter mannen her på den oppgaven, jeg er ikke flink med slikt. Han sier forøvrig at det er underlig at denne feilen plutselig kom.

Ingen har endret på noe og så plutselig streiket det bare.

Skrevet

Hm...okei. Jeg må få innstallert en cd med noe administrasjonsgreier da...for ellers får jeg ikke kommet inn på routeren. Setter mannen her på den oppgaven, jeg er ikke flink med slikt. Han sier forøvrig at det er underlig at denne feilen plutselig kom.

Ingen har endret på noe og så plutselig streiket det bare.

Gå inn i MS-DOS vinduet (trykk på "Run..." og tast "cmd" i Windows XP.

Tast "ipconfig /all"

Notér IP adressen etter der det står gateway. Det er 4 tall med punktum mellom. Typisk "192.168.1.1"

Åpne nettleseren, og i adressefeltet (der du skriver "www.doktoronline.no") skriver du bare "192.168.1.1", så får du med stor sannsynlighet en log-in side.

Prøv med "root" eller "admin" som brukenavn og passord.

Med vennlig hilsen

Gjest Datadamen
Skrevet

Gå inn i MS-DOS vinduet (trykk på "Run..." og tast "cmd" i Windows XP.

Tast "ipconfig /all"

Notér IP adressen etter der det står gateway. Det er 4 tall med punktum mellom. Typisk "192.168.1.1"

Åpne nettleseren, og i adressefeltet (der du skriver "www.doktoronline.no") skriver du bare "192.168.1.1", så får du med stor sannsynlighet en log-in side.

Prøv med "root" eller "admin" som brukenavn og passord.

Med vennlig hilsen

*sukk*

Sånne kjærlighetsbrev pleide jeg å få hos eksen ;)

Gikk bare en liten kribling i meg, borte nå.

Skrevet

*sukk*

Sånne kjærlighetsbrev pleide jeg å få hos eksen ;)

Gikk bare en liten kribling i meg, borte nå.

*LOL*

Du får lytte til denne:

;-)

*jobber videre med subnettverk og IP-adresser*

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...