Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På hotell i England, Frankrike, Italia, Spania. Portugal. Hellas mm har jeg bare opplevd laken/pledd.

Men husker da jeg var på språkskole i England som 15-åring at familien hadde dyner på sengene der. Men det var slike tynne, kjipe dyner som knapt kan kalles sommerdyne her på bjerget.

I Tyskland mener jeg å huske at jeg fikk dyne i et privat hjem. Belgia (hotell) husker jeg ikke hva jeg fikk.

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

15

• morsan

12

• hidi, the scorpion

12

• Sør

3

Skrevet

Jeg vet ikke om det finnes noen eksakt dynegrense, men i USA f.eks. er det vanlige med tykkere tepper om vinteren og laken om sommeren. Jeg antar at det er slik hvor det er kaldt om vinteren og varmt om sommeren. Jeg har vært på hoteller i USA og andre steder med ordentlige dyner, men det har vært dyre hoteller. På de billigere har det vært laken med teppe over.

Hvordan det er i Tyskland og Benelux-landene vet jeg ikke. Har ikke overnattet i private hjem der, og husker ikke hvordan det har vært på hoteller.

Jeg har bare sovet i private hjem i USA, og ikke hoteller, men der har det vært dyner.

Skrevet

Jeg bodde i Frankrike ett år, i privat hjem, og der lå vi med laken både under og over oss, og et teppe oppå overlakenet. Lakenene var strukket stramt, slik at det kjentes ut som om å ligge i en konvolutt :-)

Da vi var på Mallorca i høst og bodde i leilighet, var det samme opplegg i sengene, og ungene syntes dette var veldig rart. Jeg fortalte om de franske konvoluttene, og de forstod det godt :-)

I Sverige er det dyner som er vanlig, mener jeg, men de har en annen standard størrelse på putene enn vi har i Norge (vi har vel 50x70 tror jeg)

Apropos "konvoloutt": Har du sett den Seinfeld-episoden der Jerry & George er på hotell i California og ber om "one tuck and one no-tuck" fra stuepiken? ;-)

Gjest segunda
Skrevet

Jeg har bare sovet i private hjem i USA, og ikke hoteller, men der har det vært dyner.

I vanlige hjem i USA så er det laken med tepper over, men det kommer anpå standard og opprinnelse. Hvis du har overnatet hos nors-amerikanare har det vært dyner;-)

Skrevet

Nei og jeg vil heller være alene;-)

Jeg må jo si at jeg foretrekker dyner fremfor lakener og tepper, og synes alltid det er godt å komme hjem til egen seng, dyne og ordentlig sengetøy;-)

''Jeg må jo si at jeg foretrekker dyner fremfor lakener og tepper, ''

Helt enig. Men er man på hotell der det kommer en profesjonell "oppreder" hver dag og rer opp, så blir det jo likevel en slags orden på sakene.

Men husker en leilighet vi leide i Frankrike hadde dobbeltteppe & laken på dobbeltsenga. Her måtte vi re opp selv, og det ble bare rot! *he he* Da var det _ekstra_ deilig å komme hjem til vanlig dyne!

Skrevet

I vanlige hjem i USA så er det laken med tepper over, men det kommer anpå standard og opprinnelse. Hvis du har overnatet hos nors-amerikanare har det vært dyner;-)

Nordmannen i det huset hadde ikke endret dynevanene til amerikaneren - han var også vant med dyner! :-) Men det er et stort land, så man har vel så ymse der også. Jeg har opplevd dyne i England også.

Gjest segunda
Skrevet

Nordmannen i det huset hadde ikke endret dynevanene til amerikaneren - han var også vant med dyner! :-) Men det er et stort land, så man har vel så ymse der også. Jeg har opplevd dyne i England også.

Du kan oppleve dyner hvor som helst, men jeg har følelsen av at det er eksklusivt og mer vanlig i "høyerestående" hjem.

Skrevet

Jeg er også veldig skeptisk til sengetepper på norske hoteller, og det første jeg gjør er å flerre dem av og legge dem så høyt og langt vekk som mulig. Slike blir vel sjelden vasket eller renset?

(Altså tepper som ligger oppå sengetøyet).

Enig - jeg fjerner dem også.

Skrevet

Du kan oppleve dyner hvor som helst, men jeg har følelsen av at det er eksklusivt og mer vanlig i "høyerestående" hjem.

Da kommer det sikkert av at de er såpass bereiste at de har sett at det finnes et mye, mye bedre alternativ enn dette tullet med teppe og laken! ;-)

Skrevet

Nei, farlig er det nok ikke, men det byr meg i mot.

En gang fant jeg en brukt tannpirker på badegulvet og noe som lignet kjønnshår på puta på et hotell. Urk og spy.

Jeg har helt fobi mot brukte tannprkere. Jeg sleiker og suger på kjæresten både her og der, men jeg tåler ikke at han legger brukte tannpirkere på bordet.

Noe av det verste på hotellrom er faktisk fjernkontrollen til tv'en!

Gjest segunda
Skrevet

Da kommer det sikkert av at de er såpass bereiste at de har sett at det finnes et mye, mye bedre alternativ enn dette tullet med teppe og laken! ;-)

nåja eller at det er billigere med teppe og laken. Jeg vet ikke hva det er, men antageligvis vaner og økonomi;-)

Skrevet

Enig - jeg fjerner dem også.

I en film var det en ulekker mann som lå nesten naken oppå sengeteppet på hotellsenga. Gulp.

Skrevet

I en film var det en ulekker mann som lå nesten naken oppå sengeteppet på hotellsenga. Gulp.

Usj!

Jeg kan til nød sitte nedpå med klærne på, akkurat som jeg sitter på bussen uten medbrakt "beskyttelsestrekk". Men jeg legger meg aldri ned, selv ikke med klær på...;-/

Og så rengjør jeg alltid fjernkontrollen..;-)

*litt bakterie- og kroppsvæskefob*

Skrevet

Usj!

Jeg kan til nød sitte nedpå med klærne på, akkurat som jeg sitter på bussen uten medbrakt "beskyttelsestrekk". Men jeg legger meg aldri ned, selv ikke med klær på...;-/

Og så rengjør jeg alltid fjernkontrollen..;-)

*litt bakterie- og kroppsvæskefob*

Det med fjernkontrollen har jeg aldri tenkt på, men jeg spiser ikke peanøtter o.l. når jeg leser bibliotekbøker. Tenk så mange som har tatt i de bøkene!

Skrevet

Det med fjernkontrollen har jeg aldri tenkt på, men jeg spiser ikke peanøtter o.l. når jeg leser bibliotekbøker. Tenk så mange som har tatt i de bøkene!

Husker forresten jeg så en krim da jeg var barn der mordet ble begått ved å pensle gift på hjørnene i en bok, vel vitende at leseren likte å slikke på fingrene hver gang han bladde om!

Skrevet

Husker forresten jeg så en krim da jeg var barn der mordet ble begått ved å pensle gift på hjørnene i en bok, vel vitende at leseren likte å slikke på fingrene hver gang han bladde om!

Stilig!

Var det ikke noe lignende i en Seinfeld-episode? Ei dame som daua av å slikke på et frimerke?

Skrevet

''Det med fjernkontrollen har jeg aldri tenkt på, men jeg spiser ikke peanøtter o.l. når jeg leser bibliotekbøker. Tenk så mange som har tatt i de bøkene!''

*hehe* Det er mye rart i gamle bibliotekbøker!

Skrevet

Stilig!

Var det ikke noe lignende i en Seinfeld-episode? Ei dame som daua av å slikke på et frimerke?

Det var Susan, forloveden til George. Han hadde kjøpt noen svært billige konvolutter til bryllupsinvitasjonene, og etter å ha slikket på alle disse, døde hun av forgiftning...;-)

candyqueen_83
Skrevet

Jeg syns det blir litt hysterisk jeg. Jeg har hvertfall aldri blitt dårlig av å spise og lese biblioteksbøker så da tåler jeg det nok.

candyqueen_83
Skrevet

Vasker du hendene etter hver gang du har lest? Kunne ikke falle meg inn engang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...