Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

LOL;))

Lignet på sønnen min det der....;)))))

Skrevet

Hehe, kan kjenne igjen mine håpefulle - noen ganger må det tvang til ;-)

Er ikke bedre sjøl; det er nydelig vær, har 4 timers barnefri, luka litt i hagen og sjekker DOL stadig vekk :-)

Skrevet

Hehe, kan kjenne igjen mine håpefulle - noen ganger må det tvang til ;-)

Er ikke bedre sjøl; det er nydelig vær, har 4 timers barnefri, luka litt i hagen og sjekker DOL stadig vekk :-)

Det er egentlig en interessant diskusjon hvorfor det "må til".

Hvorfor er det så mange som tror at hytte er "bedre" enn internett?

Med vennlig hilsen

Gjest segunda
Skrevet

Det er egentlig en interessant diskusjon hvorfor det "må til".

Hvorfor er det så mange som tror at hytte er "bedre" enn internett?

Med vennlig hilsen

Er det umulig å si som Ole Brumm "Ja takk, begge deler".?

Gjest fra bergen
Skrevet

Kanskje han ikke vil bruke bilbelte?

Skrevet

Er det umulig å si som Ole Brumm "Ja takk, begge deler".?

''Er det umulig å si som Ole Brumm "Ja takk, begge deler".?''

Ja, når man ikke har strøm engang på hytta så sier det seg selv. :o) Hytta vår er pc-fri sone! Vidunderlig!

Skrevet

''Er det umulig å si som Ole Brumm "Ja takk, begge deler".?''

Ja, når man ikke har strøm engang på hytta så sier det seg selv. :o) Hytta vår er pc-fri sone! Vidunderlig!

Strømløshet kan man oppnå ved å ta ut hovedsikringene.

Dessuten, man kan få bærbare med meget lan batterilevetid nå.

*løsningsorientert*

Med vennlig hilsen

Gjest bær og bar
Skrevet

Strømløshet kan man oppnå ved å ta ut hovedsikringene.

Dessuten, man kan få bærbare med meget lan batterilevetid nå.

*løsningsorientert*

Med vennlig hilsen

Skikkelig off topic spørsmål, men når man kjøper en bærbar, hvordan i alle dager skal man egentlig lade og bruke batteriet for å få det til å vare? Mitt fungerte så og si aldri i det hele tatt, men mulig jeg ikke fikk ladet det ordentlig?

Skrevet

Skikkelig off topic spørsmål, men når man kjøper en bærbar, hvordan i alle dager skal man egentlig lade og bruke batteriet for å få det til å vare? Mitt fungerte så og si aldri i det hele tatt, men mulig jeg ikke fikk ladet det ordentlig?

Det er ingen spesielle krav til moderne batterier (mindre enn 5 år gamle), du kan lade og bruke som du vil. Dette med å lade lenge før du brukte den gjaldt for en batteritype som ikke brukes mer.

Det kan nok være en idé å lade ut batteriet en gang i blant, men det høres mer ut som om du fikk en bærbar med et dårlig batteri.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Batteriet bør lades helt ut innimellom for så å lades helt opp. Klattlading innimellom er ikke noe problem. Mitt funker like bra etter 2,5 år i alle fall, dvs. en times tid uten batteri så det er ikke all verden.

Gjest bær og bar
Skrevet

Det er ingen spesielle krav til moderne batterier (mindre enn 5 år gamle), du kan lade og bruke som du vil. Dette med å lade lenge før du brukte den gjaldt for en batteritype som ikke brukes mer.

Det kan nok være en idé å lade ut batteriet en gang i blant, men det høres mer ut som om du fikk en bærbar med et dårlig batteri.

Med vennlig hilsen

Ok. Jeg lurer på å kjøpe en ny bærbar (det er jo litt slitsomt med en som ikke har batteri) Jeg er komplett idiot på dette, så her kommer skikkelig teskjespørsmål. Hva gjør jeg når jeg kommer hjem og skal bruke den? Stapper i batteriet og slår på? Kan jeg bruke den stort sett med strøm via ledning, men ha batteriet i uten at det gjør noe? Vil da likevel batteriet fungere om jeg må ta den med på reise og jeg ikke har strøm? Hvordan lader man egentlig batteriet?

Skrevet

Ok. Jeg lurer på å kjøpe en ny bærbar (det er jo litt slitsomt med en som ikke har batteri) Jeg er komplett idiot på dette, så her kommer skikkelig teskjespørsmål. Hva gjør jeg når jeg kommer hjem og skal bruke den? Stapper i batteriet og slår på? Kan jeg bruke den stort sett med strøm via ledning, men ha batteriet i uten at det gjør noe? Vil da likevel batteriet fungere om jeg må ta den med på reise og jeg ikke har strøm? Hvordan lader man egentlig batteriet?

' Hva gjør jeg når jeg kommer hjem og skal bruke den? Stapper i batteriet og slår på?''

Batteriet står fast i pc'n, du tar det ikke ut.

''Kan jeg bruke den stort sett med strøm via ledning, men ha batteriet i uten at det gjør noe?''

Ja, det er det alle gjør.

''Vil da likevel batteriet fungere om jeg må ta den med på reise og jeg ikke har strøm?''

Ja, men du må lade den etter en time eller litt mer, det varer ikke lenge.

''Hvordan lader man egentlig batteriet?''

Det lades når pc'n er koble til strøm.

Skrevet

' Hva gjør jeg når jeg kommer hjem og skal bruke den? Stapper i batteriet og slår på?''

''Kan jeg bruke den stort sett med strøm via ledning, men ha batteriet i uten at det gjør noe?''

''Vil da likevel batteriet fungere om jeg må ta den med på reise og jeg ikke har strøm?''

''Hva gjør jeg når jeg kommer hjem og skal bruke den? Stapper i batteriet og slår på?''

Skrevet

Den kommer vanligvis med batteriet "stappet i", så plugg den inn, vent litt (i tilfellet batteriet er helt utladet), og så gjør du som du vil. PCen har en krets som sjekker batteriet ditt, og "fyller på" strøm når det trenger det.

Noen PCer (som Lenovo) har et eget "batteritreningsprogram" som du kan kjøre fra tid til annen, bare for å lade ut og lade opp batteriet. Det er fint å gjøre av og til.

Med vennlig hilsen

Gjest bær og bar
Skrevet

Tusen takk. Slik var det vitterlig ikke da jeg kjøpte min forrige, og det er da slett ikke så mange år siden. Da måtte jeg selv putte i batteriet da jeg kom hjem, og jeg tenkte jeg kanskje ødela det ved å la det være i maskina hele tiden. Det har i alle fall aldri fungert når jeg skulle noe sted uten strøm. Det sier bare at det er tomt :( Derfor var jeg redd for å gjøre samme feilen igjen.

Skrevet

Tusen takk. Slik var det vitterlig ikke da jeg kjøpte min forrige, og det er da slett ikke så mange år siden. Da måtte jeg selv putte i batteriet da jeg kom hjem, og jeg tenkte jeg kanskje ødela det ved å la det være i maskina hele tiden. Det har i alle fall aldri fungert når jeg skulle noe sted uten strøm. Det sier bare at det er tomt :( Derfor var jeg redd for å gjøre samme feilen igjen.

Da har du fått et ødelagt batteri, som egentlig burde vært erstattet som reklamasjon.

Bærbare i dag har gjerne en batterilevetid på 10 timer, selv om rundt 3 timer er vanligere.

Hvis du planlegger å ta PCen med deg ofte, så vurdér å kjøpe en med innebygget 3G-modem (som en mobiltelefon). Da setter du bare et SIM-kort i PCen, og så er du på nett.

Personlig anbefaler jeg Toshiba eller Lenovo PCer, ettersom de er kjent for å være pålitelige. Jeg har hatt Toshiba PCer siden 1996 (!) og har reist i Asia, Afrika og Latin-Amerika med dem, og har Lenovo på jobb nå.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...