Sør Skrevet 23. mai 2010 Skrevet 23. mai 2010 ...er like interessert i å da til hytten... http://s2.hubimg.com/u/1696221_f260.jpg :-) Med vennlig hilsen 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 23. mai 2010 Skrevet 23. mai 2010 LOL;)) Lignet på sønnen min det der....)))) 0 Siter
nick Skrevet 23. mai 2010 Skrevet 23. mai 2010 LOL;)) Lignet på sønnen min det der....)))) Men til Norge vil dem: http://img.moronail.net/img/9/9/3999.jpg 0 Siter
Sør Skrevet 23. mai 2010 Forfatter Skrevet 23. mai 2010 Men til Norge vil dem: http://img.moronail.net/img/9/9/3999.jpg Vi kan neppe påberope oss å være overbefolket. Med vennlig hilsen 0 Siter
Angustia Skrevet 23. mai 2010 Skrevet 23. mai 2010 Hehe, kan kjenne igjen mine håpefulle - noen ganger må det tvang til ;-) Er ikke bedre sjøl; det er nydelig vær, har 4 timers barnefri, luka litt i hagen og sjekker DOL stadig vekk :-) 0 Siter
Angustia Skrevet 23. mai 2010 Skrevet 23. mai 2010 Men til Norge vil dem: http://img.moronail.net/img/9/9/3999.jpg Hehe - Norway bussekspress eller Timekspressen ;.) ? 0 Siter
Sør Skrevet 23. mai 2010 Forfatter Skrevet 23. mai 2010 Hehe, kan kjenne igjen mine håpefulle - noen ganger må det tvang til ;-) Er ikke bedre sjøl; det er nydelig vær, har 4 timers barnefri, luka litt i hagen og sjekker DOL stadig vekk :-) Det er egentlig en interessant diskusjon hvorfor det "må til". Hvorfor er det så mange som tror at hytte er "bedre" enn internett? Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 23. mai 2010 Skrevet 23. mai 2010 Det er egentlig en interessant diskusjon hvorfor det "må til". Hvorfor er det så mange som tror at hytte er "bedre" enn internett? Med vennlig hilsen Er det umulig å si som Ole Brumm "Ja takk, begge deler".? 0 Siter
Gjest fra bergen Skrevet 23. mai 2010 Skrevet 23. mai 2010 Kanskje han ikke vil bruke bilbelte? 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. mai 2010 Skrevet 23. mai 2010 Er det umulig å si som Ole Brumm "Ja takk, begge deler".? ''Er det umulig å si som Ole Brumm "Ja takk, begge deler".?'' Ja, når man ikke har strøm engang på hytta så sier det seg selv. ) Hytta vår er pc-fri sone! Vidunderlig! 0 Siter
Sør Skrevet 23. mai 2010 Forfatter Skrevet 23. mai 2010 ''Er det umulig å si som Ole Brumm "Ja takk, begge deler".?'' Ja, når man ikke har strøm engang på hytta så sier det seg selv. ) Hytta vår er pc-fri sone! Vidunderlig! Strømløshet kan man oppnå ved å ta ut hovedsikringene. Dessuten, man kan få bærbare med meget lan batterilevetid nå. *løsningsorientert* Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest bær og bar Skrevet 23. mai 2010 Skrevet 23. mai 2010 Strømløshet kan man oppnå ved å ta ut hovedsikringene. Dessuten, man kan få bærbare med meget lan batterilevetid nå. *løsningsorientert* Med vennlig hilsen Skikkelig off topic spørsmål, men når man kjøper en bærbar, hvordan i alle dager skal man egentlig lade og bruke batteriet for å få det til å vare? Mitt fungerte så og si aldri i det hele tatt, men mulig jeg ikke fikk ladet det ordentlig? 0 Siter
Sør Skrevet 23. mai 2010 Forfatter Skrevet 23. mai 2010 Skikkelig off topic spørsmål, men når man kjøper en bærbar, hvordan i alle dager skal man egentlig lade og bruke batteriet for å få det til å vare? Mitt fungerte så og si aldri i det hele tatt, men mulig jeg ikke fikk ladet det ordentlig? Det er ingen spesielle krav til moderne batterier (mindre enn 5 år gamle), du kan lade og bruke som du vil. Dette med å lade lenge før du brukte den gjaldt for en batteritype som ikke brukes mer. Det kan nok være en idé å lade ut batteriet en gang i blant, men det høres mer ut som om du fikk en bærbar med et dårlig batteri. Med vennlig hilsen 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. mai 2010 Skrevet 23. mai 2010 Skikkelig off topic spørsmål, men når man kjøper en bærbar, hvordan i alle dager skal man egentlig lade og bruke batteriet for å få det til å vare? Mitt fungerte så og si aldri i det hele tatt, men mulig jeg ikke fikk ladet det ordentlig? Batteriet bør lades helt ut innimellom for så å lades helt opp. Klattlading innimellom er ikke noe problem. Mitt funker like bra etter 2,5 år i alle fall, dvs. en times tid uten batteri så det er ikke all verden. 0 Siter
Gjest bær og bar Skrevet 23. mai 2010 Skrevet 23. mai 2010 Det er ingen spesielle krav til moderne batterier (mindre enn 5 år gamle), du kan lade og bruke som du vil. Dette med å lade lenge før du brukte den gjaldt for en batteritype som ikke brukes mer. Det kan nok være en idé å lade ut batteriet en gang i blant, men det høres mer ut som om du fikk en bærbar med et dårlig batteri. Med vennlig hilsen Ok. Jeg lurer på å kjøpe en ny bærbar (det er jo litt slitsomt med en som ikke har batteri) Jeg er komplett idiot på dette, så her kommer skikkelig teskjespørsmål. Hva gjør jeg når jeg kommer hjem og skal bruke den? Stapper i batteriet og slår på? Kan jeg bruke den stort sett med strøm via ledning, men ha batteriet i uten at det gjør noe? Vil da likevel batteriet fungere om jeg må ta den med på reise og jeg ikke har strøm? Hvordan lader man egentlig batteriet? 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. mai 2010 Skrevet 23. mai 2010 Ok. Jeg lurer på å kjøpe en ny bærbar (det er jo litt slitsomt med en som ikke har batteri) Jeg er komplett idiot på dette, så her kommer skikkelig teskjespørsmål. Hva gjør jeg når jeg kommer hjem og skal bruke den? Stapper i batteriet og slår på? Kan jeg bruke den stort sett med strøm via ledning, men ha batteriet i uten at det gjør noe? Vil da likevel batteriet fungere om jeg må ta den med på reise og jeg ikke har strøm? Hvordan lader man egentlig batteriet? ' Hva gjør jeg når jeg kommer hjem og skal bruke den? Stapper i batteriet og slår på?'' Batteriet står fast i pc'n, du tar det ikke ut. ''Kan jeg bruke den stort sett med strøm via ledning, men ha batteriet i uten at det gjør noe?'' Ja, det er det alle gjør. ''Vil da likevel batteriet fungere om jeg må ta den med på reise og jeg ikke har strøm?'' Ja, men du må lade den etter en time eller litt mer, det varer ikke lenge. ''Hvordan lader man egentlig batteriet?'' Det lades når pc'n er koble til strøm. 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. mai 2010 Skrevet 23. mai 2010 ' Hva gjør jeg når jeg kommer hjem og skal bruke den? Stapper i batteriet og slår på?'' Batteriet står fast i pc'n, du tar det ikke ut. ''Kan jeg bruke den stort sett med strøm via ledning, men ha batteriet i uten at det gjør noe?'' Ja, det er det alle gjør. ''Vil da likevel batteriet fungere om jeg må ta den med på reise og jeg ikke har strøm?'' Ja, men du må lade den etter en time eller litt mer, det varer ikke lenge. ''Hvordan lader man egentlig batteriet?'' Det lades når pc'n er koble til strøm. ''Hva gjør jeg når jeg kommer hjem og skal bruke den? Stapper i batteriet og slår på?'' Batteriet står fast i pc'n, du tar det ikke ut. ''Kan jeg bruke den stort sett med strøm via ledning, men ha batteriet i uten at det gjør noe?'' Ja, det er det alle gjør. ''Vil da likevel batteriet fungere om jeg må ta den med på reise og jeg ikke har strøm?'' Ja, men du må lade den etter en time eller litt mer, det varer ikke lenge. ''Hvordan lader man egentlig batteriet?'' Det lades når pc'n er koble til strøm. 0 Siter
Sør Skrevet 23. mai 2010 Forfatter Skrevet 23. mai 2010 Ok. Jeg lurer på å kjøpe en ny bærbar (det er jo litt slitsomt med en som ikke har batteri) Jeg er komplett idiot på dette, så her kommer skikkelig teskjespørsmål. Hva gjør jeg når jeg kommer hjem og skal bruke den? Stapper i batteriet og slår på? Kan jeg bruke den stort sett med strøm via ledning, men ha batteriet i uten at det gjør noe? Vil da likevel batteriet fungere om jeg må ta den med på reise og jeg ikke har strøm? Hvordan lader man egentlig batteriet? Den kommer vanligvis med batteriet "stappet i", så plugg den inn, vent litt (i tilfellet batteriet er helt utladet), og så gjør du som du vil. PCen har en krets som sjekker batteriet ditt, og "fyller på" strøm når det trenger det. Noen PCer (som Lenovo) har et eget "batteritreningsprogram" som du kan kjøre fra tid til annen, bare for å lade ut og lade opp batteriet. Det er fint å gjøre av og til. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest bær og bar Skrevet 23. mai 2010 Skrevet 23. mai 2010 ' Hva gjør jeg når jeg kommer hjem og skal bruke den? Stapper i batteriet og slår på?'' Batteriet står fast i pc'n, du tar det ikke ut. ''Kan jeg bruke den stort sett med strøm via ledning, men ha batteriet i uten at det gjør noe?'' Ja, det er det alle gjør. ''Vil da likevel batteriet fungere om jeg må ta den med på reise og jeg ikke har strøm?'' Ja, men du må lade den etter en time eller litt mer, det varer ikke lenge. ''Hvordan lader man egentlig batteriet?'' Det lades når pc'n er koble til strøm. Tusen takk. Slik var det vitterlig ikke da jeg kjøpte min forrige, og det er da slett ikke så mange år siden. Da måtte jeg selv putte i batteriet da jeg kom hjem, og jeg tenkte jeg kanskje ødela det ved å la det være i maskina hele tiden. Det har i alle fall aldri fungert når jeg skulle noe sted uten strøm. Det sier bare at det er tomt Derfor var jeg redd for å gjøre samme feilen igjen. 0 Siter
Sør Skrevet 23. mai 2010 Forfatter Skrevet 23. mai 2010 Tusen takk. Slik var det vitterlig ikke da jeg kjøpte min forrige, og det er da slett ikke så mange år siden. Da måtte jeg selv putte i batteriet da jeg kom hjem, og jeg tenkte jeg kanskje ødela det ved å la det være i maskina hele tiden. Det har i alle fall aldri fungert når jeg skulle noe sted uten strøm. Det sier bare at det er tomt Derfor var jeg redd for å gjøre samme feilen igjen. Da har du fått et ødelagt batteri, som egentlig burde vært erstattet som reklamasjon. Bærbare i dag har gjerne en batterilevetid på 10 timer, selv om rundt 3 timer er vanligere. Hvis du planlegger å ta PCen med deg ofte, så vurdér å kjøpe en med innebygget 3G-modem (som en mobiltelefon). Da setter du bare et SIM-kort i PCen, og så er du på nett. Personlig anbefaler jeg Toshiba eller Lenovo PCer, ettersom de er kjent for å være pålitelige. Jeg har hatt Toshiba PCer siden 1996 (!) og har reist i Asia, Afrika og Latin-Amerika med dem, og har Lenovo på jobb nå. Med vennlig hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.