Gå til innhold

Diskuterer dere

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

mye politikk på hjemmebane?

Her i huset er det nesten ikke fred å få lenger. I dag gikk det på innvandring som så mange ganger før.

Sønn på 16 har krasse meninger og datteren på 19 er "Sør nr.2"

De minner meg litt om Kåre og Gro. Sønnen den rolige og irriterende Kåre og datteren den hissige Gro. I dag ble hun så sinna at hun begynte å gråte.

Nå er det like før jeg ber dem komme seg inn på dol, slik at jeg kan få fred i heimen ;-)

Ps. Sør, min datter ville elsket deg:-)

Skrevet

*glis*

Man lærer masse av å diskutere.

Men jeg er faktisk *veldig* rolig. Jeg eier ikke temperament, med mindre det er snakk om overgrep eller lignende saker. Samtidig så står jeg på mitt når det er nødvendig.

Man vinner mest på å "kjølig" presentere fakta.

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

*glis*

Men jeg er faktisk *veldig* rolig. Jeg eier ikke temperament, med mindre det er snakk om overgrep eller lignende saker. Samtidig så står jeg på mitt når det er nødvendig.

Med vennlig hilsen

''Men jeg er faktisk *veldig* rolig''

Ja, det er meningene deres som samsvarer på det meste.

Ellers har jeg inntrykk av at du er like rolig og irriterende som sønnen min, he he og dette er noe som irriterer henne grusomt :-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Ellers har jeg inntrykk av at du er like rolig og irriterende som sønnen min, he he og dette er noe som irriterer henne grusomt :-)

Mne siden dere er så enige hadde hun ikke irritert seg over deg.

Skrevet

Det som egentlig er "merkelig" er at i de fleste diskusjonene så er det egentlig synspunkt som er i tråd med Menneskerettighetene jeg forfekter. (Resten av tiden er det ting som MR ikke nevner.)

Ønsk datteren din (og sønnen også, for den saks skyld) lykke til.

Med vennlig hilsen

Gjest segunda
Skrevet

*glis*

Med vennlig hilsen

Jeg er nok det motsatte av deg Sør. Jeg har mye temperament og reagerer med følelser hele tiden:-) Siden jeg ofte er enig med deg er det interessant at du definerer deg som det motsatte;-)

Ellers diskuterer jeg poltikk alle dager, men det er mest i den private sfæren at jeg slipper temperamentet løs;-)

Skrevet

"Ps. Sør, min datter ville elsket deg:-)"

Det tviler jeg på.

Skrevet

"Ps. Sør, min datter ville elsket deg:-)"

Det tviler jeg på.

Ikke vis at du er sjalu på en 19-åring, Bobby. Jeg vet du elsker meg, så mye oppmerksomhet som du vier meg. Det skal nok gå så bra så!

*trøster*

Skrevet

''mye politikk på hjemmebane?

Her i huset er det nesten ikke fred å få lenger. I dag gikk det på innvandring som så mange ganger før.

Sønn på 16 har krasse meninger og datteren på 19 er "Sør nr.2"

De minner meg litt om Kåre og Gro. Sønnen den rolige og irriterende Kåre og datteren den hissige Gro. I dag ble hun så sinna at hun begynte å gråte.

Nå er det like før jeg ber dem komme seg inn på dol, slik at jeg kan få fred i heimen ;-)

Ps. Sør, min datter ville elsket deg:-)''

Kjenner meg igjen:-) Stort sett er det positivt med diskusjon rundt middagsbordet, men det hender det tar av, ja..

Har også en rolig sønn og hissig datter som diskuterer, men her er det sønnen som ville elska "Sør"s argumentasjon ;.)

Skrevet

Ikke vis at du er sjalu på en 19-åring, Bobby. Jeg vet du elsker meg, så mye oppmerksomhet som du vier meg. Det skal nok gå så bra så!

*trøster*

Sjalu og sjalu fru Blom. Jeg tror du overvurderer deg selv en smule....

Skrevet

Sjalu og sjalu fru Blom. Jeg tror du overvurderer deg selv en smule....

Hvordan vil du ellers forklare årsaken til at du skrev det du skrev?

Skrevet

Her er det jeg og sambo som diskuterer, men vi er nå stort sett enige.

Jeg diskuterer også med brødrene mine - igjen er vi stort sett enige.

Så det går ikke så hett for seg, selv om vi kan bli litt småsure i noen minutter de få gangene jeg og sambo ikke er helt på linje. Det går heldigvis fort over :)

Gjest forhånds
Skrevet

Hvordan vil du ellers forklare årsaken til at du skrev det du skrev?

At han er sjalu på DEG! Fordi en 19-åring er forelska i deg ;-)

Skrevet

Ja, vi snakker endel om politikk og (dags)aktuelle temaer hjemme. Jr. på 18 er også glad i å bryne meningene sine på oss.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Her er det jeg og sambo som diskuterer, men vi er nå stort sett enige.

Jeg diskuterer også med brødrene mine - igjen er vi stort sett enige.

Så det går ikke så hett for seg, selv om vi kan bli litt småsure i noen minutter de få gangene jeg og sambo ikke er helt på linje. Det går heldigvis fort over :)

Her går det ganske hett for seg men det hun ikke skjønner helt er at han smører tjukt på, bare for å tirre henne.

Han prøvde seg på meg før, men jeg har gjennomskuet han :-)

Skrevet

At han er sjalu på DEG! Fordi en 19-åring er forelska i deg ;-)

Det var, om ikke annet, et forsøk på en bedre forklaring.....

Skrevet

Mye og mye, fru Blom. Men det hender jo, og da er det jeg som lar meg hisse opp, vanligvis :o) Mannen lar seg sjelden vippe av pinnen, men han har en veldig anklagende og provoserende måte å formulere seg på til tider. De gangene vi er uenige ender jeg alltid opp noen desibel høyere enn jeg hadde tenkt.

:o)

Skrevet

Ungene har ikke begynt med slike diskusjoner enda. Min kjære og jeg kan nok diskutere, men vi er i bunn og grunn ganske enige om det meste :)

Kanskje det er litt greit å snakke om at man kan enes om å være uenige? Man kan ikke påtvinge noen sine meninger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...