Gå til innhold

Hvor lenge må jeg pese på sykkelen

Anbefalte innlegg

Gjest for å forbrenne en pose med smågodt?
Skrevet

Jeg har vært flink siden februar - har gått ned fra 76 til 66 kg:) Har TO kg igjen, men de siste dagene har jeg slurvet og vært bare delvis flink. Jeg har spist fornuftige måltider og jeg har jogget, MEN jeg har også skeiet ut med godteri - noe jeg hadde bestemt meg for å vente med til jeg var i mål.

Er alene hjemme med unger i kveld og har ikke anledning til å ta meg en joggings. Har ergometersykkel foran tv'n og tenkte jeg skulle kaste meg over den når den verste kvalmen etter godterispisinga har gitt seg. Hvor mange kcal er det i en middels stor pose med smågodt? Sånn cirka da selvsagt. Vi snakker sure, søte ting - og noen få sjokoladebiter.

Noen med litt peil?

Skrevet

Dersom du er så opphengt i dette at det gir deg følelsesmessige problemer å ha spist noen smuler ekstra. Så vil jeg si at du er i ferd med å utvikle et spiseproblem.

Kluet med vektnedgang og stabilitet er å kunne balansere kost/aktivitet over tid. Slik at man holder seg stabilt der man vil/bør være.

Og da har det null, nix, ingenting å si at man kooooooser seg forderva med noe godt en gang i mellom.

Glem hele greia! ;0)

Gjest for å forbrenne en pose..
Skrevet

Dersom du er så opphengt i dette at det gir deg følelsesmessige problemer å ha spist noen smuler ekstra. Så vil jeg si at du er i ferd med å utvikle et spiseproblem.

Kluet med vektnedgang og stabilitet er å kunne balansere kost/aktivitet over tid. Slik at man holder seg stabilt der man vil/bør være.

Og da har det null, nix, ingenting å si at man kooooooser seg forderva med noe godt en gang i mellom.

Glem hele greia! ;0)

Definitivt ikke noe problem jeg har, nei, men jeg ville nå målet mitt først:) Spiste godteri forrige helg også jeg.

Kanskje noen andre kan svare på sp.målet?

Gjest wegtw
Skrevet

Hvor mye betalte du for godteposen og hvor mye var det pr kg/hekto? Sjokolade er ca 500 kcal pr 100 gram og sukkergodteri er det litt mindre kcal i. 200 gram kan du fort ha spist og det tilsvarer 800-1000 kcal vil jeg tro. For å forbrenne dette må du antagelig sykle over en time, drive med hardt husarbeid eller lignende.

Skrevet

Dette synes jeg du skal ta helt med ro, dette gjør ingen ting så lenge det ikke skjer hver dag eller flere dager i uka. :o)

Ta deg en sykkeløkt om det gir deg bedre samvittighet, men ikke tenk på antall kalorier i posen vs. de du forbrenner på sykkelen.

Skrevet

Definitivt ikke noe problem jeg har, nei, men jeg ville nå målet mitt først:) Spiste godteri forrige helg også jeg.

Kanskje noen andre kan svare på sp.målet?

Det er umulig å si når vi ikke vet noe om hvor mange kcal det er i posen. :o) Men ifølge de fleste tabeller forbrenner man 666 kcal pr. time sykling med noe tempo, avhengig av vekten din.

Ifølge iform.nu bruker jeg ca. 1490 kcal på 45 km uansett om jeg bruker 2,5 eller 3 timer. Men så mange kalorier er det ikke i posen din vil jeg tro! En times sykling skulle holde tenker jeg.

Gjest for å forbrenne en pose...
Skrevet

Hvor mye betalte du for godteposen og hvor mye var det pr kg/hekto? Sjokolade er ca 500 kcal pr 100 gram og sukkergodteri er det litt mindre kcal i. 200 gram kan du fort ha spist og det tilsvarer 800-1000 kcal vil jeg tro. For å forbrenne dette må du antagelig sykle over en time, drive med hardt husarbeid eller lignende.

Tusen takk:)

Skrevet

Det er umulig å si når vi ikke vet noe om hvor mange kcal det er i posen. :o) Men ifølge de fleste tabeller forbrenner man 666 kcal pr. time sykling med noe tempo, avhengig av vekten din.

Ifølge iform.nu bruker jeg ca. 1490 kcal på 45 km uansett om jeg bruker 2,5 eller 3 timer. Men så mange kalorier er det ikke i posen din vil jeg tro! En times sykling skulle holde tenker jeg.

45 km burde være mer enn langt nok til kiosken for å kjøpe en ny pose med smågodt, og tilbake.

;-)

Med vennlig hilsen

Gjest for å forbrenne en pose..
Skrevet

45 km burde være mer enn langt nok til kiosken for å kjøpe en ny pose med smågodt, og tilbake.

;-)

Med vennlig hilsen

At det skal være så vanskelig å stå imot det søte..! Kan ikke ha det i huset uten å forgripe meg på det. Sier dette noe om karakteren min, tro?

Skrevet

At det skal være så vanskelig å stå imot det søte..! Kan ikke ha det i huset uten å forgripe meg på det. Sier dette noe om karakteren min, tro?

Da får du la være å ha det i huset. :o)

Gjest sukker er mitt kokain
Skrevet

Sånn er jeg også. Har sortert ut sjokoladebitene i en turmiks i går og nå har jeg spist 3 stykker eplekake.

Gjest forhånds
Skrevet

Jeg tar krom (fra helsekostbutikker). Det stabiliserer blodsukkeret og gjør at man får mindre søtsug. For meg har det hjulpet masse! :) Det hjelper ikke alle, men er verdt et forsøk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...