Gå til innhold

Har du fått fartsbot ved fotoboks?

Anbefalte innlegg

Gjest fartssynderen
Skrevet

Jeg VET jeg kjørte for fort, i alle fall 10 km/t i en 50 sone, jeg satt helt i min egen verden...

Dette er nå 2 uker siden...

Har du noen gang fått en slik bot, og hvor lang tid gikk det før du fikk boten? Håper det snart har gått for lang tid og at det ikke var kamera i boksen:o)

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

10

• morsan

7

• AAA

6

• Lillemus

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jo nå skal du høre her....

Først kom det et brev om at jeg hadde kjørt for fort, 96 km/t i 80 sone for å være nøyaktig. (Ja, det er direkte ufordragelig å plassere et sånn kamera i nedoverbakke i en tunnell....!) I brevet står det også at dessverre kan man ikke kan få tilsendt bildet. (Trist det, jeg ville selvsagt rammet det inn....)

Boten kom et par tre uker etterpå. 2800 sure kroner. Jadda.

Gjest bot og bedring
Skrevet

du må nok forvente deg en bot på omlag 3000 kroner

Gjest bot og bedring
Skrevet

Først kom det et brev om at jeg hadde kjørt for fort, 96 km/t i 80 sone for å være nøyaktig. (Ja, det er direkte ufordragelig å plassere et sånn kamera i nedoverbakke i en tunnell....!) I brevet står det også at dessverre kan man ikke kan få tilsendt bildet. (Trist det, jeg ville selvsagt rammet det inn....)

undersjøisk tunell??

Skrevet

Veldig undersjøisk. ;-)

candyqueen_83
Skrevet

Hvor lang tid gikk det før du fikk brevet da?

candyqueen_83
Skrevet

Det er ikke jeg som er trådstarter, men jeg lurer også ;O) Nå har det snart gått fire uker siden jeg TROR jeg kjørte for fort. Hehe

Skrevet

Hvor lang tid gikk det før du fikk brevet da?

Ja hva var det da.... Det må ha vært noen uker, for jeg hadde begynt å håpe at jeg bare hadde drømt at blitsen gikk av da jeg kjørte forbi..

candyqueen_83
Skrevet

Ja hva var det da.... Det må ha vært noen uker, for jeg hadde begynt å håpe at jeg bare hadde drømt at blitsen gikk av da jeg kjørte forbi..

Det var ikke noen blitz da jeg kjørte forbi, men jeg har hørt at de nye boksene ikke blinker.

Gjest bot og bedring
Skrevet

Det er ikke jeg som er trådstarter, men jeg lurer også ;O) Nå har det snart gått fire uker siden jeg TROR jeg kjørte for fort. Hehe

6 uker, de kan ikke ta deg hvis de ikke har fått med ansiktet ditt på bilde

candyqueen_83
Skrevet

6 uker, de kan ikke ta deg hvis de ikke har fått med ansiktet ditt på bilde

For svarte da :P

Skrevet

Hvis du ble tatt så blinket det godt! Nå skal det vel komme bokser hvor det blinker uansett mener jeg å ha lest, men jeg tror ikke de er montert ennå, ikke her i Trøndelag i alle fall.

Jeg har ikke fått bot nei, jeg vet hvor fotoboksene står og kjører pent og rolig forbi dem. :o) Men en gang var det nok på hengende håret, det var en lørdag morgen og jeg var helt alene på veien og i mine egne tanker, kom fra 80-sone over i 70-sone med fotoboks. Speedometeret viste 80, men det blinket ikke. Heldigvis.

candyqueen_83
Skrevet

Hvis du ble tatt så blinket det godt! Nå skal det vel komme bokser hvor det blinker uansett mener jeg å ha lest, men jeg tror ikke de er montert ennå, ikke her i Trøndelag i alle fall.

Jeg har ikke fått bot nei, jeg vet hvor fotoboksene står og kjører pent og rolig forbi dem. :o) Men en gang var det nok på hengende håret, det var en lørdag morgen og jeg var helt alene på veien og i mine egne tanker, kom fra 80-sone over i 70-sone med fotoboks. Speedometeret viste 80, men det blinket ikke. Heldigvis.

Så alle blinker? For jeg har hørt aat de nye ikke har blitz. Kun sånn liten blå lampe som nesten alltid blinker.

Jeg satt også i mine egne tanker akkurat denne kvelden, og jeg TROR jeg lå i rundt 90 i 80 sonen. Kom ikke på at jeg hadde kjørt forbi boksen før etter hundre meter omtrent.

Skrevet

Så alle blinker? For jeg har hørt aat de nye ikke har blitz. Kun sånn liten blå lampe som nesten alltid blinker.

Jeg satt også i mine egne tanker akkurat denne kvelden, og jeg TROR jeg lå i rundt 90 i 80 sonen. Kom ikke på at jeg hadde kjørt forbi boksen før etter hundre meter omtrent.

Jeg husker helt sikkert feil. :o) Min kjære gjorde samme bommerten for litt over 3 år siden da han skulle hente meg på jobb. *hehe* Det tok flere uker før brevet kom i posten ja.

Dette var like før jeg selv skulle begynne å kjøre og han brummet bare surt da jeg kom ut og satte meg inn i bilen:"Nå er det jaggu bra du snart begynner å kjøre sjøl for jeg ble tatt i fotoboksen på vei hit!" Om jeg lo? *hehe* Gjett om!

Skrevet

Blinket det? Hvis du blir fotografert, blinker det ganske så tydelig. Jeg vet ikke hvor mange uker det tar, tror det kan ta minst 4-6 uker.

Gjest Fartsfantomet.
Skrevet

Jeg fikk en telefon fra politiet 5 uker etter at det blinket. Måtte inn til avhør, og mistet førerkortet samt at jeg fikk bot og prikker.

Førerkortet måtte jeg levere når jeg var i avhør, der også identifisering var en del av moroa.

Gubben kjørte ikke riktig så fort forbi en boks noen år senere, da kom bota i posta en drøy måned etter missen. Han måtte ikke til avhør, da, og mistet heller ikke lappen.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg husker helt sikkert feil. :o) Min kjære gjorde samme bommerten for litt over 3 år siden da han skulle hente meg på jobb. *hehe* Det tok flere uker før brevet kom i posten ja.

Dette var like før jeg selv skulle begynne å kjøre og han brummet bare surt da jeg kom ut og satte meg inn i bilen:"Nå er det jaggu bra du snart begynner å kjøre sjøl for jeg ble tatt i fotoboksen på vei hit!" Om jeg lo? *hehe* Gjett om!

Jaja, jeg må jo bare betale uansett :o) Men jeg tenker alltid på om hva hvis jeg kjørte fortere og ikke tenkte over det. Da ryker lappen. Men det skal jo litt til for det. Ikke noe naturlig sted å kjøre såpass fort på.

Skrevet

Ah.Da vet jeg hva jeg må ut med ca om noen uker... kjørte for fort natt til søndag forrige helg. Tåpelig tabbe egentlig, det regnet og var dårlig sikt. Og så er det et lite stykke 80 mellom to 100 soner... Regner med jeg var rundt 97-98 km.

Jaja. En gang måtte vel bli den første.

Gjest bot og bedring
Skrevet

Ah.Da vet jeg hva jeg må ut med ca om noen uker... kjørte for fort natt til søndag forrige helg. Tåpelig tabbe egentlig, det regnet og var dårlig sikt. Og så er det et lite stykke 80 mellom to 100 soner... Regner med jeg var rundt 97-98 km.

Jaja. En gang måtte vel bli den første.

112 km/t er grensa for å miste lappen i 80, 42 i 30, 70 i 50, 84 i 60, 95 i 70, 126 i 90, 140 i 100

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...