Gå til innhold

hjemmelagede burgere til grillen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bedt folk på middag i morgen, og skulle ha kylligfilet og kyllinglår. Når jeg kommer ut i frysern er den store posen med kyllinglår borte. Så nå har jeg som kriseløsning funnet frem karbonadedeig og skal lage hjemmelagede burgere på grillen. Men har aldri gjort det før. Noen som har noen gode tips de vil dele?

Gjest Husmoderen
Skrevet

Jeg har funnet ut at det enkle er det beste: Bland inn salt, pepper og kanskje litt peppermix i karbonadedeigen, og lag så store kjøttkaker som du klemmer flate.

Går ned på virkelig høykant her i huset, i alle fall. :-)

Skrevet

Så det du sier er at du har frosne kyllinglår på rømmen i huset ditt?

Tør du sove i natt?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Så det du sier er at du har frosne kyllinglår på rømmen i huset ditt?

Tør du sove i natt?

Med vennlig hilsen

He, he. Mistenker både mann og barn for å ha vært på snokern mens jeg har vært borte på kurs et par dager. Men de er begge borte nå så jeg får ikke konfrontert dem med den store forbrytelsen!

Og selvfølgelig burde jo jeg, som den gode husmor jeg liksom skal være, sjekket at de fremdeles lå i frysern før jeg dro og handlet på lørdag. Men det gjorde jeg ikke, og vi får syv gjester til middag i morgen.

Skrevet

Bland gjerne i noen biter hakket løk og paprika, det er kjempegodt!

Og så tror jeg det er lurt og grille de på litt folie først, de har lett for og henge seg litt opp i risten hvis de ikke er frosne...

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg blander ofte i ett egg eller to, gjerne finhakket løk, litt vann. Godt med krydder, paprika, hvitløk, salt, pepper osv. Jeg har noen ganger litt worchestershiresaus i, da krydrer jeg ikke så mye.

Lag kaker og grill. Nammenam!

Skrevet

Bland gjerne i noen biter hakket løk og paprika, det er kjempegodt!

Og så tror jeg det er lurt og grille de på litt folie først, de har lett for og henge seg litt opp i risten hvis de ikke er frosne...

ok, Takk, det skal jeg huske på.

candyqueen_83
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1274647418' post='4365424]

Jeg blander ofte i ett egg eller to, gjerne finhakket løk, litt vann. Godt med krydder, paprika, hvitløk, salt, pepper osv. Jeg har noen ganger litt worchestershiresaus i, da krydrer jeg ikke så mye.

Akkurat slik jeg også lager dem. Kjempegodt med worchestersaus i.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1274647418' post='4365424]

''Jeg blander ofte i ett egg eller to, gjerne finhakket løk, litt vann. Godt med krydder, paprika, hvitløk, salt, pepper osv. Jeg har noen ganger litt worchestershiresaus i, da krydrer jeg ikke så mye.

– Shira :o)''

Har du rappa oppskrifta mi ;.-)

Skrevet

Akkurat slik jeg også lager dem. Kjempegodt med worchestersaus i.

Ja, det gir ekstra god smak. Tror jeg må ha hamburger en dag, lenge siden sist.

Skrevet

''Jeg blander ofte i ett egg eller to, gjerne finhakket løk, litt vann. Godt med krydder, paprika, hvitløk, salt, pepper osv. Jeg har noen ganger litt worchestershiresaus i, da krydrer jeg ikke så mye.

Jepp, jeg snek meg inn og stjal den ;o)

Skrevet

Bruker dere ikke litt brød eller kavring i?

Skrevet

Bruker dere ikke litt brød eller kavring i?

Jeg gjør ikke det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...