Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva smaker disse ostene? Er de sterke eller milde? Jeg er ikke så veldig glad i hvite oster, vanlig norvegia går an, men jarlsberg var ikke noe god. Og hva koster et sånt lite "nett" med babybel?

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

18

• morsan

7

• Axcia

6

• candyqueen_83

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vet ikke hva de smaker, men minstejenta her elsker de... Men de er dyre syns jeg! Et lite nett koster over 30,-

Skrevet

Vet ikke hva de smaker, men minstejenta her elsker de... Men de er dyre syns jeg! Et lite nett koster over 30,-

Blir en bra kilospris det, det ser ut til å være 5 stk i ett nett, blir i overkant av 6,- pr. ost da.

Snuser litt på lavkarbokost (av helsemessige årsaker, ikke vekt) og prøver å finne alternativer i matpakka. :o)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Smaken er mild.

Koster ca 35 kr for ett slikt nett. Jeg er veldig glad i babybeloster, spiser det ofte sammen med spekeskinke, salat osv. Guttungen liker dem også, supre og ha med som noe lite snadder. Dyrt er det, så vi kjøper ikke så ofte.

candyqueen_83
Skrevet

De er milde. Mye mer kremete enn vanlig gulost, men fortsatt en fast ost hvis du skjønner.

Skrevet

De er milde. Mye mer kremete enn vanlig gulost, men fortsatt en fast ost hvis du skjønner.

Må prøves skjønner jeg! :o) Høres jo gode ut.

Gjest forhånds
Skrevet

De er supergode! :-))))) Veldig milde. Myke og mye bedre enn vanlig ost synes jeg.

Skrevet

De er supergode! :-))))) Veldig milde. Myke og mye bedre enn vanlig ost synes jeg.

Spennende! Må bli flinkere i ostedisken uansett tror jeg, det finnes sikkert masse gode oster som jeg aldri har prøvd!

Skrevet

Nam nam osten sin det! *nikker* Det er sånn mauleost!

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1274647297' post='4365417]

Smaken er mild.

Koster ca 35 kr for ett slikt nett. Jeg er veldig glad i babybeloster, spiser det ofte sammen med spekeskinke, salat osv. Guttungen liker dem også, supre og ha med som noe lite snadder. Dyrt er det, så vi kjøper ikke så ofte.

Skal testes på tirsdag når butikkene er åpne som vanlig igjen! :o)

Skrevet

Nam nam osten sin det! *nikker* Det er sånn mauleost!

Så bra! *Gleder seg*

Skrevet

''Hva smaker disse ostene? Er de sterke eller milde? Jeg er ikke så veldig glad i hvite oster, vanlig norvegia går an, men jarlsberg var ikke noe god. Og hva koster et sånt lite "nett" med babybel?''

Som fleire andre påpeker, er de forholdsvis dyre.

Min erfaring er at de smaker "hard greddost", ingen av mine barn har likt dem - men vi er ikke representative :-)

Skrevet

''Hva smaker disse ostene? Er de sterke eller milde? Jeg er ikke så veldig glad i hvite oster, vanlig norvegia går an, men jarlsberg var ikke noe god. Og hva koster et sånt lite "nett" med babybel?''

Som fleire andre påpeker, er de forholdsvis dyre.

Min erfaring er at de smaker "hard greddost", ingen av mine barn har likt dem - men vi er ikke representative :-)

''Min erfaring er at de smaker "hard greddost", ingen av mine barn har likt dem - men vi er ikke representative :-)''

Jeg har aldri smakt greddost heller. :o) Gir dem en sjanse jeg, forhåpentligvis blir jeg gledelig overrasket!

candyqueen_83
Skrevet

''Min erfaring er at de smaker "hard greddost", ingen av mine barn har likt dem - men vi er ikke representative :-)''

Jeg har aldri smakt greddost heller. :o) Gir dem en sjanse jeg, forhåpentligvis blir jeg gledelig overrasket!

Har du ikke smakt gräddost engang? Da tror jeg virkelig det er på tide å ta en tur til ostedisken ja :o)

Skrevet

Spennende! Må bli flinkere i ostedisken uansett tror jeg, det finnes sikkert masse gode oster som jeg aldri har prøvd!

''Må bli flinkere i ostedisken uansett tror jeg, det finnes sikkert masse gode oster som jeg aldri har prøvd!''

Jeg kan også utvide min ostehorisont. Den er temmelig begrenset pr dags dato. Jeg er kjedelig, og kjøper bare det som jeg vet blir spist: hvitost og brunost.

Gjest tantebarna elsker dem
Skrevet

Det er snacks-ost det! :) Nam-nam for de som liker milde faste oster.

Skrevet

Hmm, får ikke til aksenter over bokstavene :-( "Greddost" er dansk fløteost.Vi elsker ost og bruker det uforholdsmessig mye, men "smaken er som baken", heldigvis ;.)

Skrevet

''Må bli flinkere i ostedisken uansett tror jeg, det finnes sikkert masse gode oster som jeg aldri har prøvd!''

Jeg kan også utvide min ostehorisont. Den er temmelig begrenset pr dags dato. Jeg er kjedelig, og kjøper bare det som jeg vet blir spist: hvitost og brunost.

*haha* Bra at det ikke er bare meg! :o)

Særlig sånne små porsjonsoster er praktiske om jeg skal ha dem i matboksen. Store oster er det ingen vits å kjøpe her i huset, de mugner før de blir spist opp, bortsett fra innherredsosten til jentungen, men det er ikke akkurat lavkarbomat da.

Skrevet

Det er snacks-ost det! :) Nam-nam for de som liker milde faste oster.

Da passer den sikkert for meg! *nikker ivrig*

Skrevet

Har du ikke smakt gräddost engang? Da tror jeg virkelig det er på tide å ta en tur til ostedisken ja :o)

Jeg er totalt nybegynner når det kommer til ost. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...