Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest segunda
Skrevet

''Må bli flinkere i ostedisken uansett tror jeg, det finnes sikkert masse gode oster som jeg aldri har prøvd!''

Jeg kan også utvide min ostehorisont. Den er temmelig begrenset pr dags dato. Jeg er kjedelig, og kjøper bare det som jeg vet blir spist: hvitost og brunost.

De som ikke tør ta sjanser blir ofte kjedelige i hverdagen. Det å spise forskjellige oster er ikke vanskelig.

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

18

• morsan

7

• Axcia

6

• candyqueen_83

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

*haha* Bra at det ikke er bare meg! :o)

Særlig sånne små porsjonsoster er praktiske om jeg skal ha dem i matboksen. Store oster er det ingen vits å kjøpe her i huset, de mugner før de blir spist opp, bortsett fra innherredsosten til jentungen, men det er ikke akkurat lavkarbomat da.

For flere år siden brukte jeg å kjøpe sånne taffeloster i små trekanter (porsjoner). Kanskje de finnes fortsatt?

Skrevet

De som ikke tør ta sjanser blir ofte kjedelige i hverdagen. Det å spise forskjellige oster er ikke vanskelig.

Tro meg - Axcia er _ikke_ kjedelig i hverdagen! :o)

Jeg derimot er nok rene sovemedisinen til tider. *hehe*

Skrevet

For flere år siden brukte jeg å kjøpe sånne taffeloster i små trekanter (porsjoner). Kanskje de finnes fortsatt?

Det tror jeg de gjør - må sjekkes over helgen ja.

Gjest segunda
Skrevet

Tro meg - Axcia er _ikke_ kjedelig i hverdagen! :o)

Jeg derimot er nok rene sovemedisinen til tider. *hehe*

Kjenner dere hverandre?

Gjest tantebarna elsker dem
Skrevet

Hmm, får ikke til aksenter over bokstavene :-( "Greddost" er dansk fløteost.Vi elsker ost og bruker det uforholdsmessig mye, men "smaken er som baken", heldigvis ;.)

grädd = fløte på svensk ;)

http://no.wikipedia.org/wiki/Gr%C3%A4ddost

Min favorittost.

I DK kalles den flødehavarti :)

Skrevet

Jeg liker dem, men det er neppe veiledende for deg, for vi deler ikke samme smak mht Jarlsberg :-)

Men vi deler smak når det gjelder Norvegia, da, for det er en ost som jeg pgså mener (bare) "går an"!

Skrevet

Kjenner dere hverandre?

Litt. :o)

Skrevet

''Min erfaring er at de smaker "hard greddost", ingen av mine barn har likt dem - men vi er ikke representative :-)''

Jeg har aldri smakt greddost heller. :o) Gir dem en sjanse jeg, forhåpentligvis blir jeg gledelig overrasket!

Har ikke smakt gräddost?? *tenker litt ekstra mye på hvor snodi folk kan være*

Skrevet

*humrer*

Gjest tantebarna elsker dem
Skrevet

Jeg liker dem, men det er neppe veiledende for deg, for vi deler ikke samme smak mht Jarlsberg :-)

Men vi deler smak når det gjelder Norvegia, da, for det er en ost som jeg pgså mener (bare) "går an"!

Jarlsberg smaker dritt! :(

:)

Nesten like ille som brunost!

og ja.... jeg er ikke norsk ;))

Skrevet

Har ikke smakt gräddost?? *tenker litt ekstra mye på hvor snodi folk kan være*

Nei, men jeg er veldig glad i philadelphiaost. Om jeg får den på knekkebrød eller til eplebiter f.eks., på brødskive får jeg den ikke ned, da blir det noe rart med den samlede konsistensen.

Skrevet

*haha* Bra at det ikke er bare meg! :o)

Særlig sånne små porsjonsoster er praktiske om jeg skal ha dem i matboksen. Store oster er det ingen vits å kjøpe her i huset, de mugner før de blir spist opp, bortsett fra innherredsosten til jentungen, men det er ikke akkurat lavkarbomat da.

''Særlig sånne små porsjonsoster er praktiske om jeg skal ha dem i matboksen. ''

Og kan også ligge bare i veska, for den saks skyld. Den der vokslignende røde greia rundt beskyttende greia rundt gjør at ostene kan liggee i dagstemperatur i 10 dager.

Skrevet

Jarlsberg smaker dritt! :(

:)

Nesten like ille som brunost!

og ja.... jeg er ikke norsk ;))

''Jarlsberg smaker dritt! :( ''

Wow! Imponert over erfarings-/sammenligningsgrunnlaget! ;-)

Skrevet

''Særlig sånne små porsjonsoster er praktiske om jeg skal ha dem i matboksen. ''

Og kan også ligge bare i veska, for den saks skyld. Den der vokslignende røde greia rundt beskyttende greia rundt gjør at ostene kan liggee i dagstemperatur i 10 dager.

''Og kan også ligge bare i veska, for den saks skyld. Den der vokslignende røde greia rundt beskyttende greia rundt gjør at ostene kan liggee i dagstemperatur i 10 dager.''

På dag 11 er de muligens litt hårete m/grønnstenk? ;-)

Gjest tantebarna elsker dem (ikke Jarslberg og brunost)
Skrevet

''Jarlsberg smaker dritt! :( ''

Wow! Imponert over erfarings-/sammenligningsgrunnlaget! ;-)

He He

Enkelte ting trenger man bare å smake én gang for å skjønne at det smaker fryktelig ;) Når jeg ufrivillig får Jarlsberg i munnen er det rett før jeg brekker meg (ikke alltid man kan SE at det er Jarlsberg) ;)

Brunosten har jeg forsøkt meg på i de fleste varianter og den ene er verre en den andre *grøsser*

Skrevet

''Og kan også ligge bare i veska, for den saks skyld. Den der vokslignende røde greia rundt beskyttende greia rundt gjør at ostene kan liggee i dagstemperatur i 10 dager.''

På dag 11 er de muligens litt hårete m/grønnstenk? ;-)

Neppe :-) kan sikkert foortsatt spises, men en viss mulighet for at de blir sure om ikke så lenge, skulle jeg tro?

candyqueen_83
Skrevet

''Min erfaring er at de smaker "hard greddost", ingen av mine barn har likt dem - men vi er ikke representative :-)''

Jeg har aldri smakt greddost heller. :o) Gir dem en sjanse jeg, forhåpentligvis blir jeg gledelig overrasket!

Har du smakt Creme Cherie? Jeg syns den er kjempegod, men den er også mild. Men en svak smak av kirsebær. Passer godt til å skjære av en trekant og ha i matpakke. Samme med brie og camembert. Kan pakkes i alu.folie.

Skrevet

Neppe :-) kan sikkert foortsatt spises, men en viss mulighet for at de blir sure om ikke så lenge, skulle jeg tro?

Best å oppbevare i kjøleskap fram til konsumdato, tror jeg :-)

Skrevet

Best å oppbevare i kjøleskap fram til konsumdato, tror jeg :-)

Kan jo være kjekt å ha med seg på ferie der man ikke har tilgaang til kjøleskap :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...