Gjest pinlig og ikke vite Skrevet 24. mai 2010 Skrevet 24. mai 2010 Hva skjedde egentlig i pinsen? Har pinsen noe med pinsevenner å gjøre? 0 Siter
brilleslangen Skrevet 24. mai 2010 Skrevet 24. mai 2010 fikk spørsmålet av en av ungene i går, og jeg ante ikke, men svarte at jeg troddedet hadde sammenheng med påsken. et raskt søk på google med ordet pinse avslørte at jeg var inne på noe.. Det er en kristen høytid basert på at den hellige ånd kom 49? dager etter kristu oppstandelse... tror jeg det var... 0 Siter
Sør Skrevet 24. mai 2010 Skrevet 24. mai 2010 Google og Wiki er fine dyr! ;-) Det tok meg 5 sekunder å finne denne: http://no.wikipedia.org/wiki/Pinse 0 Siter
Sør Skrevet 24. mai 2010 Skrevet 24. mai 2010 fikk spørsmålet av en av ungene i går, og jeg ante ikke, men svarte at jeg troddedet hadde sammenheng med påsken. et raskt søk på google med ordet pinse avslørte at jeg var inne på noe.. Det er en kristen høytid basert på at den hellige ånd kom 49? dager etter kristu oppstandelse... tror jeg det var... http://no.wikipedia.org/wiki/Pinse Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest pinlig og ikke vite Skrevet 24. mai 2010 Skrevet 24. mai 2010 fikk spørsmålet av en av ungene i går, og jeg ante ikke, men svarte at jeg troddedet hadde sammenheng med påsken. et raskt søk på google med ordet pinse avslørte at jeg var inne på noe.. Det er en kristen høytid basert på at den hellige ånd kom 49? dager etter kristu oppstandelse... tror jeg det var... Men hvorfor feirer vi da Kristihimmelsfartsdag?. Jeg trodde kristihimmelfartsdag var den dagen Jesus forlot jorden. 0 Siter
Sør Skrevet 24. mai 2010 Skrevet 24. mai 2010 Men hvorfor feirer vi da Kristihimmelsfartsdag?. Jeg trodde kristihimmelfartsdag var den dagen Jesus forlot jorden. Kristihimmelfartsdag er den påståtte "farer opp til himmelen". I Pinsen fant den Hellige Ånd ut at han ville ned til jorden. Personlig synes jeg det hadde vært mye enklere hvis de bare hadde bestemt seg for hvor de ville være. Med vennlig hilsen 0 Siter
morsan Skrevet 24. mai 2010 Skrevet 24. mai 2010 PiNse? Trodde det var piLse, det het... Forøvrig synes jeg det er mye mer pinlig ikke å beherske bruken av og/å...;-) 0 Siter
morsan Skrevet 24. mai 2010 Skrevet 24. mai 2010 Kristihimmelfartsdag er den påståtte "farer opp til himmelen". I Pinsen fant den Hellige Ånd ut at han ville ned til jorden. Personlig synes jeg det hadde vært mye enklere hvis de bare hadde bestemt seg for hvor de ville være. Med vennlig hilsen ''Personlig synes jeg det hadde vært mye enklere hvis de bare hadde bestemt seg for hvor de ville være.'' Og det sier du som stadig vekk argumenterer for at folk reise mer! Tsk tsk... 0 Siter
morsan Skrevet 24. mai 2010 Skrevet 24. mai 2010 Det skjedde noe med et pinnsvin. Ånie, ikke Bolla vel? 0 Siter
cathlin Skrevet 24. mai 2010 Skrevet 24. mai 2010 Ånie, ikke Bolla vel? Jo. Bolla. Det skjedde noe traumatisk med henne. 0 Siter
cathlin Skrevet 24. mai 2010 Skrevet 24. mai 2010 Ånie, ikke Bolla vel? Jeg venter forresten på at du skal svare meg på innlegget under. 0 Siter
morsan Skrevet 24. mai 2010 Skrevet 24. mai 2010 Jo. Bolla. Det skjedde noe traumatisk med henne. What?? Glemte fuglene å starte vekkerklokkekoret slik at Bolla forsov seg? Eller lugget mamma ekstra hardt da hun børstet piggene?? Eller var museflesket harsk og bringebærene mugne??? *må til bunns i denne saken* 0 Siter
morsan Skrevet 24. mai 2010 Skrevet 24. mai 2010 Jeg venter forresten på at du skal svare meg på innlegget under. Jadda masa! Consider it done! 0 Siter
cathlin Skrevet 24. mai 2010 Skrevet 24. mai 2010 What?? Glemte fuglene å starte vekkerklokkekoret slik at Bolla forsov seg? Eller lugget mamma ekstra hardt da hun børstet piggene?? Eller var museflesket harsk og bringebærene mugne??? *må til bunns i denne saken* Hun gikk seg vill på vei til skolen og møtte en skilpadde. Skilpadden tok henne med til underverdenen, ned i underjordiske ganger som førte til en stor hage der det bodde en sjaman. Sammen deltok de på en trommereise. Bolla fant kraftdyret sitt som var en maur og skjønte at hun måtte gå livets skole. Dette ble altså et vendepunkt i hennes liv fra den trygge tilværelsen hjemme hos moren og inn i de voksnes rekker, med identitetsproblemer, vanskelige valg og å finne sin plass i tilværelsen. 0 Siter
Sør Skrevet 24. mai 2010 Skrevet 24. mai 2010 ''Personlig synes jeg det hadde vært mye enklere hvis de bare hadde bestemt seg for hvor de ville være.'' Og det sier du som stadig vekk argumenterer for at folk reise mer! Tsk tsk... Joda, men ikke som astronauter! ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter
frosken Skrevet 24. mai 2010 Skrevet 24. mai 2010 Hun gikk seg vill på vei til skolen og møtte en skilpadde. Skilpadden tok henne med til underverdenen, ned i underjordiske ganger som førte til en stor hage der det bodde en sjaman. Sammen deltok de på en trommereise. Bolla fant kraftdyret sitt som var en maur og skjønte at hun måtte gå livets skole. Dette ble altså et vendepunkt i hennes liv fra den trygge tilværelsen hjemme hos moren og inn i de voksnes rekker, med identitetsproblemer, vanskelige valg og å finne sin plass i tilværelsen. Hehe... 0 Siter
frosken Skrevet 24. mai 2010 Skrevet 24. mai 2010 What?? Glemte fuglene å starte vekkerklokkekoret slik at Bolla forsov seg? Eller lugget mamma ekstra hardt da hun børstet piggene?? Eller var museflesket harsk og bringebærene mugne??? *må til bunns i denne saken* Etter å ha lest cathlins fortelling, så skjønner jeg at hun burde startet en karriere som fantasiforfatter for barn. 0 Siter
Sør Skrevet 24. mai 2010 Skrevet 24. mai 2010 Etter å ha lest cathlins fortelling, så skjønner jeg at hun burde startet en karriere som fantasiforfatter for barn. Tja - det hun skriver er jo ikke såååå mye mer fantasifullt enn en Hellig Ånd som kommer ned som flammer, og får disiplene til å tale i tunger... Mao. hun kan like gjerne starte en ny religion for voksne også! ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.