Gå til innhold

Hvorfor feirer vi pinse?

Anbefalte innlegg

Gjest pinlig og ikke vite
Skrevet

Hva skjedde egentlig i pinsen? Har pinsen noe med pinsevenner å gjøre?

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

11

• morsan

6

• cathlin

4

• frosken

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

brilleslangen
Skrevet

fikk spørsmålet av en av ungene i går, og jeg ante ikke, men svarte at jeg troddedet hadde sammenheng med påsken. et raskt søk på google med ordet pinse avslørte at jeg var inne på noe.. Det er en kristen høytid basert på at den hellige ånd kom 49? dager etter kristu oppstandelse... tror jeg det var...

Skrevet

fikk spørsmålet av en av ungene i går, og jeg ante ikke, men svarte at jeg troddedet hadde sammenheng med påsken. et raskt søk på google med ordet pinse avslørte at jeg var inne på noe.. Det er en kristen høytid basert på at den hellige ånd kom 49? dager etter kristu oppstandelse... tror jeg det var...

http://no.wikipedia.org/wiki/Pinse

Med vennlig hilsen

Gjest pinlig og ikke vite
Skrevet

Men hvorfor feirer vi da Kristihimmelsfartsdag?. Jeg trodde kristihimmelfartsdag var den dagen Jesus forlot jorden.

Skrevet

Men hvorfor feirer vi da Kristihimmelsfartsdag?. Jeg trodde kristihimmelfartsdag var den dagen Jesus forlot jorden.

Kristihimmelfartsdag er den påståtte "farer opp til himmelen".

I Pinsen fant den Hellige Ånd ut at han ville ned til jorden.

Personlig synes jeg det hadde vært mye enklere hvis de bare hadde bestemt seg for hvor de ville være.

Med vennlig hilsen

Skrevet

PiNse? Trodde det var piLse, det het...

Forøvrig synes jeg det er mye mer pinlig ikke å beherske bruken av og/å...;-)

Skrevet

Kristihimmelfartsdag er den påståtte "farer opp til himmelen".

I Pinsen fant den Hellige Ånd ut at han ville ned til jorden.

Personlig synes jeg det hadde vært mye enklere hvis de bare hadde bestemt seg for hvor de ville være.

Med vennlig hilsen

''Personlig synes jeg det hadde vært mye enklere hvis de bare hadde bestemt seg for hvor de ville være.''

Og det sier du som stadig vekk argumenterer for at folk reise mer! Tsk tsk...

Skrevet

Det skjedde noe med et pinnsvin.

Ånie, ikke Bolla vel?

Skrevet

Ånie, ikke Bolla vel?

Jo. Bolla. Det skjedde noe traumatisk med henne.

Skrevet

Ånie, ikke Bolla vel?

Jeg venter forresten på at du skal svare meg på innlegget under.

Skrevet

Jo. Bolla. Det skjedde noe traumatisk med henne.

What??

Glemte fuglene å starte vekkerklokkekoret slik at Bolla forsov seg? Eller lugget mamma ekstra hardt da hun børstet piggene?? Eller var museflesket harsk og bringebærene mugne???

*må til bunns i denne saken*

Skrevet

Jeg venter forresten på at du skal svare meg på innlegget under.

Jadda masa! Consider it done!

Skrevet

What??

Glemte fuglene å starte vekkerklokkekoret slik at Bolla forsov seg? Eller lugget mamma ekstra hardt da hun børstet piggene?? Eller var museflesket harsk og bringebærene mugne???

Hun gikk seg vill på vei til skolen og møtte en skilpadde. Skilpadden tok henne med til underverdenen, ned i underjordiske ganger som førte til en stor hage der det bodde en sjaman. Sammen deltok de på en trommereise. Bolla fant kraftdyret sitt som var en maur og skjønte at hun måtte gå livets skole. Dette ble altså et vendepunkt i hennes liv fra den trygge tilværelsen hjemme hos moren og inn i de voksnes rekker, med identitetsproblemer, vanskelige valg og å finne sin plass i tilværelsen.

Skrevet

''Personlig synes jeg det hadde vært mye enklere hvis de bare hadde bestemt seg for hvor de ville være.''

Og det sier du som stadig vekk argumenterer for at folk reise mer! Tsk tsk...

Joda, men ikke som astronauter! ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hun gikk seg vill på vei til skolen og møtte en skilpadde. Skilpadden tok henne med til underverdenen, ned i underjordiske ganger som førte til en stor hage der det bodde en sjaman. Sammen deltok de på en trommereise. Bolla fant kraftdyret sitt som var en maur og skjønte at hun måtte gå livets skole. Dette ble altså et vendepunkt i hennes liv fra den trygge tilværelsen hjemme hos moren og inn i de voksnes rekker, med identitetsproblemer, vanskelige valg og å finne sin plass i tilværelsen.

Hehe...

Skrevet

What??

Etter å ha lest cathlins fortelling, så skjønner jeg at hun burde startet en karriere som fantasiforfatter for barn.

Skrevet

Etter å ha lest cathlins fortelling, så skjønner jeg at hun burde startet en karriere som fantasiforfatter for barn.

Tja - det hun skriver er jo ikke såååå mye mer fantasifullt enn en Hellig Ånd som kommer ned som flammer, og får disiplene til å tale i tunger...

Mao. hun kan like gjerne starte en ny religion for voksne også! ;-)

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...