Gå til innhold

Hotell i Paris. Forslag?

Anbefalte innlegg

mariaflyfly
Skrevet

Noen som har hotellforslag i Paris? Må være ganske sentralt og med aircondition. *Helt grønn*

Skrevet

www.accorhotels.com har i alle klasser og priser, fra Formula 1 (som har felles bad), til hotell i titusenkronersklassen.

Ibis og Novotel er helt greie. Det enkleste er å velge et hotel som er nær metroen. Velg innenfor Peripherique (eller i hvert fall ikke langt utenfor).

Med vennlig hilsen

Gjest frk.nips
Skrevet

Jeg har ikke bodd på hotell i Paris, men på hostel, da jeg var på interrail. Ingen gode forslag der altså. Da jeg var der traff vi parisere (heter det dét?) som sa at det ikke var noe vits i å ta metroen, fordi det gikk like mye tid i å gå opp og ned i tunellene, som det tog å gå. Går man, får man dessuten se mer av byen.

Gjest prust
Skrevet

Din heldiggris!

Nå er det 11,5 år siden sist jeg var i Paris.

Kan dessverre ikke noe om hotell der, men jeg vet om mange perler i den fantastiske byen! I alle fall det som var perler for 11-25 år siden :-) (huff så gammel jeg høres ut nå....)

Ser en her som fraråder deg å bruke metroen. Hvis det er korte avstander, er det jo greit å gå, men metroen er fantastisk effektiv når du skal på kryss og tvers av byen - jeg elsket den :-)

Skrevet

Jeg har bodd på flere hoteller i Paris, men flest ganger på dette:

http://www.hoteldulevant.com/

Det ligger midt i smørøyet i Latinerkvarteret. Det beste ville være å ha rom mot balgården, da gata kan være ganske livlig om kvelden.

Skrevet

Din heldiggris!

Nå er det 11,5 år siden sist jeg var i Paris.

Kan dessverre ikke noe om hotell der, men jeg vet om mange perler i den fantastiske byen! I alle fall det som var perler for 11-25 år siden :-) (huff så gammel jeg høres ut nå....)

Ser en her som fraråder deg å bruke metroen. Hvis det er korte avstander, er det jo greit å gå, men metroen er fantastisk effektiv når du skal på kryss og tvers av byen - jeg elsket den :-)

''men metroen er fantastisk effektiv når du skal på kryss og tvers av byen''

Enig!

Det blir uansett mye trasking når man er på byferie, så det kan være lurt å spare føttene litt ved å ta metroen innimmellom.

Gjest hvor du ikke må velge
Skrevet

Noen bydeler i Paris er preget av kraftig sosial uro. Det kan faktisk være farlig for turister å gå inn i disse bydelene. Du skal ikke så langt unna sentrum før du kommer til en sånn bydel. Undersøk dette først så du ikke havner på slike steder!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...