Sør Skrevet 24. mai 2010 Skrevet 24. mai 2010 Det er ofte snakk om hacking av kontoer (epost, facebook, osv.) og ofte skjer det fordi man velger veldig enkle passord, som er lette å gjette: for eksempel: etternavn2010, partnersnavn, og forskjellige kombinasjoner av barn, kjæreste, osv. Et passord bør ha store og små bokstaver, og gjerne noen tall, men det kan jo bli vanskelig å huske "ks77emabbsJE82" hver gang man skal logge på. I stedet bør man finne seg en setning man kan huske, og så velge de første bokstavene i hvert ord i setningen. Pass gjerne på å få med noen stedsnavn (store bokstaver), og en dato (tall). For eksempel: "Jeg vil gjerne reise til Paris 1. desember" blir "JvgrtP1d", som er et godt passord, og setningen er lett å huske. Med vennlig hilsen 0 Siter
-ssi Skrevet 24. mai 2010 Skrevet 24. mai 2010 Min lillesøster har en annen genial metode. Hun gjør om alle bokstaver som også er romertall i navnet sitt til vanlige tall. Hilde blir da f.eks. H150500e. 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 24. mai 2010 Skrevet 24. mai 2010 Likte også denne ideen. Har _mange_ passord. Får vel ramse opp alle mine ønske-reise-mål da. ;-) 0 Siter
org Skrevet 24. mai 2010 Skrevet 24. mai 2010 Likte også denne ideen. Har _mange_ passord. Får vel ramse opp alle mine ønske-reise-mål da. ;-) :-))) 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 24. mai 2010 Skrevet 24. mai 2010 :-))) LOL Ja, her blir det passord nok! :-))) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.