Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gode forsalg til en ukes ferie i Norge, gjerne lavbudsjett, vi er to voksne og en gutt på 12 år. Vi er ikke så spesielt spreke så det er uaktuelt f.eks å gå fra hytte til hytte i fjellet. Ferien er midt i juli og det bør være noe som kan fenge en vitebegjærlig 12-åring.

Skrevet

Du kan jo sjekke om Teknisk Muséum og alle de andre muséene i Oslo er åpne når dere skal feriere.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nå husker ikke jeg hvor dere bor, så jeg står i fare for å foreslå noe som er for langt eller for kort.

Sør foreslår Osloferie, det går selvsagt an. Tusenfryd, NRK opplevelsessenter og museene (som selvfølgelig er åpne) ++.

Bergen: Fløybanen, Ulriken, Akvariet og VilVite-senteret.

Her er det rimelig overnatting og dere kan lage mat selv hvis dere vil: http://www.bergen.info/jacobs-apartments-bergen.html

Lillehammer: OL-museet, hoppbakkene og bob-banen.

Alle disse byene kan lett kombineres med naturopplevelser uten at man trenger å være kjempesprek.

Ellers er København og Göteborg kjempegode alternativ, men da må dere over grensa...

Skrevet

Nå husker ikke jeg hvor dere bor, så jeg står i fare for å foreslå noe som er for langt eller for kort.

Sør foreslår Osloferie, det går selvsagt an. Tusenfryd, NRK opplevelsessenter og museene (som selvfølgelig er åpne) ++.

Bergen: Fløybanen, Ulriken, Akvariet og VilVite-senteret.

Her er det rimelig overnatting og dere kan lage mat selv hvis dere vil: http://www.bergen.info/jacobs-apartments-bergen.html

Lillehammer: OL-museet, hoppbakkene og bob-banen.

Alle disse byene kan lett kombineres med naturopplevelser uten at man trenger å være kjempesprek.

Ellers er København og Göteborg kjempegode alternativ, men da må dere over grensa...

Takk for tips, vi bor i Oslo. Aktivitetene i Bergen høres bra ut vi skal uansett vestover for å besøke familie.

Gjest fattigmor
Skrevet

Der var jeg på leirskole for 14 år siden eller noe. Mye spennende for barn der :o)

:0) Jeg klikket meg inn der helt tilfeldig...det må være en opplevelse for barn og unge ..med alle de fine tilbudene inkludert:o)

Gjest fra bergen
Skrevet

En uke i Bergen burde være mitt i blinken.

Skrevet

Takk for tips, vi bor i Oslo. Aktivitetene i Bergen høres bra ut vi skal uansett vestover for å besøke familie.

Ta toget til Göteborg, og bli en dag eller to der. Så kan dere ta toget videre til København (det er ikke mange timer). Det er nok mye man kan se/gjøre begge stedene, og ungene får besøkt to forskjellige land, og lærer litt om hvordan man reiser. Togbilletter kan bestilles billig på nett. La det bli en oppgave for dem å finne riktige tog, osv.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Ta toget til Göteborg, og bli en dag eller to der. Så kan dere ta toget videre til København (det er ikke mange timer). Det er nok mye man kan se/gjøre begge stedene, og ungene får besøkt to forskjellige land, og lærer litt om hvordan man reiser. Togbilletter kan bestilles billig på nett. La det bli en oppgave for dem å finne riktige tog, osv.

Med vennlig hilsen

Takk for forslaget Sør, det er noe å tenke på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...