Gå til innhold

gravid men en man som ikke er støttende

Anbefalte innlegg

Gjest larvik 30
Skrevet

Jeg er gravid i 8 uke ca. jeg å typen hadde planlagt dette. men nå som jeg endelig er gravid så får jeg ikke noe støtte på noen måter.. han vill ikke snakke om graviditet eller kjenne på magen fordi han syntes dette er rart. han virker rett å slett uinteressert. vi har kranglet endel den siste tiden å føler han vill utav forholdet. har sagt at det eneste jeg trenger er støtte å kos ifra han men han bryr seg ikke om det.han tenker ikke på at jeg trenger støtte. han vill kunn ha sex med meg , men ikke kos eller ting jeg føler jeg trenger.. er nesten sånn at jeg angrer på at jeg er gravid. for er hele tiden lei meg å såret. vet at det er hormoner inni bildet,men er mest lei meg for at han ikke er glad for at jeg er gravid eller er glad i meg lengre. syntes dette er rart da vi hadde planlagt dette.. klarer ikke glede meg for graviditeten under disse forholdene. for føler meg ensom etter at jeg ble gravid. hva er det jeg har gjort galt? er menn kanskje sånn generelt? er dette normalt?

Skrevet

Ja det er helt normalt. Han vet at du er gravid, men har ikke den fjerneste anelse eller følelse for det akkurat nå. Annet enn "hva i helvete har jeg gjort?!"

Han forstår ikke det som skjer med deg og stiller seg derfor uforstående og kald. Du bør ikke presse ham på disse tingene. Mange menn har overhodet ikke noe følese for barnet før de sitter med det fysisk i armene sine.

Det hele er skremmende og alle tankene kretser om det man har MISTET, fritid, sovemorgener, penger, venner, hobbyer osv. Og svært lite om alt man FÅR ved å få et barn. Fordi man stort sett bare opplever det på utsiden når andre får barn. Og de blir kjedelige, treige, møter aldri opp, ser herja og trøtte ut...

Mange kvinner blir sutrete og masete og forlanger at mannen skal skifte personlighet til omsorgsfull pappa OGSÅ for HENNE i det stikka er blå. Det fører mange forhold rett til helvete. Han opplever at jenta han alltid har kjent og vært glad i blir til en oppblåst mare som kun negger og aldri vil ha sex. Sånt kan sakte men sikkert sammen med angsten for det kommende foreldreskapet få menn til å stikke med halen mellom beina.

Et forberedende kurs i regi av familiekontoret etc kan være en svært god investering! Men ikke press fyren. La ham være, virkeligheten kommer til ham også smått om senn. Finn deg en venninne å sutre til. Eller mammaen din, om du har en som duger.

Gjest iijhkh
Skrevet

Ja det er helt normalt. Han vet at du er gravid, men har ikke den fjerneste anelse eller følelse for det akkurat nå. Annet enn "hva i helvete har jeg gjort?!"

Han forstår ikke det som skjer med deg og stiller seg derfor uforstående og kald. Du bør ikke presse ham på disse tingene. Mange menn har overhodet ikke noe følese for barnet før de sitter med det fysisk i armene sine.

Det hele er skremmende og alle tankene kretser om det man har MISTET, fritid, sovemorgener, penger, venner, hobbyer osv. Og svært lite om alt man FÅR ved å få et barn. Fordi man stort sett bare opplever det på utsiden når andre får barn. Og de blir kjedelige, treige, møter aldri opp, ser herja og trøtte ut...

Mange kvinner blir sutrete og masete og forlanger at mannen skal skifte personlighet til omsorgsfull pappa OGSÅ for HENNE i det stikka er blå. Det fører mange forhold rett til helvete. Han opplever at jenta han alltid har kjent og vært glad i blir til en oppblåst mare som kun negger og aldri vil ha sex. Sånt kan sakte men sikkert sammen med angsten for det kommende foreldreskapet få menn til å stikke med halen mellom beina.

Et forberedende kurs i regi av familiekontoret etc kan være en svært god investering! Men ikke press fyren. La ham være, virkeligheten kommer til ham også smått om senn. Finn deg en venninne å sutre til. Eller mammaen din, om du har en som duger.

Du fikk et bra svar fra EnolaGay. Det er mulig han trenger tid på seg til å venne seg til tanken på at han faktisk skal bli far. Også fedre kan få en anelse panikk. Gi han litt rom og ikke kleng for mye på den vordende faren, det er mange følelser som kan dukke opp i forbindelse med en graviditet både for mor og far. Ta han med deg på den første ultralyden, kanskje det å se babyen vil få han mer følelsesmessig engasjert? Det er ingen garantier for om han blir en god og engasjert far eller om forholdet deres ryker, men jeg vil anbefale deg å gi han litt tid, kanskje får han følelser for barnet etter at det er født (det gjør han sikkert). Det er tidlig i graviditeten enda og det kan hende han får mer forhold til barnet når magen din vokser. Så du får holde ut med dine hormoner og humørsvingninger. Hva med å gjøre noe hyggelig sammen som å dra ut og spise, pleie forholdet uten å snakke for mye om barnet? Lykke til :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...