Gå til innhold

Saltgruvene i Wieliczka

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har tatt heisen ned? Var den ekkel? Jeg har litt fobi, og vet ikke om jeg skal våge det.

Skrevet

Man tar ikke heisen ned, men går i trapper av treverk. Heis tar man opp av gruven. Den var rask og grei. Heiesen har plass til mange mennesker. Den har to etasjer og man går inn fra begge sider. Den har solid metallnetting i ytterveggene. Jeg synes ikke det var skummelt eller ekkelt, men at heistypen virket vel enkel. Sikkerheten var det ingenting å si på. Selv om gruven har 9 nivåer, er den bare åpen for turister på de tre øverste nivåene, det vi si ned til omtrent 125 meter under bakkenivå. Besøket kan anbefales. Det var mye fint og interessant å se.

Skrevet

Som andre sier, en går trapper ned, mange trapper:) Og heis opp igjen. Gikk helt greit det. Utrolig mye fint å se der. Huske en jakke/ genser for der er litt kjølig der nede selv om det er varm ute.

Gjest var i gruvene i fjor
Skrevet

Man tar ikke heisen ned, men går i trapper av treverk. Heis tar man opp av gruven. Den var rask og grei. Heiesen har plass til mange mennesker. Den har to etasjer og man går inn fra begge sider. Den har solid metallnetting i ytterveggene. Jeg synes ikke det var skummelt eller ekkelt, men at heistypen virket vel enkel. Sikkerheten var det ingenting å si på. Selv om gruven har 9 nivåer, er den bare åpen for turister på de tre øverste nivåene, det vi si ned til omtrent 125 meter under bakkenivå. Besøket kan anbefales. Det var mye fint og interessant å se.

''Selv om gruven har 9 nivåer, er den bare åpen for turister på de tre øverste nivåene, det vi si ned til omtrent 125 meter under bakkenivå.''

Det visste jeg ikke! Går gruven lenger ned enn til ballsalen altså?

Skrevet

''Selv om gruven har 9 nivåer, er den bare åpen for turister på de tre øverste nivåene, det vi si ned til omtrent 125 meter under bakkenivå.''

Det visste jeg ikke! Går gruven lenger ned enn til ballsalen altså?

Ja.

''Saltgruven teller 9 nivåer, som strekker seg helt til 327 meter under jorden.'' og

''Den samlede lengden av ganger utgjør over 300 kilometer, hvor 2 kilometer er åpnet for turister. Igjennom syv hundre år har bergmenn hogd ut 2040 underjordiske kamre her.''

http://no.wikipedia.org/wiki/Saltgruven_Wieliczka

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...