Gå til innhold

Mengele Zoo

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Jeg har slukt boka "Mengele Zoo" av Gert Nygårdshaug i pinsen, nettopp ferdig med den.

Må bare anbefale den!!!

Har faktisk aldri hørt om verken den eller forfatteren.... Men den ble i 2007 kåret til Norges beste bok noensinne.

Tankevekkende, skremmende og lærerik - og fengslende!

Gjest sjøstjerna
Skrevet

skulle spørre deg om hva den handlet om. Men jeg googlet det i stedet.

Og ja, jeg vil lese den. :-)

Gjest mengele zoo
Skrevet

jeg har ikke lest Mengele Zoo, men har lest litt annet av han. Synes han skriver greit, men de bøkene jeg har lest (husker selvfølgelig ikke hvilke) synes jeg har vært veldig preget av hans politiske ståsted.

Kanskje jeg skal gi han en ny sjanse med Mengele Zoo - den skal visst være annerledes enn mange av de andre.

Gjest prust
Skrevet

skulle spørre deg om hva den handlet om. Men jeg googlet det i stedet.

Og ja, jeg vil lese den. :-)

Ja, gjør det! Lenge siden jeg har slukt en bok sånn med hud og hår!

Gjest prust
Skrevet

jeg har ikke lest Mengele Zoo, men har lest litt annet av han. Synes han skriver greit, men de bøkene jeg har lest (husker selvfølgelig ikke hvilke) synes jeg har vært veldig preget av hans politiske ståsted.

Kanskje jeg skal gi han en ny sjanse med Mengele Zoo - den skal visst være annerledes enn mange av de andre.

Den er jo helt klart politisk da - men den setter jo fingeren på noe veldig viktig og sentralt: hvor avhengige vi menneskene er av at den økologiske balansen på jorda fungerer og ikke rokkeres for mye.

Og så er det jo noen sabla spark til kapitalismen da!

Jeg leste nå på nett at den er første bok i en trilogi, så jeg må nok på biblioteket og låne de to neste :-)

Gjest Litt pessi
Skrevet

Hadde nok litt vel høye forventninger til denne boka da jeg leste den og ble nok litt skuffet. Tenker også at det er en grunn til at mange ikke har hørt noe særlig om de andre to bøkene? Og hadde boka vært SÅÅ fantastisk, hvorfor er den ikke da mer populær i utlandet? Norges beste bok noen sinne bør jo bli lagt merke til der ute. Ikke minst vise interesse for å gjøre om boka til film.

Skrevet

Jeg liker bøkene til Gert Nygårdshaug godt. Jeg har også lest Afrodites basseng som er en av de andre i trilogien, men ikke Himmelblomsttreets muligheter. Jeg likte kanskje Afrodites basseng bedre enn Mengele Zoo.

Kriminalromanene hans kan også anbefales, de er annerledes enn andre kriminalromaner, men spennende nok:-)

Jeg synes det er litt kult med en forfatter som skriver litt politisk, ikke bare for å underholde.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Veldig god bok.

Prost Gotvins Geometri kan også anbefales.

Skrevet

Den er jo helt klart politisk da - men den setter jo fingeren på noe veldig viktig og sentralt: hvor avhengige vi menneskene er av at den økologiske balansen på jorda fungerer og ikke rokkeres for mye.

Og så er det jo noen sabla spark til kapitalismen da!

Jeg leste nå på nett at den er første bok i en trilogi, så jeg må nok på biblioteket og låne de to neste :-)

Hva heter alle tre bøkene, og i hvilken rekkefølge kommer de i?

Gjest prust
Skrevet

Hva heter alle tre bøkene, og i hvilken rekkefølge kommer de i?

1. Mengele Zoo

2. Himmelblomsttreets muligheter

3. Afrodites basseng

Skrevet

1. Mengele Zoo

2. Himmelblomsttreets muligheter

3. Afrodites basseng

Tusen takk:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...