Gjest prust Skrevet 24. mai 2010 Skrevet 24. mai 2010 Jeg har slukt boka "Mengele Zoo" av Gert Nygårdshaug i pinsen, nettopp ferdig med den. Må bare anbefale den!!! Har faktisk aldri hørt om verken den eller forfatteren.... Men den ble i 2007 kåret til Norges beste bok noensinne. Tankevekkende, skremmende og lærerik - og fengslende! 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 24. mai 2010 Skrevet 24. mai 2010 skulle spørre deg om hva den handlet om. Men jeg googlet det i stedet. Og ja, jeg vil lese den. :-) 0 Siter
Gjest mengele zoo Skrevet 24. mai 2010 Skrevet 24. mai 2010 jeg har ikke lest Mengele Zoo, men har lest litt annet av han. Synes han skriver greit, men de bøkene jeg har lest (husker selvfølgelig ikke hvilke) synes jeg har vært veldig preget av hans politiske ståsted. Kanskje jeg skal gi han en ny sjanse med Mengele Zoo - den skal visst være annerledes enn mange av de andre. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 24. mai 2010 Skrevet 24. mai 2010 skulle spørre deg om hva den handlet om. Men jeg googlet det i stedet. Og ja, jeg vil lese den. :-) Ja, gjør det! Lenge siden jeg har slukt en bok sånn med hud og hår! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 24. mai 2010 Skrevet 24. mai 2010 jeg har ikke lest Mengele Zoo, men har lest litt annet av han. Synes han skriver greit, men de bøkene jeg har lest (husker selvfølgelig ikke hvilke) synes jeg har vært veldig preget av hans politiske ståsted. Kanskje jeg skal gi han en ny sjanse med Mengele Zoo - den skal visst være annerledes enn mange av de andre. Den er jo helt klart politisk da - men den setter jo fingeren på noe veldig viktig og sentralt: hvor avhengige vi menneskene er av at den økologiske balansen på jorda fungerer og ikke rokkeres for mye. Og så er det jo noen sabla spark til kapitalismen da! Jeg leste nå på nett at den er første bok i en trilogi, så jeg må nok på biblioteket og låne de to neste :-) 0 Siter
Gjest Litt pessi Skrevet 24. mai 2010 Skrevet 24. mai 2010 Hadde nok litt vel høye forventninger til denne boka da jeg leste den og ble nok litt skuffet. Tenker også at det er en grunn til at mange ikke har hørt noe særlig om de andre to bøkene? Og hadde boka vært SÅÅ fantastisk, hvorfor er den ikke da mer populær i utlandet? Norges beste bok noen sinne bør jo bli lagt merke til der ute. Ikke minst vise interesse for å gjøre om boka til film. 0 Siter
....AV Skrevet 25. mai 2010 Skrevet 25. mai 2010 Jeg liker bøkene til Gert Nygårdshaug godt. Jeg har også lest Afrodites basseng som er en av de andre i trilogien, men ikke Himmelblomsttreets muligheter. Jeg likte kanskje Afrodites basseng bedre enn Mengele Zoo. Kriminalromanene hans kan også anbefales, de er annerledes enn andre kriminalromaner, men spennende nok:-) Jeg synes det er litt kult med en forfatter som skriver litt politisk, ikke bare for å underholde. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 25. mai 2010 Skrevet 25. mai 2010 Veldig god bok. Prost Gotvins Geometri kan også anbefales. 0 Siter
Bookworm Skrevet 26. mai 2010 Skrevet 26. mai 2010 Den er jo helt klart politisk da - men den setter jo fingeren på noe veldig viktig og sentralt: hvor avhengige vi menneskene er av at den økologiske balansen på jorda fungerer og ikke rokkeres for mye. Og så er det jo noen sabla spark til kapitalismen da! Jeg leste nå på nett at den er første bok i en trilogi, så jeg må nok på biblioteket og låne de to neste :-) Hva heter alle tre bøkene, og i hvilken rekkefølge kommer de i? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 26. mai 2010 Skrevet 26. mai 2010 Hva heter alle tre bøkene, og i hvilken rekkefølge kommer de i? 1. Mengele Zoo 2. Himmelblomsttreets muligheter 3. Afrodites basseng 0 Siter
Bookworm Skrevet 27. mai 2010 Skrevet 27. mai 2010 1. Mengele Zoo 2. Himmelblomsttreets muligheter 3. Afrodites basseng Tusen takk:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.