Gå til innhold

Sier du gammel...

Anbefalte innlegg

Gjest segunda
Skrevet

Er det greit å si gammel om mennesker, eller må vi si eldre?

Hva er forskjellen på å møte en gammel dame på gata, eldre dame på gata, voksen dama på gata.

For førti år siden syntes jeg mange mennesker var gamle som er det fremdeles;-)

Skrevet

Jeg sier ikke 'gammel' TIL noen, med mindre det er som i betegnelsen "dette er en gammel barndomsvenninne av meg", da det jo henspeiler på et gammelt vennskap og ikke en gammel dame.

Gjest segunda
Skrevet

Jeg sier ikke 'gammel' TIL noen, med mindre det er som i betegnelsen "dette er en gammel barndomsvenninne av meg", da det jo henspeiler på et gammelt vennskap og ikke en gammel dame.

Men sier du gammel OM noen?

Skrevet

Jeg tror jeg sier gammel om dem over 80 år, snart sier jeg vel bare gammel om dem over 90, så grensene flytter seg. Faren min likte seg ikke på eldresenteret for det var bare gamle folk der og han var bare 83 sjøl ;o)

Skrevet

Åja!!

Ogsp meg selv, innimellom! 'he he*

Gjest zoot zoot
Skrevet

''en gammel dame på gata,''

65+

''eldre dame på gata,''

50+

''voksen dama på gata.''

30+

Skrevet

Jeg tror jeg sier gammel om dem over 80 år, snart sier jeg vel bare gammel om dem over 90, så grensene flytter seg. Faren min likte seg ikke på eldresenteret for det var bare gamle folk der og han var bare 83 sjøl ;o)

He, he, ja de grensene flytter på seg for oss alle, gjør de ikke ;-)

Da jeg var barn var 30 år _virkelig_ gammelt asså!

Så ble det 40, 50, 60, 70...

Tror det har flyttet seg i takt med alderen til mine foreldre!

Og mine barn synes selvsagt at _jeg_ er gammel!

Gjest harikkenickfortiden
Skrevet

Jeg kaller aldri noen for gamle når de hører det. Sier aldri til min mor, som er snart 70, f.eks. at hun begynner å bli gammel. synes det høres så trist ut.

For meg vil jeg si at når folk nærmer seg 90, så begynner de å bli gamle. min svigerfar ble 80 før han døde nettopp, og så ikke på han som gammel.

Skrevet

Åja!!

Ogsp meg selv, innimellom! 'he he*

Jeg og! Uuuuutgammel! Fossil faktisk! :0D

Gjest hilsen en passe ung mamma
Skrevet

65+

''eldre dame på gata,''

50+

''voksen dama på gata.''

30+

50 + er "eldre" ??!!

Jeg er jo fylt 50, har to barn under skolealder og føler meg slett ikke Eldre! Bare godt voksen.

Skrevet

50 + er "eldre" ??!!

Jeg er jo fylt 50, har to barn under skolealder og føler meg slett ikke Eldre! Bare godt voksen.

Jeg er helt sikker på at de "eldre damene" som zoot zoot ser på gata, er myyye eldre enn oss som har rundet 50, men som likevel er svært så ungdommelige og spreke.

Skrevet

65+

''eldre dame på gata,''

50+

''voksen dama på gata.''

30+

Jeg er garantert ikke eldre, men voksen er jeg *fornærmet*

Skrevet

Jeg kjenner en som ikke vil bo i kommunens eldreboliger eller på sykeheimen - for det er jo bare gamle folk der! Selv er hun 93...

Skrevet

Jeg kjenner en som ikke vil bo i kommunens eldreboliger eller på sykeheimen - for det er jo bare gamle folk der! Selv er hun 93...

Jeg synes menn blir så sidrumpa når de har rundet 50, jeg blir helt flau på deres vegne

Skrevet

Jeg synes menn blir så sidrumpa når de har rundet 50, jeg blir helt flau på deres vegne

Haha!

Faren til en venn av meg var 88 år gammel da konen døde. Da bestemte han seg for å flytte fra Uruguay til Brasil, og *begynne* med bondegård, for det hadde han hatt lyst til lenge!

Og han var "fæl" til å flørte med kvinner som var under halve alderen hans!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Haha!

Faren til en venn av meg var 88 år gammel da konen døde. Da bestemte han seg for å flytte fra Uruguay til Brasil, og *begynne* med bondegård, for det hadde han hatt lyst til lenge!

Og han var "fæl" til å flørte med kvinner som var under halve alderen hans!

Med vennlig hilsen

Jeg tror jeg begynner å skjønne ham jeg. Noen ganger lurer jeg på hvordan exen min ser ut nå, jeg har ikke sett ham på nesten 25 år.

Skrevet

Jeg tror jeg begynner å skjønne ham jeg. Noen ganger lurer jeg på hvordan exen min ser ut nå, jeg har ikke sett ham på nesten 25 år.

Jeg traff en eks fra 20 år siden forleden, og hun så lik ut nå som hun gjorde da. Det var nesten skremmende.

Noen mennesker forandrer seg bare ikke.

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg traff en eks fra 20 år siden forleden, og hun så lik ut nå som hun gjorde da. Det var nesten skremmende.

Noen mennesker forandrer seg bare ikke.

Med vennlig hilsen

Jeg synes alle alle andre blir eldre. Jeg er like ung :-)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg er også like ung som jeg var for 20+ år siden. Tror jeg.

Ergo er jeg ca 20 år. :-)

Skrevet

Hun er 12 år eldre enn meg, og jeg ble alltid spurt om hun ikke var "vel ung".

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...