Gjest segunda Skrevet 24. mai 2010 Skrevet 24. mai 2010 Er det greit å si gammel om mennesker, eller må vi si eldre? Hva er forskjellen på å møte en gammel dame på gata, eldre dame på gata, voksen dama på gata. For førti år siden syntes jeg mange mennesker var gamle som er det fremdeles;-) 0 Siter
morsan Skrevet 24. mai 2010 Skrevet 24. mai 2010 Jeg sier ikke 'gammel' TIL noen, med mindre det er som i betegnelsen "dette er en gammel barndomsvenninne av meg", da det jo henspeiler på et gammelt vennskap og ikke en gammel dame. 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 24. mai 2010 Skrevet 24. mai 2010 Jeg sier ikke 'gammel' TIL noen, med mindre det er som i betegnelsen "dette er en gammel barndomsvenninne av meg", da det jo henspeiler på et gammelt vennskap og ikke en gammel dame. Men sier du gammel OM noen? 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. mai 2010 Skrevet 24. mai 2010 Men sier du gammel OM noen? Jeg tror jeg sier gammel om dem over 80 år, snart sier jeg vel bare gammel om dem over 90, så grensene flytter seg. Faren min likte seg ikke på eldresenteret for det var bare gamle folk der og han var bare 83 sjøl ;o) 0 Siter
morsan Skrevet 24. mai 2010 Skrevet 24. mai 2010 Men sier du gammel OM noen? Åja!! Ogsp meg selv, innimellom! 'he he* 0 Siter
Gjest zoot zoot Skrevet 25. mai 2010 Skrevet 25. mai 2010 ''en gammel dame på gata,'' 65+ ''eldre dame på gata,'' 50+ ''voksen dama på gata.'' 30+ 0 Siter
Liliaceae Skrevet 25. mai 2010 Skrevet 25. mai 2010 Jeg tror jeg sier gammel om dem over 80 år, snart sier jeg vel bare gammel om dem over 90, så grensene flytter seg. Faren min likte seg ikke på eldresenteret for det var bare gamle folk der og han var bare 83 sjøl ;o) He, he, ja de grensene flytter på seg for oss alle, gjør de ikke ;-) Da jeg var barn var 30 år _virkelig_ gammelt asså! Så ble det 40, 50, 60, 70... Tror det har flyttet seg i takt med alderen til mine foreldre! Og mine barn synes selvsagt at _jeg_ er gammel! 0 Siter
Gjest harikkenickfortiden Skrevet 25. mai 2010 Skrevet 25. mai 2010 Jeg kaller aldri noen for gamle når de hører det. Sier aldri til min mor, som er snart 70, f.eks. at hun begynner å bli gammel. synes det høres så trist ut. For meg vil jeg si at når folk nærmer seg 90, så begynner de å bli gamle. min svigerfar ble 80 før han døde nettopp, og så ikke på han som gammel. 0 Siter
EnolaGay Skrevet 25. mai 2010 Skrevet 25. mai 2010 Åja!! Ogsp meg selv, innimellom! 'he he* Jeg og! Uuuuutgammel! Fossil faktisk! :0D 0 Siter
Gjest hilsen en passe ung mamma Skrevet 25. mai 2010 Skrevet 25. mai 2010 ''en gammel dame på gata,'' 65+ ''eldre dame på gata,'' 50+ ''voksen dama på gata.'' 30+ 50 + er "eldre" ??!! Jeg er jo fylt 50, har to barn under skolealder og føler meg slett ikke Eldre! Bare godt voksen. 0 Siter
laban Skrevet 25. mai 2010 Skrevet 25. mai 2010 50 + er "eldre" ??!! Jeg er jo fylt 50, har to barn under skolealder og føler meg slett ikke Eldre! Bare godt voksen. Jeg er helt sikker på at de "eldre damene" som zoot zoot ser på gata, er myyye eldre enn oss som har rundet 50, men som likevel er svært så ungdommelige og spreke. 0 Siter
Dorthe Skrevet 25. mai 2010 Skrevet 25. mai 2010 ''en gammel dame på gata,'' 65+ ''eldre dame på gata,'' 50+ ''voksen dama på gata.'' 30+ Jeg er garantert ikke eldre, men voksen er jeg *fornærmet* 0 Siter
fresja Skrevet 25. mai 2010 Skrevet 25. mai 2010 Jeg tror jeg sier gammel om dem over 80 år, snart sier jeg vel bare gammel om dem over 90, så grensene flytter seg. Faren min likte seg ikke på eldresenteret for det var bare gamle folk der og han var bare 83 sjøl ;o) Jeg kjenner en som ikke vil bo i kommunens eldreboliger eller på sykeheimen - for det er jo bare gamle folk der! Selv er hun 93... 0 Siter
Dorthe Skrevet 25. mai 2010 Skrevet 25. mai 2010 Jeg kjenner en som ikke vil bo i kommunens eldreboliger eller på sykeheimen - for det er jo bare gamle folk der! Selv er hun 93... Jeg synes menn blir så sidrumpa når de har rundet 50, jeg blir helt flau på deres vegne 0 Siter
Sør Skrevet 25. mai 2010 Skrevet 25. mai 2010 Jeg synes menn blir så sidrumpa når de har rundet 50, jeg blir helt flau på deres vegne Haha! Faren til en venn av meg var 88 år gammel da konen døde. Da bestemte han seg for å flytte fra Uruguay til Brasil, og *begynne* med bondegård, for det hadde han hatt lyst til lenge! Og han var "fæl" til å flørte med kvinner som var under halve alderen hans! Med vennlig hilsen 0 Siter
Dorthe Skrevet 25. mai 2010 Skrevet 25. mai 2010 Haha! Faren til en venn av meg var 88 år gammel da konen døde. Da bestemte han seg for å flytte fra Uruguay til Brasil, og *begynne* med bondegård, for det hadde han hatt lyst til lenge! Og han var "fæl" til å flørte med kvinner som var under halve alderen hans! Med vennlig hilsen Jeg tror jeg begynner å skjønne ham jeg. Noen ganger lurer jeg på hvordan exen min ser ut nå, jeg har ikke sett ham på nesten 25 år. 0 Siter
Sør Skrevet 25. mai 2010 Skrevet 25. mai 2010 Jeg tror jeg begynner å skjønne ham jeg. Noen ganger lurer jeg på hvordan exen min ser ut nå, jeg har ikke sett ham på nesten 25 år. Jeg traff en eks fra 20 år siden forleden, og hun så lik ut nå som hun gjorde da. Det var nesten skremmende. Noen mennesker forandrer seg bare ikke. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 25. mai 2010 Skrevet 25. mai 2010 Jeg traff en eks fra 20 år siden forleden, og hun så lik ut nå som hun gjorde da. Det var nesten skremmende. Noen mennesker forandrer seg bare ikke. Med vennlig hilsen Jeg synes alle alle andre blir eldre. Jeg er like ung :-) 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 25. mai 2010 Skrevet 25. mai 2010 Jeg synes alle alle andre blir eldre. Jeg er like ung :-) Jeg er også like ung som jeg var for 20+ år siden. Tror jeg. Ergo er jeg ca 20 år. :-) 0 Siter
Sør Skrevet 25. mai 2010 Skrevet 25. mai 2010 Jeg synes alle alle andre blir eldre. Jeg er like ung :-) Hun er 12 år eldre enn meg, og jeg ble alltid spurt om hun ikke var "vel ung". Med vennlig hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.