Gå til innhold

Sier du gammel...

Anbefalte innlegg

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Eldre er penere ord enn gammel. Jeg sier eldre om mennesker over 70.

De mellom 30-70 er voksne eller godt voksne. Mens de mellom 16-30 er ungdom/unge voksne.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg er også like ung som jeg var for 20+ år siden. Tror jeg.

Ergo er jeg ca 20 år. :-)

Da er vi to :-)

Skrevet

Jeg traff en eks fra 20 år siden forleden, og hun så lik ut nå som hun gjorde da. Det var nesten skremmende.

Noen mennesker forandrer seg bare ikke.

Med vennlig hilsen

Jeg har en fetter som ser nøyaktig likedan ut i en alder av 58 som han gjorde da han var 25. Og han er ikke sånn jeg ser ofte for han bor så langt nord som det går an å komme og jeg bor her og vi ser hverandre kanskje hvert 5 år. Han forandrer seg bare ikke.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg har en fetter som ser nøyaktig likedan ut i en alder av 58 som han gjorde da han var 25. Og han er ikke sånn jeg ser ofte for han bor så langt nord som det går an å komme og jeg bor her og vi ser hverandre kanskje hvert 5 år. Han forandrer seg bare ikke.

Er det mulig? :-) Sendte deg en mail nå.

Skrevet

Jeg vet det:-)

Jeg føler meg ikke gammel i det hele tatt, men kanskje fordi minstemann ikke er så stor. Gidder ikke å tenke på eldstemann som snart blir 28 år.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg føler meg ikke gammel i det hele tatt, men kanskje fordi minstemann ikke er så stor. Gidder ikke å tenke på eldstemann som snart blir 28 år.

Du ser ung ut også:-)

Skrevet

Du ser ung ut også:-)

Du er så grei og jeg blir så glad :o)

Skrevet

Jeg synes menn blir så sidrumpa når de har rundet 50, jeg blir helt flau på deres vegne

Oisann! *krysser fingrene for at jeg ikke har en sidrumpa mann neste år*

Skrevet

''en gammel dame på gata,''

65+

''eldre dame på gata,''

50+

''voksen dama på gata.''

30+

Hva man synes er gammelt avhenger av øyet som ser. Men jeg synes ikke det er grunn til å skille mellom "gammel" og "eldre" - jeg synes de betegnelsene dekker folk i samme alderskategori.

Skrevet

Jeg er garantert ikke eldre, men voksen er jeg *fornærmet*

Apropos "voksen" - hvem er det som er "godt voksen", da? Det er jo også en betegnelse.

Jeg synes forresten det var litt komisk da min svigermor for en del år tilbake omtalte seg selv og sne jevnaldrende som "oss voksne", i motsetning til f eks sønnen som da var kanskje 35 år! ;-)

Skrevet

Apropos "voksen" - hvem er det som er "godt voksen", da? Det er jo også en betegnelse.

Jeg synes forresten det var litt komisk da min svigermor for en del år tilbake omtalte seg selv og sne jevnaldrende som "oss voksne", i motsetning til f eks sønnen som da var kanskje 35 år! ;-)

Tanta mi sa jeg var bare ungjenta helt til hun døde for litt over to år siden ;o) Det var godt med sånne gamle tanter, hun var over 80.

Skrevet

Oisann! *krysser fingrene for at jeg ikke har en sidrumpa mann neste år*

Nei, de gifte er ofte ikke sidrumpa ;o)

Men problemet er at de er ikke ledig på torget.

Skrevet

Nei, de gifte er ofte ikke sidrumpa ;o)

Men problemet er at de er ikke ledig på torget.

*S*

Gjest skjønner ikke helt
Skrevet

50 + er "eldre" ??!!

Jeg er jo fylt 50, har to barn under skolealder og føler meg slett ikke Eldre! Bare godt voksen.

''Jeg er jo fylt 50, har to barn under skolealder''

Er du mann? Som kvinne må dette være sjeldent?

Skrevet

Lan jo være tvillinger:-)

Skrevet

Det er endel damer som kommer seint i overgangsalderen og de kan få barn seint. Dessuten er det mange måter å få barn på.

Skrevet

Jeg er helt sikker på at de "eldre damene" som zoot zoot ser på gata, er myyye eldre enn oss som har rundet 50, men som likevel er svært så ungdommelige og spreke.

Der sa du det :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...