Gå til innhold

Bostøtte fra husbanken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan en ikke få bostøtte dersom en bor i en leilighet i en annen sitt hus, det vil si bruker huseiers gang og trapp innendørs? Huseier har selvfølgelig en dør inn til sin leilighet, og jeg en til min leilighet. Så hvis jeg hadde en leilighet med egen ytterdør i en annen sitt hus så kunne jeg fått bostøtte, men hvis jeg bruker huseier sitt inngangsparti har jeg det ikke? Merkelige regler. Det bør jo heller gå på leien en betaler. Jeg bor forøvrig i et hus med flere leiligheter, men huseier har en etasje. Eller er bostøtte egentlig beregnet på folk som har eget hus?

Gjest runa i ulla
Skrevet

hm? jeg har en leieboer som får bostøtte og hun et soverom i leiligheten min, vi har altså samme inngang og stue og kjøkken og bad og alt

mulig jeg har misforstått et og annet.

Gjest bostøtte
Skrevet

''Boligen må:

•være godkjent for helårsbruk

•være en selvstendig bolig med egen inngang

•ha eget bad og toalett og gi rom til hvile og matlaging

Boligen skal være godkjent for helårs bruk. Med dette menes at boligen skal være godkjent av plan- og bygningsmyndighetene, og tilfredsstille alle krav som er til en selvstendig bolig med egen inngang. Det betyr at en bolig som har adkomst gjennom en annens bolig ikke kan godkjennes. Løsninger med felles inngangsparti og felles entré kan imidlertid godkjennes, for eksempel i rekkehus, der det er felles inngang for to boenheter, med en trapp i entreen opp til bolig i andre etasje.

''

Her står det at løsninger med felles inngangsparti kan godkjennes. Så prøv å søk.

Har hørt om noen som har laget en skisse over leiligheten når de har hatt felles inngang. Vist hva som er felles, men at de bor i selvstendig bolig. De to jeg kjenner fikk innvilget da.

Skrevet

Jeg har iallefall ikke hatt problemer med det i de periodene jeg har mottatt bostøtte. Felles inngang, ingen problemer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...