Gå til innhold

Nevrolog..

Anbefalte innlegg

Gjest hannha
Skrevet

Jeg er blitt henvist av fastlegen min til nevrolog pga ekstremt store smerter. Denne henvisningen ble sendt i mars. Siden jeg aldri hørte noe fra nevrologen ringte jeg dit i dag. Fikk så beskjed om at ventetid er 3-7 måneder. Jeg kommer ikke inn før sommeren fikk jeg beskjed om.

Dette synes jeg er veldig lang tid. Jeg har undersøkt hos private, men da koster det meg opp til 2000kr, noe jeg syns er for dyrt.

Har noen peiling hva jeg skal gjøre?

Kan fastlegen få meg inn fortere?

Eller har noen forslag på nevrologer i Oslo/Akershus?

Jeg er ikke i jobb pga dette, og fatter ikke at de prøver å få meg inn litt fortere, så jeg kan bli arbeidsfør igjen.. Og forhåpentligvis kan bli smertefri.. Tenker at det sikkert er mange som er i samme bås som meg..

Skrevet

Hei,

Du kan selvsagt selv ringe rundt og høre ventelisten andre steder. Du kan også ringe regelmessig og spørre om der du skal har avbestillinger.

Legen din kan også sende et nytt brev, og be om at du blir vurdert raskere.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Da har du antagelig kommet i hastekøen for nevrologer har kjempelang ventetid. Ring og si du kan ta en avbestillingtime på sparket, det er det eneste jeg kan råde deg til.

Det er synd ikke fritt sykehusvalg gjelder for polikliniske timer og at man må bruke lokalsykehuset først.

Skrevet

Kanskje du kan spørre arbeidsgiver om hjelp? 2000 kr er jo et lite beløp å betale for å få deg smertefri og i jobb!

Skrevet

Prøv "Raskere tilbake". Da blir du prioritert.

Gjest Ørnen den blå
Skrevet

2000,- er vel en liten pris å betale for å slippe å ha vondt mer, og å komme i jobb igjen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...